hétfő, 11 december 2017

Hogyan készítsünk egészséges, diétás ételeket?

A diéta nem csak a fogyókúra idején helyénvaló, de sok betegségnél is érdemes betartani. De hogyan is készítsük el a diétás étel? Cikkünkből megtudhatja.

A diétánál fontos meghatározni, hogy pontosan miért és milyen céllal diétázunk, hiszen a cél lehet, egy betegség gyógyítása pl. megfázás, de lehet egy fogyókúra, amikor szeretnénk pár kilótól megszabadulni.

A diétát érdemes megtervezni minimum egy hétre előre mit reggelizünk, ebédelünk és vacsorázunk majd, így könnyebb lesz betartani is, hiszen kész tervünk van.

Sokan összekeverik a diétát a fogyókúrával, hiszen ma oly divatosak lettek a különböző diéták, mint a 90 napos diéta, Atkins diéta, sztár diéta a lényeg mégsem ez, de tény hogy  jó pár kilótól is megszabadulhatunk.

A diéta alatt ehetünk húst, de fontos hogy sovány legyen, ehetünk kenyeret, de csak teljes kiőrlésű lisztből és minél több ropogós maggal megszórva. A diéta legyen változatos kímélő és lehetőleg mindenből együnk egy keveset, sovány húst, tejterméket, zöldséget, gyümölcsöt, gabonát, magvakat, stb.

Ráfér szervezetünk havonta egyszer egy kímélő étrend, amikor kerüljük a sok káros mesterséges alapanyagot, cukrot, sót és zsírt helyette csak egészséges könnyedén emészthető értékes tápanyagokkal teli étrendet fogyasztunk.

Diétát lehet vesebetegnek, lehet cukorbetegnek, májbetegeknek szívbetegeknek összeállítani a lényeg, hogy egy olyan kímélő ételsort készítsünk össze, amely kevésbé terheli szervezetünket. A fő szempont a zsírszegény étrend ezt bárki havonta egyszer beiktathatja az étkezési szokásaiba.

Sajnos ma egyre több a népbetegség így pl. a cukorbetegség is, ami már gyermekeknél is egyre gyakoribb. A szülők dolga lenne odafigyelni gyermekük táplálékára, így ha a szülő egészségesen étkezik gyermekünk sem fog eltérni ettől. Érdemes a család összes tagját rávenni egy kisebb diétára, akár egy közös bevásárlás is jó program lehet a gyerekkel. A gyerekeket is bevonhatjuk, válasszák ki ők a hét gyümölcsét zöldségét vagy egy kalapból kihúzhatják a holnapi étel nevét.

Nézzük át a hűtőszekrényt és válogassuk, külön az élelmiszereket az egyik polcon legyenek a hústermékek a másikon a zöldség gyümölcs, míg a harmadikon a tejtermékek, így mindenki megtalálja a neki épp megfelelő ételt. A zöldségekből és gyümölcsökből mindig csak annyit vásároljunk, amennyi a család szükségleteit kielégíti, mert a friss ropogós zöldség -gyümölcs mindig csábító. A nyers húst jól különítsük el a többi élelmiszertől és gondosan csomagoljuk be így elkerülhető az esetleges fertőzés.

Főzéskor a húsokat mindig hideg vízbe tegyük fel főni, míg a köretnek való alapanyagot forrásban levő vízbe tegyük bele. A főzés során az értékes hatóanyagok mind kioldódnak az ételből így a főzőlevet érdemes tovább felhasználni, pl. ha krumplit főztünk a főzővízből készíthetünk egy finom főzeléket is.

Főzés során várjuk, meg amíg felforr, a víz majd tegyünk a lábosra egy fedőt és vegyük takarékra a gázt, mert így energiát spórolunk meg. Használjunk minél kevesebb zsiradékot a főzéshez, ha van rá mód párolással vagy grillezéssel készítsük le az ételt. Az edényeknél soha nem használjunk alumínium edényt a legjobb a rozsdamentes acél vagy a teflon, amiben minimális zsiradék is elég az étel elkészítéshez.

 

Gőzöléssel vagy párolással nagyon finom zöldség köretet készíthetünk az ételek mellé ráadásul így minden fontos és értékes tápanyag is megmarad. Lehetőleg kerüljük a rántást helyette inkább habarást használjunk, így kevesebb zsiradék jut szervezetünkbe. Sokan gondolják, hogy a rántott hal egészséges, de a panírozás által máris sok zsír kerül szervezetünkbe, így helyette inkább sütőben pároljuk a halat.

A diétás ételeknél érdemes az ízesítésre is jobban odafigyelni, hiszen legtöbben úgy gondolják, hogy a diétás étel egyet jelent az íztelennel is. Használjuk friss fűszereket, de egyiket se vigyük túlzásba.

A fokhagyma a petrezselyem citromlé, babérlevél, majoránna, kömény, mustár, borecet, mind-mind remek és hasznos egészséges fűszernövény variáljuk őket kedvünkre. Kerüljük ellenben az erős csípős és irritáló fűszereket, mint a bors vagy az erős paprika. Édesítő szereket nem ajánlunk, helyette használjuk a természetes nádcukrot vagy mézet. Napi ötszöri étkezés javallott és a diétát minimum egy hétig kell csinálni.

Ha ügyesen és fantázia dúsan állítjuk, össze a heti diéta étrendjét és odafigyelünk az esztétikus tálalásra is a család észre sem veszi, hogy megváltozott az étrend csak sokkal energikusabbnak és fittebbnek érzik majd magukat.

Kövess minket Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss cikkeket olvashatsz, és oszthatsz meg ismerőseiddel! >>>>>>>

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

A Budapesti Operettszínház...

Tovább a cikkhez
A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

Az emberek egyre inkább...

Tovább a cikkhez
Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Ezen a héten a Feleségek...

Tovább a cikkhez
11 ötletes és egészséges ajándéktipp Karácsonyra

11 ötletes és egészséges ajándéktipp Karácsonyra

11 ötletes és egészséges ajándéktipp Karácsonyra

A megfelelő ajándékok kiválasztása...

Tovább a cikkhez
Kockázatos, hogy a férfiak ilyen ritkán cserélnek fogkefét

Kockázatos, hogy a férfiak ilyen ritkán cserélnek fogkefét

Kockázatos, hogy a férfiak ilyen ritkán cserélnek fogkefét

A fogorvosi ajánlás szerint...

Tovább a cikkhez
Hogyan változtass az étrendeden, hogy megelőzd a migrénes fejfájást?

Hogyan változtass az étrendeden, hogy megelőzd a migrénes fejfájást?

Hogyan változtass az étrendeden, hogy megelőzd a migrénes fejfájást?

A reggeli kávé elhagyása,...

Tovább a cikkhez

Így készül a karácsonyi mákos guba

Mákos guba recept

A hagyományos mákos gubát régen csak karácsonykor sütötték, érdemes ezt a szép szokást neked is bevezetned. Megmutatjuk, hogyan készíts hagyományos mákos gubát az év legszebb ünnepére.

Bővebben...:

Így készül a hagyományos diós puszedli karácsonyra

Diós puszedli

A karácsonyi sütemények egyik kedvence a diós puszedli. Megmutatjuk, hogyan készítsd el a hagyományos diós puszedlit az ünnepi asztalra.

Bővebben...:

Karácsonyi töltött pulkya recept

Karácsonyi töltött pulyka

Egyre több háziasszony próbálkozik karácsonykor az egész pulyka sütéssel. Ha te is szeretnél idén karácsonyi töltött pulykát készíteni, íme egy remek recept mellé.

Bővebben...:

A napi öt étkezés a fogyás titka?

Előfordult már veled, hogy fogyókúraként szinte alig ettél és hízni kezdtél? Talán mégsem koplalásra van szükség, ha karcsúbb alakot szeretnél? Lehet, hogy a napi öt étkezés a fogyás titka?

Bővebben...:

Így szabadulj meg a kilóktól a citrom segítségével

Fogyókúra citrommal

A citrom olyan tápanyagokat és vitaminokat tartalmaz, amelyek segítenek többek között a felesleges zsír elégetésében. Lássuk hát, hogyan tudod a javadra fordítani ezeket a tulajdonságait, és elérni, hogy a citrom segítségével szabadulj meg a felesleges kilóktól.

Bővebben...:

Épp csak annyira laktunk jól, amennyire hisszük

Hiába kapunk ugyanannyit enni, mint mások, ha azt hisszük, kevesebbet ettünk, hamarabb leszünk éhesebbek – állítja egy friss kutatás.

Bővebben...: