Így Készüljünk a szülésre kismama jógával!

A jóga évezredes filozófiájával a mai kor embere nem csak a testét, hanem az elméjét is erősítheti. Úgy is szokták mondani, hogy a jóga segít abban, hogy a kezünkbe vegyük és irányítani tudjuk szervezetünket és tudatunk működését.

Számos tanulmány számol be a jóga egészségre gyakorolt pozitív hatásairól, különféle betegségek és állapotok esetén is eredményesen alkalmazható. Terhesség idején szintén sokat segíthet a kismamának mind testileg, mind mentálisan. Azonban maga a kismama jóga nem a Távol-keletről származik.

 

- Kik a feltalálói?– erről kérdeztük Kovács Gyöngyi Nalini jógaoktatót, a Padma Jógastúdió vezetőjét.

- A kismama jógát több mint két évtizeddel ezelőtt fejlesztette ki két angol orvos: Dr. Francoise B. Freedman és Dr. Doriel Hall. A módszer ötvözi a jóga távol-keleti tudományát, és azokat a természeti népektől tanult mozdulatokat, amelyeket Francoise a dél-amerikai antropológiai kutatásai alkalmával tanult meg az Amazonas-béli őslakosoktól. Mára a módszer Birthlight néven vált ismertté a világon, főleg Európában. Angliában klinikai környezetben szülésznők és orvosok tanulják annak érdekében, hogy a szülés minél természetesebb és komplikációktól mentesebb lehessen. Magyarországra 2001-ben jutott el ez az alternatív szülésfelkészítő módszer. Itthon a Padma Jógastúdió vállalta magára azt a nemes küldetést, hogy bevezesse, és széles körben megismertesse a módszert, mely Kismama Jóga néven terjedt el a köztudatban. Azóta is rendszeresen vannak Kismama jóga oktatóképzések a stúdióban.

 

 

- Ismert tény, hogy a testmozgás terhesség idején segít a szülés megkönnyítésében, az erőnlét megtartásában, és az ideális testsúly visszaszerzésében szülés után. Egy kismama számára a jóga mennyiben jelent segítséget fizikailag és mentálisan, és miben nyújt többet, mint egy „hagyományos” terhestorna?

- A kismama jóga rendkívül kifinomult felkészülést nyújt a szülésre, mivel nem csak fizikailag, de mentálisan is felkészíti a nőt, de ha bevonható a felkészülésbe, akkor a papát is a szülésre, a gyermek érkezésére. A foglalkozásokon lágy, folyamatos mozgásban végzett gyakorlatok segítik a szükséges izmok megerősítését és a megnyújtását. Légzőgyakorlatok és relaxációs technikák segítségével oldódik fel a félelem és a feszültség, és edződik meg a koncentrációs készség. Nagy hangsúlyt fektetünk a gátvédelemre, amelyet nem csak a gátizmok tréningje, de egy speciális gátmasszázs technika is segít. A jóga gyakorlatok statikus elemei a kismama jógában átformálva, lágyítva jelennek meg. A felkészülés így teljes és harmonikus.

- Csak a kismamára van jó hatással, vagy a babára is?

- A baba is érzi ezeket a mozdulatokat, egy-egy mozdulat masszírozza, ringatja a babát a pocakban. Több kismama mesélt arról, hogy a baba emlékezett egy-egy mantrára vagy mozdulatra a születése után.

- Mindenki számára ajánlott, vagy vannak kivételek?

- Veszélyeztetett várandósság esetén csak az orvos írásos engedélyével javasolt, ha bármilyen probléma van, akkor mindenképpen kell az orvos véleménye, engedélye.

- Mikor érdemes, illetve kell elkezdeni a jógázást, hogy a kismama érezze a hatását?

- Leghamarabb a 12. héttől lehet jönni kismama jóga foglalkozásra, egészen a 40. hétig. Érdemes a 12. héttől  elkezdeni, de ha valaki később tud csak csatlakozni a Kismama jóga órákhoz, az is fogja érezni a csodás hatását a gyakorlatoknak.

- Mely testrészek átmozgatására összpontosulnak a kismama jóga gyakorlatai, és mennyire megerőltetőek? Akinek nem edzett a szervezete, az is el tudja végezni?

- Bárki elkezdheti a Kismama jógát, nem szükséges hozzá jógás előképzettség. Kezdő gyakorlatokkal jógázunk, amelyek a várandósság állapotára vannak módosítva, és az oktatók mindig felhívják a kismamák figyelmét, hogy csak annyira végezzék a gyakorlatokat, amennyire jól esik nekik, semmit ne erőltessenek magukra. A Kismama jóga erősítő, nyújtó, emésztéssegítő vagy relaxációs technikái mellett olyanok is vannak, amelyek  a helyes légzésre tanítanak meg. Egy jóga óra alatt gátizom-tornával erősítjük a záróizmokat, és számos gyakorlat van, amely a várandósság alatt kialakuló problémákat segít megelőzni.

- A kismama jóga gyakorlatait kizárólag az órán, szakember felügyelete alatt lehet végezni, vagy léteznek olyan pozíciók, vagy légzésgyakorlatok, melyek könnyen megtanulhatók, és otthon is érdemes rendszeresen gyakorolni őket?

- Az órán gyakorolt technikák közül számos olyan gyakorlat van, amelyet a kismamák otthon is gyakorolhatnak, de előtte ezeket érdemes képzett oktatóval megtanulni.

- Az otthoni gyakorlásra kapható kismama jóga DVD-ket bátran ajánlja, vagy nem tanácsos ilyeneket beszerezni, mert akár ártalmasak is lehetnek?

- Van néhány DVD, amit lehet kapni nálunk is a Padma Jógastúdióban, ezek szakmailag megfelelnek, de nem helyettesítik a képzett oktatóval való gyakorlást.

- Hazánkban már több mint egy évtizede elérhető ez a módszer. Milyen népszerűségnek örvend a kismamák körében, és milyenek a visszajelzések? A kismamák valóban könnyebb szülésről számolnak be?

- Évente több száz nő szül már ennek a módszernek a segítségével, és egyre több kismamának az orvos javasolja szülésfelkészítő módszerként. Számos pozitív visszajelzést kaptunk, hogy a szülésnél tudták alkalmazni a szülőpozíciós Kismama jóga órán tanult technikákat.

Kovács Gyöngyi Naliní

Stúdióvezető, Jógaoktató

Padma Jógastúdió

www.jogastudio.hu

www.kismamajoga.hu

Szerző: Jáksó Nóra

Kövess minket a Facebookon is, ahol még több érdekes cikket olvashatsz naponta! Kattints most!

Nincs még saját halászlé receptje? Mi segítünk

Ha még nem találta meg a saját jól bevált és kipróbált halászlé receptjét, mi segítünk. Három különböző halászlé receptet mutatunk, válassza ki azt amelyik az ön ízlésének megfelel, és készítse el konyhájában.

Bővebben...

Süssünk almás pitét

Finom almás pite receptet kínálunk, amely kiváló ünnepi vagy hétvégi sütemény lesz.

Bővebben...

Burgonyafészek füstölt sajttal

Ki mondta ,hogy a burgonya egy unalmas köret? A burgonyafészek akár önálló főételként is tálalható, és az elkészítése is egyszerű.

Bővebben...

Rió kenyere – első kézből Mit együnk reggelire Brazíliában?

A Riói olimpia egyetlen magyar koordinátorát, Hegedüs Márkot kérdezte a Ceres Sütő, hogy első kézből tudja meg: milyen kenyérféleséget fogyasztanak a brazilok.

Bővebben...

Legendás állatok és a jövőjük

Ritka az olyan film, ami még nincs a mozikban, mégis mindenki (néző, kritikus, alkotó) elkönyvelte, hogy hatalmas siker lesz.

Bővebben...

Struccot vett egy hallgatónak Bochkor

Ennyire jó fej hogy’ lehet valaki?! Bochkor egy struccot vett a Music Fm egyik szerencsétlenül járt hallgatójának.

Bővebben...

A nők 32, a férfiak 31 évesen fogynak a legkönnyebben

A nők számára a 32 éves kor a legideálisabb, ha fogyókúrázni szeretnének, míg a férfiak a jelek szerint 31 évesen adják le a fölösleges kilóikat a legkönnyebben.

Bővebben...

Ne számold a kalóriákat, inkább csökkentsd a cukorbevitelt!

Sokan salátaevéssel és futópaddal próbálják megőrizni az egészségüket. A szakértők szerint azonban a cukorfogyasztás csökkentésével mérsékelhető a betegségek kockázata.

Bővebben...

Ismerje meg a fogyási ciklusát!

Az alvási ciklushoz hasonlóan fogyási ciklusok is léteznek – állítják amerikai kutatók, akik szerint a hétköznapokon fogyasztott élelmiszerek játsszák a legnagyobb szerepet a testsúly alakulásában.

Bővebben...

Így gondozd a lepkeorchideádat, hogy szép maradjon!

Szeretnéd tudni mi a titka, hogy a lepkeorchidea szép maradjon, és virágozzon? Mi segítünk neked! Íme néhány jó tanács az egyik legszebb orchidea gondozásához! Katt ide!

Új állás keres? Olvassa el ezt, hogy ne csalódjon

Egy hőn áhított állásra rajtunk kívül több százan vagy akár több ezren is jelentkezhetnek. Ha sikeresen eljutunk az állásinterjúig, még mindig ott áll előttünk a legnehezebb feladat: meggyőzni a munkavállalót, hogy mi vagyunk a legmegfelelőbbek a felkínált pozícióra.

Bővebben...

Ezek a hobbik segítik a jó alvást

Csaknem félmillió felnőtt alvási szokásainak elemzésekor kiderült, hogy a futás, a jóga, a kertészkedés és a golf jelentősen javítja a pihenés minőségét, míg a házimunka és a gyermeknevelés rontja azt.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

Mire használja a szervezet az E-vitamint?

A bőrre dörzsölve csökkenti az öregedés jeleit, a sportolók pedig az állóképesség fokozására használják, de a kutatók most bizonyítékot találtak az E-vitamin egyik természetes funkciójára is a szervezetben.

Bővebben...

Miért van szükségünk antioxidánsokra?

Manapság egyre többet hallunk az antioxidánsok csodatevő erejéről, de vajon mik is azok az antioxidánsok és miért van szervezetünknek oly nagy szüksége ezekre?

Bővebben...

A B 12 vitamin megelőzi a hasfájást a babáknál!

Tudósok felfedezték, hogy ha a terhesség korai szakaszában a B12 vitamin szintje kellően magas az anyában, akkor háromszor nagyobb esélye van arra, hogy csendes, nyugodt gyermeke fog születni.

Bővebben...

Keressük a különleges egzotikus virágokat!

Sokan főleg férfiak tanácstalanul állnak a virágboltban a kérdés előtt: mit szabad adnom? Bemutatunk néhány különleges ám tartós virágot.

Bővebben...

Megvan, hogy miért csökkenti a kávé a hangulati rendellenességeket

A Proceedings of the National Academy of Sciences oldalain közölt tanulmány molekuláris szinten magyarázza a koffein stresszoldó hatását.

Bővebben...

Hamarosan érzelmileg és kulturálisan tudatos robotok gondoskodhatnak az idősekről

A kórházakban, hospice-házakban és idősek otthonában dolgozó ápolók komoly terhelés alatt állnak. A szakemberek ezért azon dolgoznak, hogy érzelmi kvalitásokkal rendelkező, kulturális tényezőkre is tudatos robotok segítsék a munkát.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!