szombat, 18 november 2017

15 hasznos tipp jetlag ellen

A jetlag – az időzóna-betegség – annak köszönhető, hogy a föld huszonnégy időzónából áll, ami utazáskor több órás időeltolódást okozhat. A tünetek között egy sor alvászavar szerepel, sokan pedig napokig fáradtak és idegesek ilyenkor, a székrekedés és a hasmenés egyaránt a gyakori tünetek között szerepel. Létezik azonban néhány egyszerű trükk, amelynek segítségével a probléma kiküszöbölhető.

 

1.         Érdemes utazás előtt változtatni az alvásritmusunkon.

Ha nyugatra megyünk, néhány nappal utazás előtt nem árt később feküdni, ha délre utazunk, akkor pedig érdemes korábban nyugovóra térni.

2.         A napszemüveg hasznos segítség.

Segít a cirkadián ritmust kordában tartani az erős fények kiszűrésével.

3.         Hosszabb utazásnál érdemes beiktatni néhány állomást.

Így a szervezet fokozatosan alkalmazkodik az időeltolódáshoz.

4.         A nyugalom kulcsfontosságú.

A stressz ugyanis csak ront a jetlag tünetein.

5.         Utazás közben már az új úticél szerint étkezzünk, aludjunk.

Így könnyebb lesz megérkezéskor alkalmazkodni.

6.         Kerüljük a gyógyszereket.

Az altató csak megnehezíti a szervezet természetes átállását az új időzónára.

7.         Igyunk sok vizet.

A dehidratáció – különösen hosszú repülőutak alkalmával – a jetlagon csak ront.

8.         Muszáj előre felkészülni a kényelmes utazásra.

Lehetőség szerint szemfedővel és füldugóval, hogy nyugodtan pihenhessünk útközben.

9.         Az aktivitás hosszú repülőutaknál elengedhetetlen.

Érdemes időről időre nyújtózkodni, és sétálni egyet a fedélzeten.

10.   A célállomáson érdemes minél több időt a szabadban tölteni.

Így az átállás gyorsabb és zökkenőmentesebb.

11.   Muszáj eleget aludni.

Legalább négy óra éjszakai alvásra szükség van, méghozzá helyi idő szerint.

12.   Ha nyugatra megyünk, a reggeli fényt érdemes kiélvezni…

…míg a délutáni fényt elkerüljük, hogy cirkadián ritmusunk vegye az átállást.

13.   Ha keletre utazunk, a délutáni fényeket keressük…

…így gyorsabban megérti a szervezetünk az átállás szükségességét.

14.   Ha 4 napnál rövidebb az út, az otthoni idő szerint éljünk.

Egyszerűen nem érdemes átállni a helyi időre.

15.   Bár az éjszakai alvás fontos, kisebb pihenőkkel pótolható az elveszett idő.

Rövid szunyókálással bármikor pótolható a kiesett éjszakai alvás, jót fog tenni.

Kövess minket Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss cikkeket olvashatsz, és oszthatsz meg ismerőseiddel! >>>>>>>

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Imádják a nézők a Sztárban Sztárt

Az idei évad második legnézettebb...

Tovább a cikkhez
Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Mit tennél, ha vezetés közben felbukkanna a hátsó üléseden a Wellhello?

Különleges élményben lehetett...

Tovább a cikkhez
Az univerzum középpontja

Az univerzum középpontja

Az univerzum középpontja

A DC Univerzum még csak...

Tovább a cikkhez
Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Ez a 3 fajta viselkedés jellemez bennünket konfliktusos helyzetben

Spanyol és olasz kutatók...

Tovább a cikkhez
A nők többsége szerint ebben az életkorban a legjobb a szex

A nők többsége szerint ebben az életkorban a legjobb a szex

A nők többsége szerint ebben az életkorban a legjobb a szex

A nők háromnegyede szerint...

Tovább a cikkhez
2 gyümölcs, mely segít az elhízás káros hatásainak csökkentésében

2 gyümölcs, mely segít az elhízás káros hatásainak csökkentésében

2 gyümölcs, mely segít az elhízás káros hatásainak csökkentésében

Régóta tudjuk, hogy a narancs...

Tovább a cikkhez

Őszi gyümölcsök az egészségünkért

Nem csak nyáron ehetünk vitamindús gyümölcsöket! Itt az ősz, amely szintén tartogat számunkra néhány igazi finomságot.

Bővebben...:

Így erősítsük immunrendszerünket ősszel

Ősszel mindenkinek jobban oda kell figyelnie az egészségére, hiszen nehéz időszak ez mindannyiunk számára. Az őszi immunerősítő tippek neked is segítenek abban, hogy könnyebben viseld a rossz időt, a tömeget és a tanévkezdéssel járó megpróbáltatásokat.

Bővebben...:

Őszi tippek a tökéletes bor-sajt párosításhoz

Nem kell gyászolni a nyarat, hiszen a szeptember érkezésével végre beköszöntött a szüret és a borfesztiválok időszaka. Itt az idő, hogy elővegyük a féltve őrizgetett isteni borokat, válasszunk hozzá egy-két pikáns sajtot és lenyűgözzük a barátainkat!

Bővebben...:

Épp csak annyira laktunk jól, amennyire hisszük

Hiába kapunk ugyanannyit enni, mint mások, ha azt hisszük, kevesebbet ettünk, hamarabb leszünk éhesebbek – állítja egy friss kutatás.

Bővebben...:

A cirkadián ritmusunk is befolyásolja a hízásunkat

fogyókúra

A túlsúly és az elhízás az Egyesült Államokban járványként terjed. Korábban már összefüggésbe hozták a problémát a szegényes étrenddel, sőt azt is megállapították, hogy a nap későbbi szakaszában történő étkezés szintén hozzájárul a súlyfelesleg kialakulásához.

Bővebben...:

3 napos ananász diéta

ananász diéta

Közeleg egy fontos esemény, jó lenne leadni gyorsan pár kilót? Akkor a 3 napos villámgyors ananász diéta neked szól.

Bővebben...: