10 tipp a boldogsághoz!

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

Hogy milyen boldogok is vagyunk igazán? Ha életünk tökéletesítésre szorul ezen a téren, akkor íme néhány jó tanács.

 

Ha érezte már, hogy élete elvesztegetett idő és az esőcseppes ablakon kifelé bámulva az évek elrohannak maga mellett. Ha gyakran felhangzik a kérdés: „Mit akarok az életemtől?”, akkor olvassuk el Gretchen Rubin jegyzetét, aki azt kutatta hogyan lehetünk boldogabbak.

1.Ne a mély dolgokkal kezdjük.

A boldogság-projekt ne hosszú meditációval és az önidentitás kérdéseinek megválaszolásával kezdődjön, hanem olyan egyszerű dolgokkal, mint időben lefeküdni aludni, rendszeresen és egészségesen étkezni. Ezeknek a dolgoknak bizonyítottan nagy hatásuk van a boldogságunkra.

2.Ne engedje lenyugodni a napot a haragja felett.

Korábban minden engem ért sérelmet rögtön kibeszéltem magamból, hogy semmiképpen ne emésszenek belülről. Most már tanulmányok bizonyítják, hogy a harag mindenáron történő kiengedése badarság. A jelenéktelen dolgokkal kapcsolatosan kieresztett harag csak felerősíti a rossz érzést.

3.Gondoljon rá, amíg meg nem érzi.

Lehangolt vagyok, magamra erőltetek egy mosolyt és máris boldogabbnak érzem magam. Haragszom valakire, teszek valami apró figyelmességet az irányába és az érzéseim máris csillapodnak. Ez hátborzongatóan jól működik.

4.Érdemes kockáztatni.

A kihívás és az újdonság kulcselemei a boldogságnak. Az agy szinte kívánja a meglepetést, a váratlant. Azok az emberek, akik ismeretlen helyekre utaznak és új dolgokat tesznek a hibák ellenére is boldogabbak, mint azok akik a rég begyakorolt, ismerős tevékenységeket végzik hibátlanul.

5.Ne ”kezelje” a rossz hangulatot.

Sokszor gondoljuk hogy egy pohár bor, egy adag fagyi, egy cigaretta, egy új ruha feledteti rossz kedvünket. A tapasztalat azt mutatja, hogy a gyönyör csak percekig tart míg a lehangoltság egész nap velünk marad. Álljunk meg egy pillanatra és mérlegeljünk, vajon valóban segít ez rajtam?

6.Vásároljon boldogságot.

Bár a pénz önmagában természetesen nem boldogít, egy-egy jól eltalált ajándék igenis jó hatással lehet ránk, főleg ha megtanuljuk értelmesen költeni pénzünket, akár családunkra, akár egészségünkre, akár szórakozásunkra.

7.Ne ragaszkodjon a legjobbhoz.

Kétfajta döntéshozó létezik. Az egyik mindig az elégedettségre koncentrál, és ha megtalálja a neki megfelelő hotelt vagy tésztaszószt, akkor elégedett. A maximalista viszont hiába találta meg a neki megfelelő biciklit, vagy hátizsákot, nem nyugszik, míg minden lehetőséget ki nem próbált. Az elégedettségre törekedő emberek általában boldogabbak mint a maximalisták. A maximalisták túl sok időt és energiát pazarolnak döntéseikre és a végén is csak azon aggódnak, hogy a legjobbat választották-e.

 

8.A mozgás öröme.

A mozgás az egyik legmegbízhatóbb hangulatjavító eszköz. Már egy 10 perces gyaloglás is sokat segíthet

9.Ne zsörtölődjünk.

Sokan gondolják, hogy ha nem perelnek a párjukkal, akkor sohasem lesz meg ez vagy az. Tévedés. Sosem gondoltam volna, hogy a zsémbeskedés csak még idegesebbé és mérgesebbé tesz, és amikor felhagytam vele határozottan boldogabb lettem. A zsémbeskedést szavak nélküli utalásokra cseréltem, mint pl. villanykörte vagy üres tejes doboz az asztalon.

10.Tegyünk valamit.

Sokan vallják, hogy a boldogság genetikai örökség és ’Csacsinak’ vagy ’Tigrisnek’ bizony születni kell. Habár a genetika valóban nagy szerepet játszik, boldogságunk egy részét azért ellenőrzésünk alatt tarthatjuk. Tegyünk meg hát mindent és bátran indítsuk el saját boldogság-projektünket.

 

Kövess minket a Facebookon is, ahol még több érdekes cikket olvashatsz naponta! Kattints most!

Így tudsz tökéletes piskótát sütni

Sokan gondolják, hogy a piskóta sütés a világ legnehezebb dolga, pedig ha betartunk néhány szabályt, nagyon szép piskótát tudunk sütni.

Bővebben...

Készítsünk finom csokis kuglófot

Hozzávalók: 15 dkg vaj vagy margarin, 15 dkg főző- vagy étcsokoládé, 10 dkg porcukor, 5 egész tojás, 10 dkg darált mandula, 5 dkg zsemlemorzsa, csipetnyi só a tésztához, a tetejére 4 evőkanál rum, 10 dkg étcsokoládé, 3 evőkanál sárgabaracklekvár, 2 dkg vaj és kevés liszt a formához.

Bővebben...

Almás sajtos csirkevagdalt recept

Hozzávalók: 2 kisebb csirkemell (45-50 dkg), 1 dl tejszín, 2 tojássárga, 1 nagy alma, 10 dkg reszelt ementáli jellegű sajt, 1 teáskanál reszelt vöröshagyma, 1 csokor petrezselyemzöld, kevés zsemlemorzsa, 1 púpozott mokkáskanál só, ízlés szerint őrölt fehér bors, olaj a sütéshez.

Bővebben...

Ausztrál győzelem az ascoti lóversenypályán

A kiváló ausztrál pilóta, Matt Hall nyerte vasárnap az Egyesült Királyságban rendezett Red Bull Air Race világbajnokság ascoti futamát. Második helyen a szezon legnagyobb esélyese, Matthias Dolderer végzett, megelőzve ezzel az osztrák Hannes Archot. Hall győzelmével teljesen nyitottá vált a verseny, így három állomással a 2016-os szezon vége előtt még bármi megtörténhet.

Bővebben...

Kiderült, kiknek tart edzést Katus Attila

Katus Attila, világ- és Európa bajnok sportoló és Dombóvári István, a hazai stand up comedy jeles képviselője, örömmel mondott igent arra a feladatra, melyben egy nemes célt szolgálnak: megmutatni mindenkinek, hogy mennyire fontos, főként az irodai munkát végzőknél, hogy odafigyeljenek a testmozgásra.

Bővebben...

Rhoda Scott és Varnus Xavér koncert az Arénában

A két világhírű orgona-virtuóz közös nagyszabású koncertet ad 2016. december 19-én este fél nyolckor  a Papp László Budapest Sportarénában.

Bővebben...

Ismerje meg a fogyási ciklusát!

Az alvási ciklushoz hasonlóan fogyási ciklusok is léteznek – állítják amerikai kutatók, akik szerint a hétköznapokon fogyasztott élelmiszerek játsszák a legnagyobb szerepet a testsúly alakulásában.

Bővebben...

28 napos fogyi-program, ami egészséges is!

Ez a 28 napos fogyókúrás program nem csupán abban segít, hogy csökkenjen a testsúlyod, derekad és csípőd karcsúbb legyen, hanem abban is, hogy csökkenjen a véredben a káros koleszterinszint, valamint gyorsabb legyen az anyagcseréd és az energiafelhasználásod.

Bővebben...

Ne számold a kalóriákat, inkább csökkentsd a cukorbevitelt!

Sokan salátaevéssel és futópaddal próbálják megőrizni az egészségüket. A szakértők szerint azonban a cukorfogyasztás csökkentésével mérsékelhető a betegségek kockázata.

Bővebben...

Nyerj páros belépőt az idei Konyhakiállításra!

Játssz velünk, és nyerj egy páros belépőjegyet az idei Konyhakiállításra! Ehhez mindössze három kérdésre kell helyesen válaszolnod!

Bővebben...

Ez a különbség az egynyelvű és a kétnyelvű csecsemők között

A New York-i Egyetem és a McGill Egyetem kutatói kimutatták, hogy az egynyelvű csecsemők arra számítanak másoktól, hogy csak egy nyelven beszélnek. Ugyanezt az elvárást a kétnyelvű csecsemők nem osztják.

Bővebben...

Ha egészséges agyra vágyunk, reggelizzünk tojást!

Míg a korábbi kutatások szerint a tojásfogyasztás összefüggésbe hozható a szívinfarktussal és a magas vérnyomással, amely az Alzheimer-kór kockázatát is növeli, a friss felmérések szerint erről szó sincs, a tojás éppenséggel agyunk egészségének záloga.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

Adjunk gyermekeinknek több E vitamint!

Azoknál a gyerekeknél, akik sok E-vitamin tartalmú élelmiszert fogyasztanak, kisebb az esélye az ekcéma kialakulásának, állítja egy új, japán gyerekeket vizsgáló tanulmány.

Bővebben...

Amit a jódról tudni érdemes!

A jód a pajzsmirigy alkotóeleme, amely létfontosságú az egész szervezet normális hormonális működése számára.

Bővebben...

Figyeljünk a káliumszintre a fogyókúra során!

Gyakran nem is gondolnánk, hogy szervezetünk számára a káliumszint mennyire fontos, mivel a kálium szorosan együttműködik a nátriummal, így a magas nátriumszint, alacsony káliumszintet von maga után.

Bővebben...

Agyrázkódás után – Nem mindig a pihenés a legjobb orvosság

Az előírt pihenés – mind fizikai, mind mentális – az agyrázkódás szokásos gyógymódjához tartozik. Azonban egyre több bizonyíték utal arra, hogy egy aktívabb megközelítés jobb kimenetelt biztosít néhány betegnél.

Bővebben...

Okostelefonok vs. családi élet

Mire reagálnak előbb a szülők? A telefoncsörgésre vagy a gyermek sírására?

A 21. században az okostelefonokon, táblagépeken ránk zúduló információrengeteg szennyezi be a családi ebédet, a játékidőt, az esti fektetést, zavarja a gyermeknevelést és növeli az otthoni stresszt. A modern szülők és gondozók átlagosan napi 3 órát töltenek táblagépek, okostelefonok és más kommunikációs eszközök használatával, mely mentálisan megterhelő és hosszú távon ténylegesen befolyásolja a szülő- gyermek kapcsolatot. Például az étkezések közbeni mobiltelefon használatból kifolyólag a szülő kevesebbet kommunikál gyermekével, és ha az szeretné felhívni magára a figyelmet, a szülőben feszültséget generál.

Dr. Jenny Radesky, a University of Michigan Medical School gyermekek viselkedés fejlődésével foglalkozó adjunktusa 22 anya, 9 apa és 4 nagyszülő bevonásával kutatta a jelenséget. Habár egyes szülők a dolog pozitív oldalát ragadták meg és elmondták, hogy ez a modern technológia teszi lehetővé számukra az otthonról való munkavállalást, valójában azonban ez is növelheti a stressz szintet. Mások az otthoni bezártságból való egyetlen kiutat látják a kommunikációs eszközök napi használatában. Radesky az eredményeket bemutató közleményben úgy vélte, hogy az új technológiák és a régi jól bevált családi rituálék megtartása közötti egyensúly fenntartása nagy feszültséget generál a családokban.

Radesky tanácsai a családoknak:
Határokat kell felállítani. Meg kell határozni a családi életben eszközmentes időszakokat és az otthonban szintén eszközmentes tereket.
Érdemes megfigyelni mennyi időt töltenek a szülők mobilhasználattal és ha az látszik, hogy túl sokat, változtatni kell rajta.
Tudatában kell lenni annak, hogy mi veszi el a legtöbb időt és mi a legnagyobb stresszforrás – az e-mailek ellenőrzése vagy a napi hírek olvasása.

Az eredmények a Journal of Developmental & Behavioral Pediatrics folyóiratban olvashatók.

Nők és férfiak mást tartanak megcsalásnak

Egy a Sexual & Relationship Therapy című lapban közzétett tanulmány lerántja a leplet arról, mit is értenek valójában a férfiak és mit a nők a hűtlenség fogalma alatt.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!