kedd, 20 február 2018

A kalcium és D vitamin hatása csontjainkra!

Bár sokan szednek kalcium- és D-vitamin étrend-kiegészítőt az erősebb csontok reményében, az amerikai kormány megbízásából készült legfrissebb szakvélemények szerint az egészséges korosabb hölgyeknek nincs szükségük alacsony dózisú tablettákra.

 

Mindkét tápanyag elengedhetetlen a csontozat egészségéhez, így a szakértők egyetértenek benne, hogy táplálék útján érdemes minél többet bevinni belőlük. A test ugyanakkor napfény útján is képes D-vitamint előállítani. Amennyiben egy idős ember csontritkulásban vagy vitaminhiányban szenved, az orvosok gyakran írnak föl nagy dózisú készítményt.

Ám azoknak a menopauzán már átesett nőknek, akik szerény mennyiséggel – tehát körülbelül 400 nemzetközi egységnyi D-vitaminnal és 1000 milligramm kalciummal – toldják meg az étrendjüket, igazából nem garantál kevesebb csonttörést a pótlás. Sőt, növeli a vesekő kialakulásának kockázatát – állítja az Amerikai Egyesült Államok Betegségellenőrzési és Megelőzési Központja (CDC). Az eredmények nem terjednek ki a menopauza előtti tablettaszedésre, s a férfiakra sem.

Az utóbbi időben egyre népszerűbbé váltak a kalcium- és D-vitamin készítmények. „Sajnos egyelőre nem látunk át minden összefüggést a témában, ahogy az egy régóta széles körben használt táplálék-kiegészítőnél elvárható volna” – mondta Dr. Virginia Moyer, a Baylor Orvosi Egyetem munkatársa. Fontos, hogy a friss következtetések kizárólag egészséges emberekre vonatkoznak, nem pedig olyanokra, akiknél fennáll a csontgyengeség veszélye – figyelmeztetett Dr. Sundeep Khosla, a Mayo Klinika szakértője.

A kalcium és a D-vitamin hatásmechanizmusa közös, és egy életen át szükség van belőlük az utánpótlásra az erős csontokért. Feltételezések szerint a D-vitamin képes lehet a rák és más betegségek megelőzésére, ám ezt a jelenlegi munka bizonyítékok hiányában nem taglalja.

Az Amerikai Egyesült Államokban naponta 1000 milligramm kalcium bevitelét javasolják a felnőtteknek, illetve 1300 milligrammot a változókor után. D-vitamin tekintetében 70 éves kor fölött 800 egység a norma. Ezek fedezése étrendi úton tejtermékekből – tejből, joghurtból és sajtból –, bizonyos halfajtákból és mesterségesen dúsított tápanyagtartalmú élelmiszerekből oldható meg. Annak becslése azonban már sokkal nehezebb, hogy a szervezet mennyi D-vitamint képes előállítani napfény hatására. Dr. Khosla szerint a legtöbben elég kalciumot fogyasztanak, de télen szükség lehet a D-vitamin multivitamin tablettával történő pótlására. Dr. Moyer pedig a rendszeres testmozgást javasolja az egészséges időseknek addig, amíg pontosabb eredményre nem jutnak az étrend-kiegészítőkkel kapcsolatban.

Ha tetszett a cikk kérjük lájkold, vagy oszd meg a Facebookon a cikk tetején levő gombokkal, vagy Facebook oldalunkon! >>>>>>>>

Anti-Valentin napot tart az Oltári csajok sztárja

Anti-Valentin napot tart az Oltári csajok sztárja

Anti-Valentin napot tart az Oltári csajok sztárja

A Valentin-nap a párok és...

Tovább a cikkhez
Az Irigy Hónaljmiriggyel ünnepelte születésnapját Dévényi Tibi bácsi

Az Irigy Hónaljmiriggyel ünnepelte születésnapját Dévényi Tibi bácsi

Az Irigy Hónaljmiriggyel ünnepelte születésnapját Dévényi Tibi bácsi

Sztárvendégek, szexi táncoslányok,...

Tovább a cikkhez
Jessie J végre magyarországon is fellép

Jessie J végre magyarországon is fellép

Jessie J végre magyarországon is fellép

Az EFOTT szervezői az ELTE...

Tovább a cikkhez
Így neveljük gyermekünket az okos médiahasználatra

Így neveljük gyermekünket az okos médiahasználatra

Így neveljük gyermekünket az okos médiahasználatra

Korábban általános nézet...

Tovább a cikkhez
Hogyan hat az iskolai zaklatás a gyermek teljesítményére?

Hogyan hat az iskolai zaklatás a gyermek teljesítményére?

Hogyan hat az iskolai zaklatás a gyermek teljesítményére?

Az Amerikai Pszichológia...

Tovább a cikkhez
Így használd fel a csalánt egészséged érdekében

Így használd fel a csalánt egészséged érdekében

Így használd fel a csalánt egészséged érdekében

A csalán az egyik legismertebb...

Tovább a cikkhez

Így készül a kókuszvíz házilag

Kókuszvíz

A kókuszból készült italok nem csak mennyei ízükről híresek, de egészségesek és sokoldalúan is felhasználhatóak. Sajnos, a boltban viszont irreálisan sokat kérnek értük, ha egyáltalán lehet kapni ilyesmit, mi viszont egyszerűen kicselezhetjük őket, így készül a kókuszvíz házilag:

Bővebben...:

Így készíts gyermekednek gyurmát házilag, fillérekből

Gyurma házilag

Imád a gyereked gyurmázni, már kisebb vagyont költöttél a beszerzésére? Így készíts gyermekednek gyurmát házilag, fillérekből, hogy a családi kasszát ne a gyurmázás ára terhelje.

Bővebben...:

Így etesd a madarakat télen

Madáretetés

A tél közeledtével sokan éreznek arra, hogy madáretetőt telepítsenek, így segítve a kerti madarak túlélését. Ahhoz, hogy a madarakkal jót tegyél, mindenképpen így etesd a madarakat télen, s  meglásd, csivitelésükkel meghálálják.

Bővebben...:

Ezeket szerezd be, ha paleo fogyókúrázni szeretnél

Paleo diéta

Napjaink egyik legdivatosabb étrendje, a paleo-diéta népszerűsége abból fakad, hogy a vadászó-gyűjtögető őseink táplálkozása alapján van összeállítva, s tudvalevő, hogy őket nem kínozták olyan népbetegségek, mint az elhízás, a cukorbetegség, vagy a szívbetegség.

Bővebben...:

Így segít lefogyni a zöld tea

zöld tea fogyókúra

Fogyasztó csodaszer nem létezik, ám ha egy egészséges, olcsó és egyszerű segítséget keresünk a zsírégetéshez, akkor feltétlenül válasszuk a zöld teát.

Bővebben...:

Így fogyókúrázz egészségesen

egészséges fogyókúra

Szeretnél lefogyni? És lehetőleg gyorsan? Elérheted úgy az álomalakod, hogy közben ne árts az egészségednek?

Bővebben...: