kedd, 16 január 2018

Az ebolavírus előfordulása

Sajnos napjainkban tele vannak a hírek egy igen rettegett, nagyon fertőző, jelenleg Afrikában pusztító vírussal, az ebolával. Ezt a hírhedt kórt, nem fizikai értelemben persze, hanem a tudatosság szintjén kicsit közelebb szeretné hozni a cikk az olvasókhoz, hogy legalább miszticitásából veszíteni tudjon, mely a félelem egyik alapköve.

Ezt érdemes tudnod a szemed érdekében, ha kontaktlencsét viselsz

Egy felmérés alapján több tízmillió amerikai szenved krónikus szemszárazságtól. Néhány embernél akár annyira kellemetlen érzést is kelthet ez az állapot, mintha smirglivel dörzsölnék a szemgolyójukat, de a nagy átmérőjű kontaktlencsék használata segítséget jelenthet a számukra.

Ezek az útifűmaghéj előnyei

Méregtelenítés természetesen,emésztés javítása természetesen, vagyis részletesebben ezek az útifűmaghéj előnyei:

Amiért érdemes spirulina algát fogyasztanod

A spirulina algát szerencsére egyre többen ismerik és fogyasztják Magyarországon is, ez pedig igazán örömteli hírnek tekinthető, hiszen ez az egyszerű növény hihetetlen sok vitamint és ásványi anyagot is tartalmaz.

Hogyan táplálkozzunk, hogy csökkentsük a depresszió kockázatát?

A depresszió a mai társadalmak egyik leggyakoribb betegsége. Nem csupán egy „hangulati rendellenességről” van szó, hiszen az élet minden területén hátráltathat bennünket, ráadásul olyan súlyos betegségek kockázatát is fokozza, mint a szív- és érrendszeri betegségek, a cukorbetegség és az Alzheimer-kór.

Sajnos, a betegségre szedhető gyógyszerek hosszú távon komoly mellékhatásokat okozhatnak, ezért egyre inkább előtérbe kerülnek az alternatív, természetes módszerek, melyekkel a gyógyszerterápiát lehetne kiváltani. Ezek közül az egyik lehetőséget az élelmiszerterápia jelenti. E tekintetben eddig kevés tanulmány látott napvilágot, de azt már több kutatás is kimutatta, hogy az étkezéssel bevitt tápanyagok és a depresszió között van összefüggés. Az is bizonyított, hogy táplálkozásunk alapvetően befolyásolja kedélyállapotunkat. 

Lássuk, mely ételek fokozhatják a depresszió kialakulásának kockázatát, és mely élelmiszerek azok, melyek segíthetnek abban, hogy ez a betegség távol maradjon tőlünk!

 

A depresszió kockázatát fokozó élelmiszerek:

- a kereskedelemben kapható finomított élelmiszerek, cukrozott termékek, édes péksütemények (fánkok, croissant, sütemények), hamburger, kolbász, pizza, sör, és az erősen sült ételek

 

A kockázatot csökkentő élelmiszerek:

- zöldségek, gyümölcsök, fogyasszunk minél többet belőlük! Különösen jó lehet a spenót, a dinnye, az édes alma, a füge, a saláta, a barack, a gránátalma, a szőlő, a tök, a pisztácia, a zeller

- a teljes kiőrlésű gabonából készült élelmiszerek a már depresszióban szenvedő embereknél is pozitív hatást válthatnak ki

- fehérjeforrásként a tojás és a hal (onega-3-zsírsav forrás), valamint a sovány húsok, mint a csirkehús ajánlottak

- a tejfogyasztás is segíthet elűzni a depressziós hangulatot

- a fűszerek közül érdemes használni az oreganót, mely fokozza az agyi aktivitást, valamint a sáfrányt, melynek antidepresszáns hatása van.

- a mediterrán étrend főbb elemei: sok zöldség, gyümölcs, gabonák, olajos magvak, tejtermékek, olívaolaj és a tenger gyümölcsei

- egyes tanulmányok az édességet is ajánlják, mint a depresszió ellenszerét, de nem a cukrozott termékeket, hanem olyan élelmiszereket, melyekben a cukrok természetesen vannak jelen

 

És végül néhány jó tanács a mindennapi étkezéshez:

- fogyasszunk több melegítő hatású ételt (olajos magvak, vöröshagyma, fokhagyma, lencse, kukorica, köles, hajdina)

- főzéssel, párolással készítsük ételeinket, kerüljük az erős sütést

- ne fogyasszunk fanyar élelmiszereket

- étkezzünk mérsékelten, annyit együnk, amennyi az emésztésünknek megfelelő, azaz a gyenge gyomrúak ne egyék „túl” magukat, törekedjünk könnyen emészthető ételeket főzni

- a sószegény étrendről is bebizonyosodott, hogy nem csupán a magas vérnyomás csökkentésében és a csontok egészségének megőrzése szempontjából fontos, hanem a kedélyállapot javításában is.

És ne feledjük: nem csak a felnőtteknél, hanem a gyerekeknél is kimutatták, hogy bizony összefüggés van a jó minőségű, megfelelő étkezés és a mentális egészség között! Tehát miattuk is érdemes átgondoltan összeválogatni ételeinket.

Szerző: Jáksó Nóra

Ha tetszett a cikk kérjük lájkold, vagy oszd meg a Facebookon a cikk tetején levő gombokkal, vagy Facebook oldalunkon! >>>>>>>>

 

Kiderült, miért hívták Som Lajost főnöknek zenésztársai

Kiderült, miért hívták Som Lajost főnöknek zenésztársai

Kiderült, miért hívták Som Lajost főnöknek zenésztársai

Igazi csemegét kínál a nézőknek...

Tovább a cikkhez
Elzavarta otthonról feleségét az Irigy Hónaljmirigy dobosa

Elzavarta otthonról feleségét az Irigy Hónaljmirigy dobosa

Elzavarta otthonról feleségét az Irigy Hónaljmirigy dobosa

Kabai Lacinál betelt a pohár…...

Tovább a cikkhez
Belépett a kétszázezresek közé A Viszkis

Belépett a kétszázezresek közé A Viszkis

Belépett a kétszázezresek közé A Viszkis

December 11-én immár a kétszázezredik...

Tovább a cikkhez
Immunerősítési tippek télre!

Immunerősítési tippek télre!

Immunerősítési tippek télre!

Itt a tél, kevesebbet süt...

Tovább a cikkhez
Amíg ezzel nem vagy tisztában, bele se kezdj a fogyókúrába

Amíg ezzel nem vagy tisztában, bele se kezdj a fogyókúrába

Amíg ezzel nem vagy tisztában, bele se kezdj a fogyókúrába

A közhiedelemmel ellentétben...

Tovább a cikkhez
Hány partnerrel érdemes ágyba bújnunk életünk során?

Hány partnerrel érdemes ágyba bújnunk életünk során?

Hány partnerrel érdemes ágyba bújnunk életünk során?

Brit tudósok egy csoportja...

Tovább a cikkhez

Nyerd meg a legújabb szuperfoodot a Moringa port!

Moringa fa

Játssz velünk és nyerd meg az 5 csomag Moringa por egyikét, amelyet az élet csodafájának is neveznek gyakran , fantasztikus gyógyhatása miatt!

Bővebben...:

Így készíts gyermekednek gyurmát házilag, fillérekből

Gyurma házilag

Imád a gyereked gyurmázni, már kisebb vagyont költöttél a beszerzésére? Így készíts gyermekednek gyurmát házilag, fillérekből, hogy a családi kasszát ne a gyurmázás ára terhelje.

Bővebben...:

Így készül a kókuszvíz házilag

Kókuszvíz

A kókuszból készült italok nem csak mennyei ízükről híresek, de egészségesek és sokoldalúan is felhasználhatóak. Sajnos, a boltban viszont irreálisan sokat kérnek értük, ha egyáltalán lehet kapni ilyesmit, mi viszont egyszerűen kicselezhetjük őket, így készül a kókuszvíz házilag:

Bővebben...:

Így készíts házilag lábfürdőt

Lábfürdő

Ha úgy érzed állandóan sajog és fáj a lábad, mire hazaérsz, egy gyógyító lábfürdő csodát tesz. Megmutatjuk, hogyan tudsz lábfürdőt készíteni házilag, amely nyugtatja és ápolja lábadat.

Bővebben...:

Tippek a karácsony utáni diétához

Karácsony utáni diéta

Az a nagyon rossz hírem van számodra, hogy a karácsony utáni diétát már karácsonykor, sőt előtte el kellene kezdened. Ha ez nem sikerül, mert elcsábított a sok illat és íz, a szaloncukor, a bejgli, meg a zserbó, ami csak karácsonykor van, ráadásul disznóvágás volt a családban, és a friss kolbászt, meg hurkát sem tudtad kihagyni, nos akkor jöjjenek a tippek a karácsony utáni diétához.

Bővebben...:

3 fogyókúrás tea házilag

Az ünnepek közeledtével érdemes időben felkészülni nem csak a sütés-főzésre, de az esetlegesen felszedett plusz kilók leadására is. Ehhez segítségül megmutatjuk, hogyan készíthető el az alábbi 3 fogyókúrás tea házilag. 

Bővebben...:

A napi öt étkezés a fogyás titka?

Előfordult már veled, hogy fogyókúraként szinte alig ettél és hízni kezdtél? Talán mégsem koplalásra van szükség, ha karcsúbb alakot szeretnél? Lehet, hogy a napi öt étkezés a fogyás titka?

Bővebben...: