A rákkezelés után tapasztalt fáradtságot is enyhítheti az omega-3

Az omega-3 zsírsavak fogyasztása segíthet a melldaganatot túlélőknek a fáradtság leküzdésében - derült ki egy új kutatásból.

 

A daganatos betegségek terápiájának befejezése után a kezeléssel együtt járó kimerültség akár még évekig is fennállhat. Bár a jó alvásritmus és a rendszeres testmozgás sokat segíthetnek, nem minden esetben jelentenek megoldást a problémára. "Egyelőre nem világos, hogy pontosan mi okozza a krónikus kimerültséget ezeknek a betegeknek az esetében" - nyilatkozta Dr. Rachel Ballard-Barbash, az Egyesült Államok Állami Rákkutató Központjának munkatársa. "Valószínű azonban, hogy a szervezetben lejátszódó gyulladásos folyamatok állnak a háttérben."

A felmérések szerint az omega-3 zsírsavak segíthetnek csökkenteni a gyulladást, különösen, ha az amerikai típusú étrendekben olyan gyakori omega-6 zsírsavak pótlására vezetik be őket az étrendbe. A mostani vizsgálatok során Dr. Ballard-Barbash és kollegái 633 melldaganat-túlélő esetében vizsgálták meg az omega-3 zsírsavak és a krónikus kimerültség kapcsolatát.

Összességében a nők 42 százalékánál állapítottak meg krónikus fáradtságot, ami még a diagnózist követő harmadik évben sem múlt el teljesen. A probléma különösen a magasabb C-reaktív fehérje-szinttel élők esetében volt súlyos. Másrészt a rendszeresen omega-3 zsírsavat fogyasztó nők körében ritkábbak voltak a súlyosabb tünetek.

 

Azok közül a nők közül, akik omega-6 zsírsav bevitelük egy részét omega-3-mal pótolták (legalább részben halolajkapszulákból), 23 százalék tapasztalt csak a krónikus fáradtságra jellemző tüneteket. Ezzel szemben 49 százalék volt a krónikusan kimerültek aránya azoknak a nőknek a körében, akik nem szedtek omega-3-tartalmú étrendkiegészítőt. Az omega-3 jótékony hatása még a többi tényező (kor, etnikai hovatartozás, súly) is statisztikailag jelentős volt.

"Ennek ellenére nem ajánlom, hogy most azonnal kezdjen el mindenki halolajkapszulát szedni" - figyelmeztet Dr. Ballard-Barbash. "Bár heti kétszer-háromszor érdemes halat beiktatni az étrendünkbe, valamint a rendszeres mozgás is segíthet a kimerültség tüneteinek enyhítésében."

Ami az omega-3 zsírsavat illeti, a következő lépés egy randomizált klinikai kísérlet lenne, amelynek során az egyre nagyobb dózisban adagolt omega-3 hatásait vizsgálnák meg a tudósok, elsősorban a gyulladáscsökkentő tulajdonságok szempontjából.

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 

3 fantasztikus Balatoni halászlé recept

Ön ismeri a tökéletes halászlé titkát? Nem, akkor próbálja ki ezt a három finom balatoni halászlé receptek egyikét, és készítse el a legfinomabb nyári halászlevet.

Bővebben...

Így készítsünk gyorsan finom hagymasalátát

Hozzávalók 4 személyre: 1 kg kifliburgonya (vagy egyformaméretű nem szétfövő burgonya), 1 csokor zellerzöld, 25 dkg vöröshagyma, 1 csokor metélőhagyma (snidling)

Bővebben...

Az RTL Klub mutatja be a Saul fiát elsőként

Az idei Oscar-díj legjobb külföldi filmje, Nemes Jeles László Arany Glóbusz díjas alkotása, a Saul fia szeptember 24-én, szombat este kerül elsőként televíziós képernyőre, köszönhetően az RTL Klubnak.

Bővebben...

Az amerikai haditengerészet legizgalmasabb csatái

Az amerikai haditengerészet történetének négy legemlékezetesebb csatája

Bővebben...

28 napos fogyi-program, ami egészséges is!

Ez a 28 napos fogyókúrás program nem csupán abban segít, hogy csökkenjen a testsúlyod, derekad és csípőd karcsúbb legyen, hanem abban is, hogy csökkenjen a véredben a káros koleszterinszint, valamint gyorsabb legyen az anyagcseréd és az energiafelhasználásod.

Bővebben...

Fogyni szeretnél? Egyél szőlőt!

A szőlőfogyasztástól sok fogyókúrázó ódzkodik, mondván, túl sok cukrot tartalmaz, de a legújabb kutatások szerint napi egy marék szőlő akár a fogyást is elősegíti, és nem mellékesen a szexuális életünkre is pozitív hatással lehet.

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

Talán a génjeink miatt lettünk Facebook-függők

Az, hogy mennyi időt töltünk közösségi médiával, játékkal vagy épp egyéb online médiafelületeken történ böngészéssel, az igen nagy mértékben a génjeinktől függ – állítják brit tudósok.

Bővebben...

Megvan, hogy miért csökkenti a kávé a hangulati rendellenességeket

A Proceedings of the National Academy of Sciences oldalain közölt tanulmány molekuláris szinten magyarázza a koffein stresszoldó hatását.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

A vitaminhiány tünetei és jelei

A vitaminhiány jeleit és tüneteit nehéz felismerni, hiszen a különböző apró kis jelek oka számtalan egyéb betegség is lehet.

Bővebben...

A kalcium és D vitamin hatása csontjainkra!

Bár sokan szednek kalcium- és D-vitamin étrend-kiegészítőt az erősebb csontok reményében, az amerikai kormány megbízásából készült legfrissebb szakvélemények szerint az egészséges korosabb hölgyeknek nincs szükségük alacsony dózisú tablettákra.

Bővebben...

Napi 20 perc fizikai aktivitás gyulladáscsökkentő hatású lehet

Köztudott, hogy a rendszeres fizikai aktivitás jó hatással van egészségünkre, segítségével kontroll alatt tarthatjuk testsúlyunkat, növeli szívünk, csontozatunk és izomzatunk erősségét, és számos betegség rizikóját csökkenti.

Bővebben...

A mobiltelefon bevonható az oktatásba

Manapság a tinik 73 százalékának okostelefonja van, ráadásul az Instagramot a többség nagyságrendekkel izgalmasabbnak találja, mint az iskolát – így aztán szép kihívás, hogy a gyerek inkább a tanórára figyeljen, ne pedig a net töltse ki gondolatait.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!