szombat, 18 november 2017

Így készítsünk egészséges müzlit házilag

A boltban kapható müzlik legtöbbje tele van cukorral, néha adalékanyagok is találhatók bennük, így jobb ha az egészségünk érdekében mi magunk készítünk otthon házilag müzli keveréket.

A jól összeállított müzli keverék vitaminban és ásványi anyagban gazadag, magas a rosttartalma, és a jóllakottság érzetét kelti.

Nézzük mit érdemes egy  jól összeállított müzli keverékbe tenni:

Zabpehely:

Ez az alapja a legtöbb müzlinek. A zabpehely gazdag szénhidrátban, magas a rosttartalma, sok vasat és cinket tartalmazz, segíti az emésztést, valamint eltelít, így nem kell attól félni, hogy fél óra múlva már újra éhesek leszünk.

A boltban választhatunk durva szemű, illetve apró zabpelyhet, attól függően mit szeretnénk belőle készíteni. A ropogós müzli keverékbe a nagyszerű változatot válasszuk, ám ha zabkását szeretnénk főzni, az apró szemű a jó választás. Ma már kapható gluténmentes zabpehely is, így a gluténérzékenyeknek sem kell lemondani erről a finomságról.

Lenmag

Akinek gondja van az emésztésével, vagy csak fogyni szeretne pár kilót a lenmagot ne hagyja ki a müzli keverékből.

A lenmagban nagyon sok a telítetlen omega 3 zsírsav, vas és folsav is található benne. A lenmag felszínén az emésztés során képződő nyálka serkenti a belek működését, így felgyorsítja az anyagcserét.

Chiamag

A chiamag szintén gazdag A-, E-, C-, B1- és B2-vitaminban, de az omega3 zsírsav tartalma is igen magas.  Ha chia magot szeretnénk a müzli keverékbe tenni, ne felejtsük el, hogy fogyasztás előtt be kell áztatni, akár tejbe, akár joghurtba, 15-20 perc alatt megszívja magát és megduzzad.

Pelyhek

Ma már igen nagy a választék a pelyhek területén, tehetünk a müzlibe rozspelyhet, kukoricapelyhet, tönkölybúza pelyhet, vagy rizspelyhet, mindegyik jó hatással lesz egészségünkre.

A pelyhek mellett különböző korpák is kapható, zabkorba, búzakorpa, ezek is segítik emésztésünket.

Kiegészítők:

A müzli keveréket feldobhatjuk mazsolával, aszalt gyümölcsökkel, kókuszreszelékkel, szezámmaggal, dióval, mogyoróval, mandulával, és egyéb száraz hozzávalóval. Készíthetünk müzli keveréket több féle változatban, ám arra figyeljünk, hogy mindig csak olyan mennyiséget készítsünk el, amit kb. 1 hónap alatt el is fogyasztunk.

Az így kapott müzli keveréket reggelente tehetjük tejbe, joghurtba, kefirbe, de adhatunk hozzá mandulatejet, rizstejet is. Akár egy éjszakára be is áztathatjuk, így reggelre a hozzávalók megpuhulnak.

Kövess minket Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss cikkeket olvashatsz, és oszthatsz meg ismerőseiddel! >>>>>>>

 

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Az idei évad második legnézettebb...

Tovább a cikkhez
Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Különleges élményben lehetett...

Tovább a cikkhez
Az univerzum középpontja

Az univerzum középpontja

Az univerzum középpontja

A DC Univerzum még csak...

Tovább a cikkhez
Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Spanyol és olasz kutatók...

Tovább a cikkhez
A nők többsége szerint ebben az életkorban a legjobb a szex

A nők többsége szerint ebben az életkorban a legjobb a szex

A nők többsége szerint ebben az életkorban a legjobb a szex

A nők háromnegyede szerint...

Tovább a cikkhez
2 gyümölcs, mely segít az elhízás káros hatásainak csökkentésében

2 gyümölcs, mely segít az elhízás káros hatásainak csökkentésében

2 gyümölcs, mely segít az elhízás káros hatásainak csökkentésében

Régóta tudjuk, hogy a narancs...

Tovább a cikkhez

Előzzük meg az őszi megfázásokat! Tejjel-mézzel folyó Kánaán immunrendszerünk megerősítéséért

Itt  van az ősz, itt van újra, s bár napközben még meleg van, nem kell több könnyű nyári ruháknál, cipellőknél, reggel és este már  hűvösebb van.

Bővebben...:

Megkérdeztük: Milyen élelmiszerekkel erősítsük immunrendszerünket a megfázásos időszakban?

A betegségeket jobb megelőzni, s ebben legfontosabb segítőtársunk saját immunrendszerünk. Ha kellőképpen erős, akkor lehet, hogy észre sem veszünk egy megfázást vagy egy influenzafertőzést, mert tünetmentesen átvészeljük.

Bővebben...:

Szépüljünk ősszel is!

Sajnos kevés ember mondhatja magát olyan szerencsésnek, hogy normál bőre van, így a faggyúkiválasztás is teljesen normálisan működik.

Bővebben...:

Épp csak annyira laktunk jól, amennyire hisszük

Hiába kapunk ugyanannyit enni, mint mások, ha azt hisszük, kevesebbet ettünk, hamarabb leszünk éhesebbek – állítja egy friss kutatás.

Bővebben...:

A cirkadián ritmusunk is befolyásolja a hízásunkat

fogyókúra

A túlsúly és az elhízás az Egyesült Államokban járványként terjed. Korábban már összefüggésbe hozták a problémát a szegényes étrenddel, sőt azt is megállapították, hogy a nap későbbi szakaszában történő étkezés szintén hozzájárul a súlyfelesleg kialakulásához.

Bővebben...:

3 napos ananász diéta

ananász diéta

Közeleg egy fontos esemény, jó lenne leadni gyorsan pár kilót? Akkor a 3 napos villámgyors ananász diéta neked szól.

Bővebben...: