Edzés előtt együnk vagy ne?

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

Ön reggelizik, mielőtt lefutja a kijelölt kilométereket, vagy lemegy az edzőterembe? Egyáltalán jó, ha sportolás előtt eszünk? Balogh Rita fitneszedző segítségével megtudhatjuk, hogyan érdemes nekilátnunk a reggeli edzéseknek.

 

 

Éhesen nem érdemes

Vajon le kell-e mondanunk a reggeliről, ha a korai órákban szeretnénk sportolni? Fontos tudnunk, hogy az éjszakai pihenés után a szervezetünk ugyan még rendelkezik egy körülbelül 20-30 perces edzéshez elegendő energiával, de a nagyobb teljesítmény jobban igénybe veszi szervezetünket, így mindenképpen érdemes ébredés után is ennünk valamit.

  • Tipp: ha nincs túl sok időnk a reggeli elkészítésére, fogyasszunk teljes értékű gabonát tartalmazó gabonapelyhet tejjel és egy kisebb banánnal.

 

 

Sport előtt egy órával

A legideálisabb az, ha egy órával a reggeli elfogyasztása után kezdünk edzeni. A sport előtti étkezés biztosítja ugyanis a megfelelő tápanyagokat az egész edzés során, hogy testünk teljes kapacitással dolgozhasson. A fizikai igénybevétel mindig kalória-felhasználást jelent, ezért minél tovább és minél intenzívebben edzünk, annál több kalóriát alakítunk energiává.

  • Tipp: mindenképpen vigyünk be szénhidrátot és fehérjét is az edzést megelőző étkezés során! A sportoláshoz elegendő szénhidrátot tartalmaznak a teljes értékű gabonafélék vagy éppen a barnarizs. A fehérjék bevitelét megoldhatjuk sovány túróval, natúr joghurttal, tejjel. Ne felejtsük ki az étkezésből a friss zöldséget, gyümölcsöt sem!

 

Tele hassal ne!

Éppúgy nem szerencsés tele hassal nekilátni az edzésnek, mint éhgyomorra sportolni. Ha túlesszük magunkat, képtelenek leszünk intenzívebb mozgásra, leronthatja a közérzetünket, szédülhetünk és hányingerünk is lehet.

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 

finom Kolbászos káposztaleves

Télen a nátha és a megfázásé a főszerep. Érdemes ilyenkor egy C vitaminban gazdag forró káposztalevest elkészíteni, amely átmelegíti testünket, és még egészséges is.

Bővebben...

Így állítsunk össze egy karácsonyi pulykamenüt Gordon Ramsay tippjei alapján

Ha nincs, ötletünk milyen menüt állítsunk össze karácsonyra, próbáljuk ki Gordon Ramsay pulykamenüjét, amelyet gyorsan és egyszerűen össze tudunk állítani.

Bővebben...

Nők, akiknek nem jelent kifogást a koruk

Egyre több olyan embert ismerhetünk meg a nagyvilágból, akik korukat meghazudtolva élik mindennapjaikat. Olyan idős emberek ők, akik nem mondanak nemet az életre, és élvezik az újabbnál újabb lehetőségeket.

Bővebben...

Affleck Affleck ellen

Affleck-anyuka nagyon büszke lehet: egyszerre két fiának a neve szerepel a showbusinesszel kapcsolatos hírek elején.

Bővebben...

Ha fogyni akarsz, egyél mandulát!

Naponta egy maréknyi mandula fogyasztása távol tartja az éhséget, és felváltja az egészségtelen ételekből származó üres kalóriákat. Sokunknak jelent nehézséget a kiegyensúlyozott étrend követése.

Bővebben...

Diétába kezdenél? A bélflórád megnehezítheti a dolgod…

Az újévi fogyókúra türelmetlenül várt hatása eltarthat egy darabig, a bélflórád mikroorganizmusai ugyanis lelassíthatják a kívánt fogyási folyamatot.

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

Mindkettő káros a tinikre, csak másképp

A legújabb kutatás azt mutatja, hogy az alkoholfogyasztás és a füvezés másfajta káros következményekkel járhat a tinédzserekre.

Bővebben...

Egy könnyen gondozható dísznövény a csokros inda

Ez a kedves csíkos vidám növény szinte minden otthonban megtalálható. Kezdő kertészeknek a legjobb választás, mert tartása nagyon könnyű. Ismerjük meg csokrosinda(Chlorophytum comosum) gondozását.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

A szem vitaminja: A-vitamin

A megfelelő mennyiségű A-vitamin fogyasztása rendkívül fontos a szervezetünk számára, hiszen e vitamin legfontosabb feladata a szem egészségét hivatott megőrizni.

Bővebben...

Adjunk gyermekeinknek több E vitamint!

Azoknál a gyerekeknél, akik sok E-vitamin tartalmú élelmiszert fogyasztanak, kisebb az esélye az ekcéma kialakulásának, állítja egy új, japán gyerekeket vizsgáló tanulmány.

Bővebben...

Finom fűszeres túrós szendvics recept

Ha szeretnénk egy egészséges finom szendvics, amely még fogyaszt is, próbáljuk ki a következő zöldfűszeres szendvicset.

Bővebben...

Új felfedezés a kopaszodás ellen

A kopaszodás ellenszerének kifejlesztése régóta foglalkoztatja a tudósokat világszerte. Amerikai kutatók most egy lépéssel közelebb kerültek a természetes megoldáshoz azzal, hogy emberi őssejtek segítségével sikerült új hajszálat növeszteniük.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!