kedd, 22 augusztus 2017

5 dolog, amit soha ne tégy a könnyű fogyás érdekében!

Számos sikertelen diétán vagy túl? Úgy érzed, semmi nem használ, ezért ezúttal valami radikálisabb módszert szeretnél kipróbálni a gyors súlycsökkenés érdekében? Inkább ne tedd!

A gyors eredménnyel kecsegtető módszerek nagyon veszélyesek lehetnek az egészségre, és bizonyos súlyos betegségek kockázatát is megnövelhetik. Íme, 5 dolog, amit jobb elkerülni, bármilyen nagyon vágyódsz a karcsú alak után:

 

1. Éhezés

A fogyókúrák első alapszabálya, hogy kevesebb kalóriát vigyünk a szervezetbe, mint amennyire szükségünk van a napi teendőink elvégzéséhez. Így testünk a saját tartalékait fogja felhasználni, égeti a zsírt, és fogyunk. Arra azonban ügyeljünk, hogy naponta 1000-1200 kalóriánál kevesebbet ne együnk, és főként, ne éhezzünk! Az éhezés során fontos tápanyagoktól fosztjuk meg szervezetünket, lelassul az anyagcsere, izmaink gyengülnek, és nő a testzsír aránya az izomhoz képest. Ezzel nő a cukorbetegség és a metabolikus szindrómának nevezett anyagcserezavar kockázata. A gyors – heti 1,3 kg-nál nagyobb mértékű - fogyás esetén megnő az epekő kialakulásának esélye is. Ebből a szempontból a heti 0,2-0,9 kg súlycsökkenés az ideális. Vegyünk példát ismert sztároktól, akiknek eszük ágában sincsen éhezni, annak érdekében, hogy fogyjanak, vagy tartsák a súlyukat. Ehelyett naponta 6-8 alkalommal étkeznek kisebb adagot, így az anyagcsere működését állandó szinten tartják, éppen azért, hogy ne kerüljenek az „éhező” fázisba, ahol a szervezet több kalóriát vesz fel, és megnő a zsírlerakódás kockázata. Így étkezik többek között Jason Statham és Ryan Reynolds is. 

 

2. Méregtelenítő kúrák

Ezek a kúrák is veszélyesek lehetnek, különösen, ha koplalással párosulnak. Súlyosan beleavatkoznak a szervezet működésébe, felborítják az elektrolitok egyensúlyát, és kiszáradást okozhatnak. Sokkal jobban tesszük, ha ésszerűen állítjuk össze étrendünket, minél több vizet iszunk, és rostban gazdagon táplálkozunk. Így nem csupán a méregtelenítést segítjük, hanem beleinket is megtisztíthatjuk, csökkenthetjük a vér káros vérzsír-szintjét, és elősegíthetjük az ideális testsúly kialakulását. Nem utolsósorban a bélrendszeri daganatok kockázatát is csökkenthetjük a rostdús étrenddel.

3. Káros fogyókúrás étrendkiegészítők szedése

Ha úgy érezzük, diétás étrendünk önmagában nem elég hatásos, természetesen hasznos lehet valamilyen fogyókúrás étrendkiegészítő. Ám nagyon körültekintően kell választanunk! Ne dőljünk be a silány, nem ellenőrzött, rossz minőségű, gyors fogyással kecsegtető termékeknek! Kizárólag megbízható gyártótól vásároljunk, és nézzünk szét az internetes fórumokon, hogy az egyes termékekről milyen a fogyasztók tapasztalata. Ami ennél is fontosabb, hogy pusztán attól, hogy valami természetes összetételű, gyógynövényeket tartalmaz, még nem biztonságos. A gyógynövények is drogok, fogyasztásuk előtt mindig tájékozódjunk a mellékhatásaikról, különösen, ha valamilyen betegségben szenvedünk. Egyes betegségeknél bizonyos gyógynövények nem ajánlottak, sőt, kifejezetten károsak lehetnek. Ne szedjünk például koffeintartalmú fogyókúrás terméket, ha magas a vérnyomásunk.

4. Extrém testedzés

A testmozgásról mindenki tudja, hogy segíti a fogyást, ráadásul fittebbé, erősebbé és egészségesebbé tesz, nagyon jó hatással van keringési rendszerünkre is. De csak az ésszerűség keretein belül. Különösen veszélyes lehet belevágni egy gyors tempójú, kemény edzéstervbe, ha korábban nem sportoltunk rendszeresen. Ezzel súlyos sérülések kialakulását kockáztatjuk. Semmiképpen nem szabad nehéz edzésbe kezdenünk, ha bármilyen szívbetegségünk van, vagy éppen valamilyen súlyos betegségen estünk át. Nagyon fontos, hogy edzettségi és terhelhetőségi állapotunkat szakember segítségével mérjük fel, kivéve, ha nem valamilyen könnyed testmozgást, például az egyszerű, de nagyon hatásos tempós sétát választjuk. Bármit is sportoljunk, legyen olyan mozgásforma, amelyben örömünket leljük, de ne feledjük: a testmozgásnál sohasem a több az egészségesebb!

5. Ne hánytassuk magunkat!

Ha az étel élvezetéről nem akarunk lemondani, de a kalóriákról igen, vannak, akik számára egyszerű megoldásnak tűnik az étel kihányása. Mások e helyett inkább hashajtóhoz nyúlnak. De sem a hányás, sem a hashajtók alkalmazása nem tanácsos, mindkettő nagyon veszélyes és egészségtelen! Az ilyen szélsőséges fogyasztó módszerekkel sok folyadékot veszít a szervezet, ami kiszáradáshoz vezethet, felborulhat a szervezet elektrolit egyensúlya, és megzavarhatja a keringési rendszer működését. Hányásnál a gyomorsavban lévő sósav felmarhatja a nyelőcső és a szájüreg hámját, és ha ez rendszeresen megtörténik, az akár daganatos betegség kialakulásához is vezethet.

Mindegy, hogy mennyire vagyunk túlsúlyosak, soha ne akarjuk az áhított alakot egészségtelen módszerekkel elérni, hiszen soványabbak, és nem betegek akarunk lenni.

Találjuk meg – akár orvos vagy dietetikus segítségével – a számunkra legmegfelelőbb fogyókúrás étrendet, olyat, amely kedvünkre való, és valóban be is tudjuk tartani hosszú távon.

Szerző: Jáksó Nóra

Országos premierek ősszel

Országos premierek ősszel

Országos premierek ősszel

  Szeptemberben országos...

Tovább a cikkhez
Will Ferrell szerencséje

Will Ferrell szerencséje

Will Ferrell szerencséje

A komoly filmekben a főszereplő...

Tovább a cikkhez
A TV2 esti műsorrendje augusztus 28-tól átalakul

A TV2 esti műsorrendje augusztus 28-tól átalakul

A TV2 esti műsorrendje augusztus 28-tól átalakul

Augusztus 28-án indítja...

Tovább a cikkhez
A méh- és darázscsípés kezelése házilag

A méh- és darázscsípés kezelése házilag

A méh- és darázscsípés kezelése házilag

Életed során talán veled...

Tovább a cikkhez
Amit sosem hittél: ettől a sporttól lehet harmadik heréd!

Amit sosem hittél: ettől a sporttól lehet harmadik heréd!

Amit sosem hittél: ettől a sporttól lehet harmadik heréd!

Dél-afrikai orvosok arra...

Tovább a cikkhez
Ilyen lesz a gyermeked, ha túldicséred

Ilyen lesz a gyermeked, ha túldicséred

Ilyen lesz a gyermeked, ha túldicséred

Egy friss kutatás szerint...

Tovább a cikkhez

Úszd meg a nyarat ép bőrrel! “Bőrrák” és a napozás

Bár hosszú évszázadokon át a jómód egyik jele volt a porcelánfehér bőr, ma sokkal inkább gondoljuk, hogy a napbarnított bőr a szépség egyik formája.

Bővebben...:

Így készítsünk naptejet házilag!

Ha úgy érzi a boltban kapható naptejek már túl drágák és nem elég természetesek, készítsen magának házilag saját naptejet, amely megvédi bőrét az UV sugárzástól.

Bővebben...:

Tipikus nyári betegségek, veszélyforrások

A nyár legmelegebb időszakában sajnos nem mindig csak a fürdőzés és napozás jut osztályrészül. Ilyenkor sajnos a néha kánikulai meleg, a sajátos étrend, nyári szabadidős tevékenységek olyan veszélyeket rejthetnek magukban, amikre jó előre felkészülni, amiket jobb elkerülni.

Bővebben...:
Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva...

Tovább a cikkhez

Itt a „pegán diéta”, ami egyesíti a paleolit és a vegán étrend előnyeit

pegán diéta

A pegán, azaz a paleo-vegán diéta egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Hívei esznek húst és gabonát is, ám elkerülik a tejtermékeket és a glutént. Az étrendet Dr. Mark Hyman, az egyesült államokbeli Cleveland Orvosi Központ munkatársa nevezte el.

Bővebben...:

A fogyókúrás víz készítése otthon percek alatt

fogyókúrás víz

Készíts magadnak otthon fogyókúrás vizet percek alatt, amely nem csak finom, de a kilóktól is megszabadít téged. Ez a finom karcsúsító víz remek zsírégető, érdemes kipróbálnod!

Bővebben...:

Ezért veszélyes az Atkins diéta

Amerikai kutatók szerint a túl sok fehérje fogyasztásán alapuló Atkins diéta, a középkorú emberek számára ugyanolyan veszélyes lehet, mint a dohányzás.

Bővebben...:

Tejszínes csokoládés sütemény recept

Aki szereti a csokoládét, készítse el otthon, ezt a finom tejszínes csokoládés sütemény receptet, amely még a kezdőknek sem okoz gondot.

Bővebben...:

Vaníliás diós piskóta recept

Íme, egy finom mennyei piskóta, amely dióval és vanília pudinggal készül, és csoki darával díszítjük.Gyorsan elkészül, akár születésnapra is elkészíthető.

Bővebben...:

A méh- és darázscsípés kezelése házilag

Életed során talán veled vagy valamelyik közeli hozzátartozóddal előfordult, hogy méh- vagy darázscsípés érte. A korábbi hiedelmekkel ellentétben a kalcium nem jó megoldás erre a fájdalmas kalandra, a méh- és darázscsípés kezelése házilag különböző praktikákkal oldható meg.

Bővebben...:

Sonkás rizottó recept

A jó rizottó titka a megfelelő rizs kiválasztásában rejlik. A sonkás rizottó gyorsan elkészül, és nagyon laktató, érdemes elkészíteni otthon is.

Bővebben...:

Hogyan szokjak le a dohányzásról?

Hogyan szokjak le a dohányzásról? A legtöbbször igen könnyű elhalasztani a napot, amikor az utolsó cigarettára rágyújtunk – gyakorlatilag mindig akad kifogás, amiért épp nem alkalmas elkezdeni az önmegtartóztatást.

Bővebben...:

A málnalevéltea hatásai és alkalmazása

A málnalevél tea az utóbbi években közkedvelt gyógytea lett ,főleg a kismamák körében. Ismerkedjünk meg a málnalevél tea jótékony hatásával.

Bővebben...: