hétfő, 19 február 2018

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

Az emberek egyre inkább a privát csatornáikon keresztül fogadnak és osztanak meg tartalmakat. A csevegőrobot, a social media platformok új generációja sokkal személyesebb, azonnali kommunikációs kapcsolatot biztosít a felhasználóval, amely már túlmutat a klasszikus tömegkommunikáción.

A Neo Interactive legfrissebb kutatásában a magyar viberezők felhasználói szokásait vizsgálta, az eredmények alapján a Viber egyedülálló lehetőséget tartogat a vezető magyar reklámügynökségek és márkák számára.  A reprezentatív felmérés átfogó képet nyújt a magyar viberezők szokásairól és preferenciáiról, valamint betekintést enged abba is, hogy a Viber milyen kommunikációs lehetőségeket biztosít a vállalkozások számára.

A felmérés alapján a rendszeresen internetet használó magyarok 87%-a ismeri a Vibert, közülük 55% aktívan használja a platformot. Annak ellenére, hogy a Viber a fiatalokat célozza, a felhasználók negyede 35 és 44 év közötti, 21%-uk a 25 és 34 évesek korosztályába tartozik, 20% pedig 45 és 54 év közötti. A válaszadók csupán 16%-a tartozik a 18 és 24 év közöttiek csoportjába.[1]

Az eredmények alapján a legtöbben (77%) privát csevegésre, szöveges üzenetküldésre használják az alkalmazást, 41% az ingyenes telefonhívásokat részesíti előnyben, míg harmadik helyen zárt a legnépszerűbb eszközök között a videótelefonálás lehetősége, ezt a válaszadók 15%-a használja.

([1] A Neo Interactive reprezentatív kutatásában 16-49-es korosztályt Viber felhasználóit kérdezte)

Míg a Facebook hátrányaként azt emlegetik, hogy a platformon a fiatalok szülei is jelen vannak, a Vibert használók változatos csoportjai jól szegmentáltak a leggyakrabban kontaktált kapcsolataik tekintetében. Nem meglepő, hogy legtöbben barátaikkal kommunikálnak Viberen (71%), ezt követik a közeli rokonok (52%) majd a munkatársak (25%).

A Viber egyik legnépszerűbb eszköze a matrica

A felmérés szerint a felhasználók 47%-a saját bevallása szerint aktívan használja beszélgetései során a csatornán elérhető matricákat. 64%-ban érzelemkifejezésre, 51%-ban köszönésre, 37%-ban vicces élethelyzet bemutatására keresik a legfrappánsabb képes megoldásokat.

A kutatás azt is körbejárta, hogy milyen élethelyzetekben használták a magyar felhasználók a platformot. Kiderült, hogy a válaszadók 5%-a szakított már párjával a Viberen, 10% vallott már szerelmet a másiknak és 23% kért már segítséget a csatornán egy problémára.

A Neo Interactive szerint a magyarok is sokkal szívesebben választják szöveges üzenetküldésre a social media csatornákat, mint a telefon alapfunkcióit, ezt igazolja, hogy a megkérdezettek 42%-a inkább a Vibert használja az sms helyett, és 72% véli úgy, hogy a Viber használata egyszerű.

Haló, itt a Chatbot beszél!

Jelenleg nincs más közösségi média platform, amely olyan lehetőséget biztosít a hiteles profil létrehozásában, mint a Viber Publikus Profilja.

A Neo Interactive felmérésében azt is vizsgálta, hogy mennyire elégedettek a felhasználók a Viber oldalain elérhető csevegőrobotokkal. Az eredmények szerint a magyarok igazán élvezik a csevegőrobotokkal folytatott beszélgetéseiket, és a mechanizmusnak köszönhetően egy valós személyként tekintenek az üzenetek küldőire. Ezt igazolja, hogy a megkérdezettek 15%-a szerint a chatbot mögött középkorú hölgyek ülnek és ők válaszolnak 

üzeneteikre,32%-uk pedig úgy tartja, hogy a Skynet volt a világ első chatbotja.

A social media eszközökre is erős hatással vannak az e-kereskedelmet érintő fejlesztések, a kutatás szerint az alkalmazás használói szívesen vennének Viberen keresztül mozijegyet, színházjegyet, könyvet, játékot, szórakoztatóelektronikai- vagy kozmetikai terméket. A vásárlás mellett pedig igényelnék azt is, hogy ételrendelésben, ügyintézésben vagy taxirendelésben is a Viberen találjanak megoldást.

„Azért esett a chat platformok közül a Viberre a választásunk, mert egyrészt a magyar piacon masszív trónkövetelő a maga közel 3 millió felhasználójával, másrészt olyan szemlélettel és funkciókkal indított, ami pont az újgenerációs voltának a lényeges sajátossága. A Viber mellett szólt az is, hogy a márka kiemelt piacként tekint Magyarországra, és a kommunikációs csatorna arra is alkalmas, hogy ügyfélszolgálatként, egyedi promóciók terepeként is megállja a helyét, valamint az e-kereskedelem számára is épp most nyílik ki”- mondta Soós Gergely, a Neo Interactive alapítója.

„Magyarország a térség egyik innovációs központja, számos fejlesztő dolgozik a Viber népszerűsítésén, e-kereskedelem és online marketing megoldásokon. A régióban a Viber egyike a legnépszerűbb alkalmazásoknak, és a magyarok kifejezetten aktívak a mobilkommunikációban. Itt is többen használják már a Vibert üzenetküldésre, mint ingyenes telefonálásra. Egy év alatt a magyarok 10 milliárd Viber üzenetet küldenek egymásnak. Sokat tanulunk a magyar piacon, a tapasztalatokat pedig fel tudjuk használni olyan kiemelt célországokban, mint Oroszország, vagy Kína” - mondta Atanas Raykov, a Rakuten Viber nemzetközi üzletfejlesztési igazgatója.

Ha tetszett a cikk kérjük lájkold, vagy oszd meg a Facebookon a cikk tetején levő gombokkal, vagy Facebook oldalunkon! >>>>>>>>

 

Anti-Valentin napot tart az Oltári csajok sztárja

Anti-Valentin napot tart az Oltári csajok sztárja

Anti-Valentin napot tart az Oltári csajok sztárja

A Valentin-nap a párok és...

Tovább a cikkhez
Az Irigy Hónaljmiriggyel ünnepelte születésnapját Dévényi Tibi bácsi

Az Irigy Hónaljmiriggyel ünnepelte születésnapját Dévényi Tibi bácsi

Az Irigy Hónaljmiriggyel ünnepelte születésnapját Dévényi Tibi bácsi

Sztárvendégek, szexi táncoslányok,...

Tovább a cikkhez
Jessie J végre magyarországon is fellép

Jessie J végre magyarországon is fellép

Jessie J végre magyarországon is fellép

Az EFOTT szervezői az ELTE...

Tovább a cikkhez
Hogyan lehetsz optimistább és sikeresebb az egyetemi lét kezdetén?

Hogyan lehetsz optimistább és sikeresebb az egyetemi lét kezdetén?

Hogyan lehetsz optimistább és sikeresebb az egyetemi lét kezdetén?

A University of British...

Tovább a cikkhez
Mégsem kell korlátoznunk a cukorfogyasztást?

Mégsem kell korlátoznunk a cukorfogyasztást?

Mégsem kell korlátoznunk a cukorfogyasztást?

A cukorbevitel korlátozására...

Tovább a cikkhez
Milyen betegség kockázata nő, ha szülés után egy éven belül új baba fogan?

Milyen betegség kockázata nő, ha szülés után egy éven belül új baba fogan?

Milyen betegség kockázata nő, ha szülés után egy éven belül új baba fogan?

A legújabb kutatás szerint...

Tovább a cikkhez

Ezeket szerezd be, ha paleo fogyókúrázni szeretnél

Paleo diéta

Napjaink egyik legdivatosabb étrendje, a paleo-diéta népszerűsége abból fakad, hogy a vadászó-gyűjtögető őseink táplálkozása alapján van összeállítva, s tudvalevő, hogy őket nem kínozták olyan népbetegségek, mint az elhízás, a cukorbetegség, vagy a szívbetegség.

Bővebben...:

Így segít lefogyni a zöld tea

zöld tea fogyókúra

Fogyasztó csodaszer nem létezik, ám ha egy egészséges, olcsó és egyszerű segítséget keresünk a zsírégetéshez, akkor feltétlenül válasszuk a zöld teát.

Bővebben...:

Így fogyókúrázz egészségesen

egészséges fogyókúra

Szeretnél lefogyni? És lehetőleg gyorsan? Elérheted úgy az álomalakod, hogy közben ne árts az egészségednek?

Bővebben...: