kedd, 21 november 2017

Stresszes vagy? Lazítsd illóolajos fürdővel!

A legtöbb ember egy fárasztó nap után semmi másra nem vágyik, mint egy forró fürdőre. Hiszen mindannyian tudjuk, hogy ez csodákat tud művelni.

A forró víz hatására helyreáll a fáradt és feszült izmok vérellátása, ezáltal újult erőre kaphatunk. Persze a fürdőzés nem csupán izmaink, hanem lelkünk feszültségét is hatékonyan csökkenti, és szerencsére ma már sokféle lehetőségünk van arra, hogy fokozzuk ezt a hatást. Miket tehetünk a fürdővízbe ennek érdekében? Íme, néhány ötlet.

A számos gyógyító hatással rendelkező illóolajok között igen sok lazító hatással is rendelkezik. Ezeket bátran használhatjuk a fürdővízbe, nem fognak allergiát okozni. Azonban ne közvetlenül cseppentsük a vízbe az olajat, mert akkor ott fog úszkálni töményen a felszínen, és irritálhatja a bőrt. Illóolajos fürdőt legegyszerűbben úgy készíthetünk, hogy 5-10 csepp illóolajat elkeverünk egy evőkanál habfürdőben, tejben, tejszínben vagy mézben, és ezt tesszük a fürdővízbe.

Belélegezve a tüdőn keresztül, illetve bőrünkön át jutnak a szervezetünkbe az olaj feszültségoldó hatóanyagai, így fejtik ki hatásukat.

A következő illóolajok mind egyaránt hatékonyak stressz ellen, így választhatunk közülük aszerint, hogy melyiknek az illata áll hozzánk közelebb, de kombinálhatjuk is őket egymással.

A citromos teafa olaj citromos, fűszeres virágillatú, használhatjuk a narancsvirág olajával együtt is. Mindkettő remek a stressz oldására.

A levendula régóta ismert nyugtató hatásáról, olaja pedig fokozottan jól alkalmazható alvászavarok, szorongás és feszült idegesség ellen.

A lavandinolajnak nem csak a neve emlékeztethet a levendulára, hanem az illata is, hiszen ezt az olajat egy hibrid levendulából nyerik, bár ez kissé kámforos illatú. Hatóanyaga is a levenduláéval azonos, az ún. linalool.

Szintén linalool a fő alkotórésze a fűszeres illatú, feszültségoldásra kiváló muskotályzsálya olajnak.

A finom illatú ilang-ilang olaj, mellyel egyes parfümökben és szépségápolási termékekben is találkozhatunk, nyugtató, szorongásoldó hatása mellett fokozza a testi és szellemi frissességet. Kiváló szer erős stressz esetén, és segíti az alvást.

A kamilla, ez a régóta ismert gyógynövényünk, nem pusztán tea formájában hatásos nyugtalanság ellen. A belőle kivont kamillaolajat bátran használhatják még a legérzékenyebb bőrűek is a kádvízben.

És ha valaki a rózsaillattal szeretné megtölteni a fürdőszobát, akkor feltétlenül válassza a rózsaolajat.

Megfázásos időben különösen jótékony hatású lehet az eukaliptusz olaja, mert nem csak fizikai fáradtság ellen kitűnő, hanem baktérium- és vírusellenes, valamint légúttisztító hatással is rendelkezik.

Amennyiben pedig egzotikus, keleties hangulatú illatra vágyunk, válasszuk a kínai cédrusolajat. Füstös, fás illata biztosan elvarázsol minket, és elősegíti a meditációt.


Ezeknek az illatoknak némelyikéhez fürdőolajok formájában is hozzájuthatunk, ezek nagyobb kiszerelésben kaphatók, nem kell már semmiben elkevernünk az olajat, hanem egy-két evőkanállal rögtön a fürdővízbe tehetjük. A fürdőolajokról érdemes tudni, hogy még a legszárazabb bőrt is puhává és selymessé varázsolják.

Olajok helyett választhatunk fürdősókat is ellazulás céljából. Ezeknek az ára igen széles palettán mozog. Egy-egy fürdőzés alkalmával mindössze 1-2 evőkanállal kell a vízbe szórnunk. A jó minőségű, stresszoldó hatású fürdősók is egyébként különböző illóolajokkal fejtik ki hatásukat. Vannak közöttük színesek is, melyeknek abban áll a jelentősége, hogy a színeknek is hatást tulajdonítanak, pl. a piros szín energianövelő, a kék pedig nyugtatja a lelkünket.

Nagyon kellemes összhatásúak a levendula-kamilla-narancs vagy a levendula-citrom illatú fürdősók. Akik féltik bőrüket a kiszáradástól, megpróbálkozhatnak a bőrszépítő, kecsketejes fürdősóval is.

Heti 1-2 alkalommal vegyünk illatos fürdőt lelkünk megnyugtatására és a bennünk felgyülemlett feszültség oldására. A leghatásosabb, ha lefekvés előtt legalább 15-20 percig fürdőzünk a 35-37 °C-os vízben. Utána nyomban ugorjunk be meleg ágyikónkba, és úgy menjünk az álmok világába. Másnap újult erővel, kipihenten fogunk ébredni!

Fontos tudnivaló a fürdőzéssel kapcsolatban, hogy amennyiben a keringési rendszerünk nem teljesen egészséges, szívpanaszaink, szívritmuszavarunk van, vagy magas a vérnyomásunk, akkor nem ajánlott a forró fürdőzés. Ebben az esetben válasszuk az illóolajos párologtatást. Szerencsére az olajok így is 100%-osan kifejtik jótékony hatásukat.

Jáksó Nóra

Kövess minket Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss cikkeket olvashatsz, és oszthatsz meg ismerőseiddel! >>>>>>>

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Ezen a héten a Feleségek...

Tovább a cikkhez
Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Az idei évad második legnézettebb...

Tovább a cikkhez
Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Különleges élményben lehetett...

Tovább a cikkhez
Ha egészséges bélrendszert szeretnél, egyél ebből minél többet

Ha egészséges bélrendszert szeretnél, egyél ebből minél többet

Ha egészséges bélrendszert szeretnél, egyél ebből minél többet

Ha szeretnénk, hogy bélrendszerünk...

Tovább a cikkhez
Egy olcsó módszer a gyerekek túlsúlyproblémái ellen

Egy olcsó módszer a gyerekek túlsúlyproblémái ellen

Egy olcsó módszer a gyerekek túlsúlyproblémái ellen

Kevesebb mint 20 amerikai...

Tovább a cikkhez
Így hat a gyerekekre a kései fekvés és a kevés alvás

Így hat a gyerekekre a kései fekvés és a kevés alvás

Így hat a gyerekekre a kései fekvés és a kevés alvás

Azok a kínai gyerekek, akik...

Tovább a cikkhez

Beköszön az ősz!

A nyárnak sajnos hivatalosan is vége, de van egy jó hírünk: itt az ősz! Ez a színes, változékony, de semmiképpen sem unalmas évszak, amit bár sokszor szürkének és egyhangúnak látunk, valójában rengeteg lehetőséget rejt akár bent, akár kint, a szabadban. A FittKlub oldala ezúttal is igyekszik meghozni a kedvet egy kis őszöléshez, programajánlóval, tippekkel, ötletekkel, hogy könnyebben túltehessük magunkat a nyár elmúlta felett érzett melankólián.

Bővebben...:

Őszi vitaminbomba a sütőtök

Az elmúlt években egyre több településen, helyi közösségben rendeznek versenyt, melyen az nyer, aki a legnagyobb sütőtököt tudja termeszteni. A díjkiosztás és az ünneplés után érdemes a verseny szereplőit elfogyasztani, mert igazi őszi vitaminbomba a sütőtök.

Bővebben...:

Szépüljünk ősszel is!

Sajnos kevés ember mondhatja magát olyan szerencsésnek, hogy normál bőre van, így a faggyúkiválasztás is teljesen normálisan működik.

Bővebben...:

Épp csak annyira laktunk jól, amennyire hisszük

Hiába kapunk ugyanannyit enni, mint mások, ha azt hisszük, kevesebbet ettünk, hamarabb leszünk éhesebbek – állítja egy friss kutatás.

Bővebben...:

A cirkadián ritmusunk is befolyásolja a hízásunkat

fogyókúra

A túlsúly és az elhízás az Egyesült Államokban járványként terjed. Korábban már összefüggésbe hozták a problémát a szegényes étrenddel, sőt azt is megállapították, hogy a nap későbbi szakaszában történő étkezés szintén hozzájárul a súlyfelesleg kialakulásához.

Bővebben...:

3 napos ananász diéta

ananász diéta

Közeleg egy fontos esemény, jó lenne leadni gyorsan pár kilót? Akkor a 3 napos villámgyors ananász diéta neked szól.

Bővebben...: