hétfő, 11 december 2017

A szakértők szerint ez a legfontosabb dolog, amit a rák ellen tehetünk

A szakértők szerint mindössze egyetlen dolgot tehetünk a rákos megbetegedések ellen: le kell fogynunk. A világot egyre jobban szorongatja az elhízás járvány. A derékbőség növekedésével nem csak a ruhaméretek válnak extra naggyá, hanem a potenciálisan halálos betegségek előfordulása is ugrásszerűen megnő.

Kockázatos, hogy a férfiak ilyen ritkán cserélnek fogkefét

A fogorvosi ajánlás szerint háromhavonta érdemes fogkefét váltani. Ehhez képest a nők átlagosan 92 naponta vesznek új fogkefét, míg ez a szám férfiak esetében a 185 napot is elérheti. Mindez nem csak fogaik, hanem ínyük egészségét is veszélyezteti.

A kamillatea használatának helyes útja

Nagymamáink gyakran emlegették a kamillatea jótékony hatásait különféle betegségek esetén, ám nem mindegy, hogyan készítjük el! A gyógyulás eléréséhez fontos a kamillatea használatának helyes útja.

Extraszűz olívaolajjal érdemes zöldséget sütni

Egészségesebb a zöldséget extraszűz olívaolajban megsütni, mint főzni, mivel így az ételben található antioxidánsok száma növekszik, ráadásul az olajban található fenolok a zöldségekre is átkerülnek. A fenolok és az antioxidánsok segítenek abban, hogy rákot és a diabéteszt elkerüljük.

Nem minden növényi alapú élelmiszer egészséges

A legtöbb emberbe már kisgyerekkorban belenevelik, hogy egyen sok zöldséget, gyümölcsöt és gabonafélét, mert akkor lesz egészséges, ám egy nemrégiben végzett vizsgálat arra hívja fel a figyelmet, hogy egyáltalán nem mindegy, ezek közül pontosan mit is választunk, van, amivel ugyanis többet ártunk, mint használunk.

A kutatás kimutatta, hogy azoknál, akik sok egészséges zöldséget, babot, teljes kiőrlésű gabonát fogyasztottak, kisebb volt a szívbetegség kockázata, ugyanakkor mindez nem volt igaz azokra, akik szintén növényi alapú élelmiszereket fogyasztottak, ám olyanokat, melyek korántsem számítanak egészségesnek, mint például a tészta, kenyér, krumpli.

Amint arról a kutatást vezető Ambika Satija, a Harvard Közegészségügyi Iskola munkatársa beszámolt, nem minden növényi alapú élelmiszer egyformán egészséges, a választásnál az kell legyen a fő szempont, hogy miben mennyi és milyen minőségű tápanyag van.

A Journal of the American College of Cardiology című lapban három különböző kutatást tettek közzé, melyek mind az 1980-as-90-es években kezdődtek. A kutatók azt vizsgálták, ki mennyi és milyen típusú növényi alapú élelmiszert fogyasztott és ezek milyen mértékben befolyásolták a szívbetegség kialakulásának esélyét. 2013-ra a résztvevők közül több mint 8600-an szenvedtek el szívrohamot, vagy haltak meg szívbetegség következtében, de ez a szám kisebb volt azok körében, akik rendszeresen ettek zöldséget, gyümölcsöt, hüvelyeseket, magvakat, teljes kiőrlésű gabonákat, barna rizst. Ugyanakkor, akik a kevésbé egészséges növényi alapú élelmiszereket preferálták, vagyis sok krumplit, finomított gabonát, cukros gyümölcslét fogyasztottak, azoknál közel egyharmadával nőtt a szívbetegségek előfordulásának esélye, hasonlóan azokhoz, akik sok állati terméket – húst, sajtot, vajat – fogyasztottak.

Kövess minket Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss cikkeket olvashatsz, és oszthatsz meg ismerőseiddel! >>>>>>>

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

A Budapesti Operettszínház...

Tovább a cikkhez
A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

Az emberek egyre inkább...

Tovább a cikkhez
Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Ezen a héten a Feleségek...

Tovább a cikkhez
11 ötletes és egészséges ajándéktipp Karácsonyra

11 ötletes és egészséges ajándéktipp Karácsonyra

11 ötletes és egészséges ajándéktipp Karácsonyra

A megfelelő ajándékok kiválasztása...

Tovább a cikkhez
Kockázatos, hogy a férfiak ilyen ritkán cserélnek fogkefét

Kockázatos, hogy a férfiak ilyen ritkán cserélnek fogkefét

Kockázatos, hogy a férfiak ilyen ritkán cserélnek fogkefét

A fogorvosi ajánlás szerint...

Tovább a cikkhez
Hogyan változtass az étrendeden, hogy megelőzd a migrénes fejfájást?

Hogyan változtass az étrendeden, hogy megelőzd a migrénes fejfájást?

Hogyan változtass az étrendeden, hogy megelőzd a migrénes fejfájást?

A reggeli kávé elhagyása,...

Tovább a cikkhez

5 karácsonyi program az ünnepekre

Karácsonyi program

A karácsonyt a legtöbben otthonaikban töltik. Az ünnep környékén mégis van pár dolog, amit megéri kipróbálni: álljon itt most 5 karácsonyi program az ünnepekre:

Bővebben...:

3 villámgyors joghurttorta recept karácsonyra sütés nélkül

Joghurttorta recept

Ha szeretnél egy nagyon finom pihe könnyű desszertet karácsonyra, próbáld ki a következő 3 villámgyors joghurttorta recept egyikét, amelyeket még sütni sem kell.

Bővebben...:

Így készül a karácsonyi mákos guba

Mákos guba recept

A hagyományos mákos gubát régen csak karácsonykor sütötték, érdemes ezt a szép szokást neked is bevezetned. Megmutatjuk, hogyan készíts hagyományos mákos gubát az év legszebb ünnepére.

Bővebben...:

A napi öt étkezés a fogyás titka?

Előfordult már veled, hogy fogyókúraként szinte alig ettél és hízni kezdtél? Talán mégsem koplalásra van szükség, ha karcsúbb alakot szeretnél? Lehet, hogy a napi öt étkezés a fogyás titka?

Bővebben...:

Így szabadulj meg a kilóktól a citrom segítségével

Fogyókúra citrommal

A citrom olyan tápanyagokat és vitaminokat tartalmaz, amelyek segítenek többek között a felesleges zsír elégetésében. Lássuk hát, hogyan tudod a javadra fordítani ezeket a tulajdonságait, és elérni, hogy a citrom segítségével szabadulj meg a felesleges kilóktól.

Bővebben...:

Épp csak annyira laktunk jól, amennyire hisszük

Hiába kapunk ugyanannyit enni, mint mások, ha azt hisszük, kevesebbet ettünk, hamarabb leszünk éhesebbek – állítja egy friss kutatás.

Bővebben...: