péntek, 19 január 2018

Készülj fel a hidegre! TOP 6 immunerősítő módszer

Ne hagyjuk, hogy meghűléssel lepjen meg bennünket a tél, vértezzük fel szervezetünket a hideg ellen- kellemes módszerekkel!Csípős reggelek, metsző szél, csontig hatoló kinti hideg és a fűtött helyiségek közti hőmérséklet különbség, tüsszögő emberek – a téli időszak megpróbáltatásai erősen igénybe veszik a szervezetünket, turbó fokozatra kapcsolva az immunrendszert.

Ehhez járul még az év végére jellemző leterheltség, az ünnepek közeledtével ránk háruló plusz feladatokkal, határidőkkel. Több sem kell a bacilusoknak, ahhoz hogy támadásba lendüljenek, sokan épp az év végi szabadság idején dőlnek ágynak, veszítik el egészségüket! Ám nem törvényszerű, hogy győzzön a nátha, a téli megfázás elkerülhető, ha a szervezetünket megfelelően felkészítjük. Ha pedig valóban tenni szeretnénk az egészségünkért, miért ne kötnénk össze a kellemeset a hasznossal? Íme, a hat legkellemesebb immunerősítő módszer:

Szauna
Ha szervezetünket megszabadítjuk a fölösleges terhektől – mérgektől, salakanyagoktól – több ereje marad a kórokozókkal szembeni ellenállásra. A szauna évezredes gyógymód, rendszeres művelésével rendkívül ellenállóvá válik a szervezet. A szaunában uralkodó melegre és páratartalomra élénken reagál az egész szervezet, ráadásul a forróságban elpusztulnak a kórokozók, így kifejezetten ajánlott például a felső légúti, hurutos betegségek esetén vagy éppen influenzajárvány idején megelőzésképpen. Az infraszaunában a nap sugaraihoz hasonló infravörös fény csak a testet melegíti fel, a szauna kamra levegőjét nem, így a hagyományos finn szaunával szemben nem kell a magas hő- és páratartalom szervezetükre kifejtett terhelésétől tartanunk, mégis intenzívebben izzadunk, ezáltal hatékonyabban méregtelenítünk. 40-60 C°-os hőmérsékleten fejti ki ideális hatását, ajánlható ezért azok számára is, akik nem kedvelik a hagyományos szauna forróságát, vagy szív- és érrendszeri betegségben szenvednek. A sugárzás a bőr mélyebb rétegeit is felmelegíti, serkenti a verejtékmirigyek működését. Az így kiválasztott verejték kivételesen magas koncentrációban tartalmaz salakanyagokat, ezért az infraszauna az egyik leghatékonyabb méregtelenítő eljárás. Egyéb jótékony hatásai is vannak: javítja a vérkeringést, csökkenti az izmok feszültségét, az ízületi fájdalmat, sőt nem utolsósorban a kezelés alatt jelentős mennyiségű kalóriát is éget a szervezet, így a fogyókúra kiegészítéseként is ajánlott 20-25 perces időtartamban.

Masszázs
A masszázs nemcsak az izomfájdalomra, merev ízületekre, stressz ellen hatékony gyógyír, de a

betegségek megelőzésére is javasolt. Dr. Mogyorósi Márta, a DHSR Margitsziget szálloda gyógyászati részlegének igazgató főorvosa ebből a célból különösen a nyirokmasszázst javasolja. „A nyirokrendszer rendkívül fontos szerepet játszik a méreganyagok és baktériumok testből történő eltávolításában. A nyirokmasszázs során a terapeuta finom, ritmikus pumpáló mozdulatokat alkalmazva enyhe nyomást fejt ki, serkentve ezáltal a nyirokcsomók működését. A nyirokmasszázs elősegíti a szervezet tisztulását, és hatékonnyá teszi a nyirokfolyadék áramlását, mely eltávolítja a méreganyagokat, a sejtek anyagcsere-termékeit és egyéb salakanyagokat.”  

Vízitorna

A víz ellenállását felhasználó, medencében végzett tornagyakorlatok korra és edzettségi szintre való tekintet nélkül mindenkinek javasolhatóak mivel amellett, hogy az izmokat megdolgoztatják, kímélik az ízületeket, nem terhelik a csontokat és a szalagokat. Nyomás hatására kitágulnak a vénák, ennek következtében a szív is több oxigénhez jut és a légző rendszer munkája is könnyebb lesz. Serkenti a vénás vérkeringést és a salakanyagok elszállítását elősegítve a méregtelenítést.

Nordic walking
Testmozgás a friss levegőn – nem is tehetnénk magunknak nagyobb szívességet! A hidegben végzett testmozgás jótékonyan hat az egészségünkre és a kedélyünkre. Óvatosan járjunk el az edzés során, mert az izmok másként viselkednek a hidegben, mint általában megszoktuk. Fontos az alapos bemelegítés, a folyamatos mozgás, az egyenletes tempó – természetesen a kinti hőmérsékletnek megfelelő, réteges öltözetben! A Nordic Walking bárki számára végezhető mozgásforma, tetőtől-talpig átmozgat, anélkül, hogy túlzottan megerőltető lenne. A Danubius gyógy-wellness szállodáiban akár a Margitszigeten, akár Hévízen, Bükön vagy Sárváron szakértő edző vezetésével kipróbálható, gyorsan elsajátítható.

Vitaminbombák

Immunrendszerünk klasszikus segítője a C-vitamin, amely bevihető gyümölcsökkel – például kivivel, naranccsal, citrommal-, de vitamin tablettával vagy pezsgőtablettával is. A közvetlenül forró teába cseppentett citromlé sajnos elveszíti hatását, hiszen a C-vitamin magas hőfokon bomlásnak indul. Fogyasszunk sok zöldséget, gyümölcsöt! Részesítsük előnyben az olyan idényjellegű ételeket, mint a cékla, savanyú káposzta, kelkáposzta, naspolya vagy csipkebogyó. Aki még nem kóstolta a kellemes ízű céklalevet, feltétlenül tegyen egy próbát! Kiemelkedő vitamintartalma mellett jelentős vastartalma hozzájárul a vérképzéshez!

Aludjunk többet!

Rövidek a nappalok, hamar sötétedik és később világosodik – a természet ritmusa is arra ösztökél, hogy több időt töltsünk pihenéssel, alvással. Az immunrendszerünk alvás közben regenerálódik és erősödik. A testmozgás és a vitaminok fogyasztása mellett érdemes betartani a napi minimum hét óra alvást is, hogy egész télen egészségesek maradhassunk.

Ha tetszett a cikk kérjük lájkold, vagy oszd meg a Facebookon a cikk tetején levő gombokkal, vagy Facebook oldalunkon! >>>>>>>>

 

Kiderült, miért hívták Som Lajost főnöknek zenésztársai

Kiderült, miért hívták Som Lajost főnöknek zenésztársai

Kiderült, miért hívták Som Lajost főnöknek zenésztársai

Igazi csemegét kínál a nézőknek...

Tovább a cikkhez
Elzavarta otthonról feleségét az Irigy Hónaljmirigy dobosa

Elzavarta otthonról feleségét az Irigy Hónaljmirigy dobosa

Elzavarta otthonról feleségét az Irigy Hónaljmirigy dobosa

Kabai Lacinál betelt a pohár…...

Tovább a cikkhez
Belépett a kétszázezresek közé A Viszkis

Belépett a kétszázezresek közé A Viszkis

Belépett a kétszázezresek közé A Viszkis

December 11-én immár a kétszázezredik...

Tovább a cikkhez
6 egészséges és vidám reggeli tipp gyerekeknek

6 egészséges és vidám reggeli tipp gyerekeknek

6 egészséges és vidám reggeli tipp gyerekeknek

Ön is tanácstalan mit adjon...

Tovább a cikkhez
Ennél idősebb babához már nem kell felkelni éjszaka, ha felébred

Ennél idősebb babához már nem kell felkelni éjszaka, ha felébred

Ennél idősebb babához már nem kell felkelni éjszaka, ha felébred

Egy nemrégiben közzétett...

Tovább a cikkhez
Ezek az útifűmaghéj előnyei

Ezek az útifűmaghéj előnyei

Ezek az útifűmaghéj előnyei

Méregtelenítés természetesen,emésztés...

Tovább a cikkhez

Így használd fel a banánt szépséged érdekében

Banán

A tél egyik slágere a banán, amelyet nem csak enned érdemes, hanem szépséged érdekében is hasznodra lehet. Megmutatjuk, hogyan tudsz házilag egy szuper arcpakolást készíteni banánból percek alatt.

Bővebben...:

Így készíts házilag lábfürdőt

Lábfürdő

Ha úgy érzed állandóan sajog és fáj a lábad, mire hazaérsz, egy gyógyító lábfürdő csodát tesz. Megmutatjuk, hogyan tudsz lábfürdőt készíteni házilag, amely nyugtatja és ápolja lábadat.

Bővebben...:

Így etesd a madarakat télen

Madáretetés

A tél közeledtével sokan éreznek arra, hogy madáretetőt telepítsenek, így segítve a kerti madarak túlélését. Ahhoz, hogy a madarakkal jót tegyél, mindenképpen így etesd a madarakat télen, s  meglásd, csivitelésükkel meghálálják.

Bővebben...:

Tippek a karácsony utáni diétához

Karácsony utáni diéta

Az a nagyon rossz hírem van számodra, hogy a karácsony utáni diétát már karácsonykor, sőt előtte el kellene kezdened. Ha ez nem sikerül, mert elcsábított a sok illat és íz, a szaloncukor, a bejgli, meg a zserbó, ami csak karácsonykor van, ráadásul disznóvágás volt a családban, és a friss kolbászt, meg hurkát sem tudtad kihagyni, nos akkor jöjjenek a tippek a karácsony utáni diétához.

Bővebben...:

3 fogyókúrás tea házilag

Az ünnepek közeledtével érdemes időben felkészülni nem csak a sütés-főzésre, de az esetlegesen felszedett plusz kilók leadására is. Ehhez segítségül megmutatjuk, hogyan készíthető el az alábbi 3 fogyókúrás tea házilag. 

Bővebben...:

A napi öt étkezés a fogyás titka?

Előfordult már veled, hogy fogyókúraként szinte alig ettél és hízni kezdtél? Talán mégsem koplalásra van szükség, ha karcsúbb alakot szeretnél? Lehet, hogy a napi öt étkezés a fogyás titka?

Bővebben...: