szombat, 16 december 2017

A magas fluortartalmú víz 3 súlyos hatása

A kutatók arra hívták fel a figyelmet, hogy a vízkészletekben lévő magas fluortartalom összefüggésbe hozható a hízást és depressziót okozó pajzsmirigy alulműködéssel.

Figyeljünk oda a védőnők tanácsaira!

Igazi hungarikumnak számít és a gyermek-, tinédzser- illetve családgondozásban is kiemelt szerepet tölt be hazánkban a védőnői szolgálat. A védőnők feladatai az elmúlt 100 évben folyamatosan változott, igazodva a társadalmi igényekhez és az egészségügyi kihívásokhoz. Küldetésük viszont változatlan maradt: elkötelezetten törekednek a lakosság, a családok, különösen az anyák, a csecsemők, a gyermekek és a fiatalok egészségének megőrzésére.

A kamillatea használatának helyes útja

Nagymamáink gyakran emlegették a kamillatea jótékony hatásait különféle betegségek esetén, ám nem mindegy, hogyan készítjük el! A gyógyulás eléréséhez fontos a kamillatea használatának helyes útja.

Extraszűz olívaolajjal érdemes zöldséget sütni

Egészségesebb a zöldséget extraszűz olívaolajban megsütni, mint főzni, mivel így az ételben található antioxidánsok száma növekszik, ráadásul az olajban található fenolok a zöldségekre is átkerülnek. A fenolok és az antioxidánsok segítenek abban, hogy rákot és a diabéteszt elkerüljük.

11 tipp: mit és hogyan ehetsz egy fogyókúra során

A diéta nem jelent egyet az éhezéssel és nem számít fogyókúrának, itt a lényeg, hogy kíméljük meg gyomrunkat a nehéz ételektől.

Bemutatjuk mit és milyen gyakran ehetünk egy diéta során ahol a lényeg, hogy az ételeket megfelelő módon kombináljuk egymással.

 

Húsok: A hús a magyar konyha egyik legfontosabb élelmiszere, mindenki tudja, hogy mi magyarok imádunk húst hússal enni. Ám a diéta során nem mindegy milyen húst fogyasztunk. A sovány zsírtól és hártyától megtisztított sertés, marha és baromfihúsból illetve hal és vadhúsból étkezés közben maximum 80-100 gr.-ot fogyaszthatunk. A legjobb, ha a húsokat gőzben pároljuk, roston sütjük, vagy oliva olajban minimális zsiradék felhasználásával készítjük el.

Húskészítmények: Idetartoznak a felvágottak, a kolbászok, kenőmájasok, párizsi, virsli stb. A zsírszegény sonkából 30-50 gr-ot érdemes fogyasztani étkezésenként, míg a zsírosabb virsliből, párizsiból, vagy kenőmájasból mindössze 20-30 gr.-ot vegyünk a tényárunkra. Ma már a legtöbb húskészítményen a zsírtartalom is fel van tüntetve így érdemes a jelzéseket figyelni. Ne feledjük számtalan húskészítmény kapható a boltokban, a mirelit pultban is, így sem ezek sem a véres és májas hurka nem illik a diétás étrendbe.

Belsőségek: aki szereti a csirkemájat-szívet vagy tüdőt havonta egy vagy két alakommal beillesztheti a diétájába, de maximum 50-100 gr.-ot.


Tej és tejtermékek:

A kefir a sovány túró a zsírszegény 1,5%-os tej, és az író akár önálló ételként is megállják helyüket egy diéta során. Ezekből napi 2-3 dkg mennyiséget bátran fogyaszthatunk, de a cukros gyümölcsös joghurtokkal vigyázzunk még akkor is, ha a diétás jelző van feltüntetve a terméken. Sajtok közül ehetünk köményeset, fokhagymásat, paprikásat, de egy étkezés során mindössze 20-30 gr javallott. Tejfölből a zsírszegény változatot válasszuk és csak 10-20 gr.ot fogyasszunk el.

Tojás: A tojás is mindennapi élelmiszerünk a konyhában ám sajnos a diéta ezt az ételt is kizárja. De mivel a tojásban is számtalan értékes nyomelem található érdemes heti 2-3 db-ot elfogyasztani, de természetesen nem olajtól tocsogó tojásrántotta formájában. A tükörtojás teflon serpenyőben sütve és a főtt tojás vagy lágy tojás ideális étel lehet a diéta során.


Sütőipari termékeke: A diéta egyik legnagyobb ellensége a kenyér zsemle, sütemények, és más gabonaipari termékek.Ám ezt sem érdemes teljesen kizárni az étkezésekből így elég átváltani a teljes kiőrlésű lisztből előállított termékekre, mint a rozsos kenyér, vagy Graham lisztből készült pékáruk.

Napi két-három szelet kenyérnél többet ebből sem kell fogyasztani.

Liszt: Szintén gyakran használjuk a konyhában, hiszen a jó magyar rántás egyik alapanyaga. Nos, a diéta során ezt felejtsük el és evvel együtt a búzadarát is. Ha nem tudunk ettől szabadulni, akkor szorítsuk le heti 20-30 gr-ra a felhasznált liszt mennyiségét.

Rizs: A rizs szintén magas szénhidrát tartalommal rendelkezik, de érdemes beiktatni kis mennyiségben a diétába így 10-30 gr a megengedett menyesség étkezésenként.

Burgonya: Mint főzelék, mint leves vagy simán köretként is felhasználható, de a sült krumplit töröljük az agyunkból. egy étkezés során 100-150 gr az ideális mennyiség mert 100 gr burgonyában 20 gr szénhidrát található.


Készíthető főzve, párolva vagy Héjában sütve, de töltve is nagyon finom.

Zöldségek közül korlátozás nélkül fogyaszthatók a zöldborsó a sárgarépa, a zöldbab, a cékla, a paradicsom, karfiol, kelbimbó, cukkini, gomba, saláták, kukorica, retek. Ezek mind rostban igen gazdag, de energiaszegény zöldség félék, amelyek önmagukban vagy főzelék illetve leves formájában is elkészíthetők.

Gyümölcsök: A gyümölcsök csökkentik az édesség utáni vágyat, ezen kívül hamar a jóllakottság érzetét keltik. Napi 200-400 gr gyümölcsöt érdemes fogyasztani főleg a délelőtti órákban. Kivételt képeznek a mazsolák, az aszalt gyümölcsök, a szőlő a banán, mert ezek nagyon sok cukrot tartalmaznak. A bolti édesített cukros gyümölcslevek és gyümölcskészítmények nem illenek bele a diéta.


Zsiradékok: A zsiradékok közül első helyen áll a napraforgóolaj hazánkban, de használhatunk flóra margarint, vagy a kissé drágább olivaolajat. Ezekből napi 40-60 gr fogyasztható, de a legjobb, ha ezeket is leszorítjuk napi 25-30 gr-ra.

Fűszerek: A fűszerek közül csak nagyon óvatosan használjunk az ételekhez, mert az erős fűszer irritálja gyomrunkat. A nem csípős pirospaprika, a vöröshagyma, póréhagyma, petrezselyem, koriander, kakukkfű, mustármag, gomba, majoránna, kömény, szegfűszeg, kakaó, citrom, só kis mennyiségben felhasználható.

Kerüljük a csípős erős fűszereket, a csokoládét, a cukrot és a mézet, de ecetet kis mennyiségben használhatunk. Amint látjuk egy diéta során is lehet változatosan és finoman étkezni, de érdemes a mennyiségekre odafigyelni.

Kövess minket Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss cikkeket olvashatsz, és oszthatsz meg ismerőseiddel! >>>>>>>

 

Belépett a kétszázezresek közé A Viszkis

Belépett a kétszázezresek közé A Viszkis

Belépett a kétszázezresek közé A Viszkis

December 11-én immár a kétszázezredik...

Tovább a cikkhez
Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

A Budapesti Operettszínház...

Tovább a cikkhez
A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

Az emberek egyre inkább...

Tovább a cikkhez
Ez a fő ok, amiért a tél szuper időszak a kocogásra

Ez a fő ok, amiért a tél szuper időszak a kocogásra

Ez a fő ok, amiért a tél szuper időszak a kocogásra

A hideg hatására a futó...

Tovább a cikkhez
Melyik vitamin hiánya fokozza az Alzheimer-kór kockázatát?

Melyik vitamin hiánya fokozza az Alzheimer-kór kockázatát?

Melyik vitamin hiánya fokozza az Alzheimer-kór kockázatát?

A B12 vitaminhiány növeli...

Tovább a cikkhez
8 hasznos tipp az otthoni polcszereléshez

8 hasznos tipp az otthoni polcszereléshez

8 hasznos tipp az otthoni polcszereléshez

A polcok gyakran nem csak...

Tovább a cikkhez

Karácsonyi fűszeres gyömbéres sütemény

Ha még nincs, ötlete mit süssön az ünnepekre, íme, egy fűszeres gyömbéres keksz recept, amely vendégvárónak is beillik.

Bővebben...:

Bögrés mentás csokoládés trüffel recept

A trüffel remek karácsonyi csemege, amely gyorsan és könnyedén elkészíthető, sőt ha egy díszdobozba csomagoljuk, még karácsonyi ajándéknak is ideális.

Bővebben...:

3 villámgyors joghurttorta recept karácsonyra sütés nélkül

Joghurttorta recept

Ha szeretnél egy nagyon finom pihe könnyű desszertet karácsonyra, próbáld ki a következő 3 villámgyors joghurttorta recept egyikét, amelyeket még sütni sem kell.

Bővebben...:

A napi öt étkezés a fogyás titka?

Előfordult már veled, hogy fogyókúraként szinte alig ettél és hízni kezdtél? Talán mégsem koplalásra van szükség, ha karcsúbb alakot szeretnél? Lehet, hogy a napi öt étkezés a fogyás titka?

Bővebben...:

Így szabadulj meg a kilóktól a citrom segítségével

Fogyókúra citrommal

A citrom olyan tápanyagokat és vitaminokat tartalmaz, amelyek segítenek többek között a felesleges zsír elégetésében. Lássuk hát, hogyan tudod a javadra fordítani ezeket a tulajdonságait, és elérni, hogy a citrom segítségével szabadulj meg a felesleges kilóktól.

Bővebben...:

Épp csak annyira laktunk jól, amennyire hisszük

Hiába kapunk ugyanannyit enni, mint mások, ha azt hisszük, kevesebbet ettünk, hamarabb leszünk éhesebbek – állítja egy friss kutatás.

Bővebben...: