szerda, 22 november 2017

Így változik szervezetünk tápanyagigénye az idő múlásával

Ahogy egyre idősebbek leszünk, szervezetünk tápanyagigénye is megváltozik. Megmutatjuk, melyik korban mit érdemes fogyasztanod, hogyan alakítsd étkezésedet a korodhoz.

A húszas és harmincas évesek tápanyagigényei

Az ember lánya húsz évesen úgy gondolja, nem kell odafigyelnie a táplálkozásra, tele van energiával, bőre ragyogó, így nem is figyel oda a táplálkozásra. De harminc évesen már megjelennek az első ráncok, csökken az energiaszint, és egyre több a stressz és az idegesség is.

Ilyenkor már érdemes több kalciumban és magnéziumban gazdag ételt fogyasztani, hogy csontjainkat is védjük, a magnézium pedig energiával lát el minket és csökkenti a napi stressz tüneteit.

Spenót:

A spenót tele van vassal és magnéziummal, de gazdag B vitaminban is. Magas a folsav tartalma is, ami a kismamák számára kiemelten fontos. Nem csak főzelék formájában fogyaszthatod, de a bébi spenót salátába téve is nagyon finom.

Banán:

A banán egész évben kapható, amely káliumban és magnéziumban is igen gazdag, ezért ha megeszel egy vagy két banánt máris több energiád lesz.

Barna rizs

A barna rizs magas rost tartalma miatt fontos, hiszen a harmincas éveidre már az anyagcseréd is kezd lassulni. Emellett a barna rizs tartalmazza az összes fontos esszenciális aminosavat, amelyre szervezetednek szüksége van.

Tojás

A tojás szintén nagyon jó energiaforrás, gazdag fehérjében és aminosavakban, tele van ásványi anyagokkal, de folsavat, szelént is tartalmazz, amely az agy működését segíti nagyban.

40.-es évek tápanyagigényei

A 40 -es éveikben járó hölgyek már érzik az idő múlását, ilyenkor már többet kell mozognod, hogy súlyod változatlan maradjon, ezért érdemes olyan élelmiszereket fogyasztani, amelyek felgyorsítják az anyagcserédet.

Tengeri zöldségek

Érdemes több algát és hínárt tenni a tányérodra, mivel igen magas az ásványianyag tartalmuk, és a stressz szintedet is csökkentik.

Narancs

A narancs az egyik legjobb antioxidáns forrás, szinte megfiatalítja a bőrt, télen pedig remek C-vitaminforrás.

Lencse és más hüvelyesek

A lencsében található fitoösztrögén a kiegyensúlyozott hormonháztartásért is felel, így ebből is érdemes többet fogyasztani ebben az életkorban.

50.-es évek tápanyagigényei

Ebben a korban már érdemes olyan élelmiszereket fogyasztani, amelyek a szív és érrendszer védelmét is ellátják, és a koleszterin szintedet is rendben tartják.

Cékla

A cékla magas vastartalmával védi szervezetünket, de állóképességedet is növeli, valamint csökkenti a vérnyomást és a koleszterin szinte is jó hatással van.

Olajos halak

Egyél több lazacot, makrélát, vagy szardíniát, amelyek sok Omega 3 zsírsavat tartalmaznak, így megvédenek a különböző szívbetegségtől.

Lenmag

A lenmag is gazdag Omega 3 zsírsavban, de emellett fitoösztrogént is tartalmazz, amely a hormonháztartásra van jó hatással.

Fokhagyma

A fokhagyma antibakteriális és vírusölő hatása remek fegyver lehet a magas koleszterin ellen, de a gyomorfekély kialakulása ellen is hatásos.

60-70.-es évek tápanyag igényei

A 60-as, 70-es éveinkben már a tápanyagok felszívódása is lelassul, ezért ebben a korban már a vitaminok és ásványi anyagok pótlására is szükséged lesz. A csontok védelme érdekében fontos a kalciumban gazdag étrend, és az omega3 zsírsav bevitele is.

Élesztő:

Az élesztő gazdag ásványi anyagokban, de sok benne a B 12 vitamin is, amely erősíti az idegrendszert és a csontokat is.

Áfonya:

Az áfonya képes csökkenteni az Alzheimer kor kialakulását, de sok benne az antioxidáns is, amely az immunrendszert is erősíti.

Dió:

A dió jó hatással van az érrendszerre, csökkenti a vérnyomást, és sok vasat, valamint cinket is tartalmazz.

A szervezet gyakran jelzi mire is van szüksége, gondoljuk végig, mire vágyunk igazán, mit ennék szívesen, és hallgassunk ösztöneinkre.

Kövess minket Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss cikkeket olvashatsz, és oszthatsz meg ismerőseiddel! >>>>>>>

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Ezen a héten a Feleségek...

Tovább a cikkhez
Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Az idei évad második legnézettebb...

Tovább a cikkhez
Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Különleges élményben lehetett...

Tovább a cikkhez
Ez a technika segít, hogy másképp lássuk az embereket

Ez a technika segít, hogy másképp lássuk az embereket

Ez a technika segít, hogy másképp lássuk az embereket

Gyakran halljuk a figyelmeztetést,...

Tovább a cikkhez
5 karácsonyi ajándék ötlet nőknek

5 karácsonyi ajándék ötlet nőknek

5 karácsonyi ajándék ötlet nőknek

Kedves Urak, hamarosan menthetetlenül...

Tovább a cikkhez
Óvatosan a takarítással: ezek a vegyszerek árthatnak a tüdőnek

Óvatosan a takarítással: ezek a vegyszerek árthatnak a tüdőnek

Óvatosan a takarítással: ezek a vegyszerek árthatnak a tüdőnek

A konyha és a fürdőszoba...

Tovább a cikkhez

Így készíts karácsonyra almás lepényt

A karácsony klasszikus süteménye az almás sütemény. készíts te is egy finom fahéjas diós forró almás lepényt karácsonyra.

Bővebben...:

Fenyőolajjal a meghitt és egészséges ünnepekért

Ki ne szeretné a fenyőfa illatát? Olyan tiszta, friss és harmonikus hangulatot áraszt. Talán csak azért érezzük így, mert a szeretet ünnepével kapcsoljuk össze.

Bővebben...:

3 gasztroajándék karácsonyra, amelyeket te is könnyedén elkészíthetsz

gasztro ajándék

Ha a karácsony előtti bevásárló listával tipródsz és azt hiszed, se időd, se ügyességed ahhoz, hogy kézzel készült ajándékokkal lepd meg szeretteidet, akkor nagyon tévedsz. Íme 3 gasztroajándék karácsonyra, amelyeket te is könnyedén elkészíthetsz. A lényeg, hogy mutatós üvegeket válassz hozzá, és a végén köss a nyakukra egy-egy masnit egy saját készítésű ajándék blankettával.

Bővebben...:

Épp csak annyira laktunk jól, amennyire hisszük

Hiába kapunk ugyanannyit enni, mint mások, ha azt hisszük, kevesebbet ettünk, hamarabb leszünk éhesebbek – állítja egy friss kutatás.

Bővebben...:

A cirkadián ritmusunk is befolyásolja a hízásunkat

fogyókúra

A túlsúly és az elhízás az Egyesült Államokban járványként terjed. Korábban már összefüggésbe hozták a problémát a szegényes étrenddel, sőt azt is megállapították, hogy a nap későbbi szakaszában történő étkezés szintén hozzájárul a súlyfelesleg kialakulásához.

Bővebben...:

3 napos ananász diéta

ananász diéta

Közeleg egy fontos esemény, jó lenne leadni gyorsan pár kilót? Akkor a 3 napos villámgyors ananász diéta neked szól.

Bővebben...: