Ezzel az étrenddel felére csökkentheted a magas vérnyomás kockázatát!

Azt gondolhatnánk, hogy a sok hússal és a nagy darab sajtokkal valósággal csalogatjuk a szívrohamot.

Pedig a legújabb eredmények szerint a fehérjében gazdag étrendet követő emberekre a magas vérnyomás alacsonyabb kockázata leselkedik, mint a kevesebb fehérjét fogyasztókra.

Amerikai kutatók kimutatták, hogy azokra az emberekre, akik naponta átlagosan 102 gramm fehérjét fogyasztanak, a magas vérnyomás 40 százalékkal alacsonyabb kockázata leselkedik, mint azokra, akik fele ennyi proteint fogyasztanak. A 102 gramm átszámítva körülbelül öt csirkemellnek vagy tízdoboznyi csicseriborsónak felel meg. A rost is előnyökkel jár, tehát a rostban és fehérjében gazdag étrend követése a magas vérnyomás kockázatának 59 százalékos csökkenéséhez vezethet.

A magas vérnyomást, vagyis a hipertenziót, gyakran nevezik néma gyilkosnak, mert ritkán jár egyértelmű tünetekkel. Kezelés nélkül azonban jelentősen megnöveli a szívroham és az agyvérzés kockázatát. Csak úgy lehet megtudni, hogy baj van, ha a családorvos vagy más egészségügyi szakember megméri a vérnyomásunkat.

 

Az American Journal of Hypertension szakfolyóiratban megjelent új kutatásban 1361 egészséges személyt követtek nyomon átlagosan 11,3 évig, és azt figyelték, kialakul-e bennük magas vérnyomás. Az eredmények azt mutatták, hogy az állati és a növényi fehérjék egyaránt összefüggésben álltak az alacsonyabb vérnyomásértékekkel. Ráadásul mindkét típusú fehérje a magas vérnyomás kockázatának statisztikailag szignifikáns csökkenését okozta.

A fehérje jótékony hatása férfiak és nők, illetve minden testsúly-kategóriába tartozó személy esetében is nyilvánvalónak bizonyult.

A tanulmány szerzője, Justin Buendia, a Bostoni Egyetem orvosi karának szakértője elmondta, hogy a nagyobb mennyiségű fehérje fogyasztása következtében hamarabb eltelünk, ami azt eredményezi, hogy más több kalóriát tartalmazó élelmiszerekből kevesebbet fogyasztunk, ami javítja az általános étrendünket.

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 

Császármorzsa recept aszalt gyümölcsökkel

Hozzávalók: 2,5 dl tej, egy kis csomag aszalt gyümölcs, 50 dkg sárgabarack, búzaliszt, egy csipet só, 1 evőkanál sárgabaracklekvár, 4 tojás, 3 dkg vaj, 1 evőkanál porcukor.

Bővebben...

Marcipános kalács készítése

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 4 dkg élesztő,7,5 dkg cukor, csipet só,0,75 dl langyos tej,20 dkg vaj, 25 dkg finomra vágott marhafaggyú, 25 dkg mazsola,

Bővebben...

Kőhalmi Zoltán a színpadon vetkőzne

 

A népszerű humorista, Kőhalmi Zoltán őszintén mesélt szakmáról és magánéletről a Lakástalkshowban. A VIASAT3 műsorában bevallotta, hogy a megszokások rabja, de szerinte ez még izgalmasabbá teszi az életét.

Bővebben...

Krimibe illő kalandba keveredett Ada és Radics Gigi

Külföldön bárki, még a magyar sztárok is bajba kerülhetnek. Adát Angliában érte atrocitás, Radics Gigi és családja pedig az Egyesült Államokban nézett szembe egy bizarr meglepetéssel.

Bővebben...

Ne számold a kalóriákat, inkább csökkentsd a cukorbevitelt!

Sokan salátaevéssel és futópaddal próbálják megőrizni az egészségüket. A szakértők szerint azonban a cukorfogyasztás csökkentésével mérsékelhető a betegségek kockázata.

Bővebben...

5 tipp, ami hízókúrához és fogyáshoz is hasznos

Mik lehetnek egyaránt hasznosak hízó- és fogyókúrához? Ha azt hisszük, hogy olyan nagy különbség van a két cél között, tévedünk.

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

Étcsokoládéval tehetünk a jó minőségű alvásért

Ha szeretnénk jobban aludni, érdemes étcsokoládét fogyasztani a cél érdekében. A magnéziumban gazdag finomság segít abban, hogy ki tudjuk pihenni magunkat.

Bővebben...

Mit érdemes nassolni éjszaka?

Gyakran előfordul, hogy a vacsora után, közvetlenül lefekvés előtt hirtelen szörnyen megéhezünk, mintha csak gyomrunk nem érzékelné, hogy a pihenés időszaka következik. Mit érdemes ilyenkor fogyasztani? Nos, a szakemberek szerint semmi esetre sem süteményt és csokoládét. Íme, néhány szerencsésebb választás.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

A D vitamin védi a fogakat,és erősíti immunrendszerünket is!

Régóta ismeretes, hogy a kalcium mellett a D-vitaminnak is kiemelten fontos szerepe van a csontok és fogak megerősítésében, friss kutatások azonban arra is rávilágítottak,

Bővebben...

Miért van szükségünk a vitaminokra?

Amikor valaki meghallja a vitamin szót, sajnos manapság azonnal a vitamin tabletták jutnak az eszébe. Pedig a vitaminok nem azonosak a vitamin tartalmú készítményekkel.

Bővebben...

Így csökkentsük télen a fűtésszámlát! Hőszigetelés házilag

Télen érdemes odafigyelni a hőszigetelésre, hiszen így nem csak a megfázást kerülhetjük el, de a fűtésszámlán is sokat spórolhatunk. Egy huzatos ablak, vagy egy rosszul záródó ajtó sokat ronthat a komfortérzetünk télen.

Bővebben...

Az üvegtégla beépítése ma már nem lehetetlen!

Az üvegtégla egy építőanyag, egy önálló berendezési tárgy, vagy csak díszítő elem, netán mindegyik egyben?

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!