Nem tud rendesen aludni? Ez lehet az egyik ok

A cukros és zsíros ételektől forgolódunk álmunkban, a rostos élelmiszerek azonban segítik a pihentető alvást. A kutatók arra hívják fel a figyelmet, hogy a cukros ételek gátolják a nyugodt alvást, és azt eredményezik, hogy másnak kívánjuk az édes nassolnivalókat.

Egy amerikai kutatás nemrég kimutatta, hogy az emberek zsíros és cukros ételek fogyasztása után kevésbé mélyen alszanak. A rostdús élelmiszerek fogyasztását követően viszont mélyebb és pihentetőbb lassú hullámú alvás tapasztalható, ráadásul az elalvás is gyorsabban bekövetkezik. Amikor 26 férfi és nő töltött el öt éjszakát egy New York-i alváskutató központban, egészséges ételek fogyasztása után 12 perccel hamarabb sikerült elaludniuk.

„Legfőbb eredményünk az volt, hogy az étrend minősége befolyásolja az alvás minőségét” – mondta a Journal of Clinical Sleep Medicine című szakfolyóiratban megjelent kutatás vezetője, Dr. Marie-Pierre St-Onge, a Columbia Egyetem munkatársa. „A legmeglepőbb az volt, hogy már egyetlen nap magasabb zsírbevitel és alacsonyabb rostfogyasztás is befolyásolhatja az alvás paramétereit.”

 

Ezzel egy időben brit kutatók arról számoltak be, hogy az alváshiány a testünk kémiáját befolyásolja, csökkentve az egyik hormon termelődését, amely azt jelzi az agynak, hogy abba kell hagyni az evést, és fokozza egy olyan hormon termelődését, amely éppen az éhségérzetet növeli.

Dr. Anna Weighall, a Leeds Egyetem szakértője így nyilatkozott a jelenségről: „Most, amikor olyan sok szó esik a cukor megadóztatásáról, egyre inkább tisztában vagyunk a cukor kedvezőtlen hatásaival a közegészségügyre, különösen a hízás és az elhízás tekintetében. A kutatók azonban most azt is kimutatták, hogy az étrendünk is jelentős tényező lehet az alvás szempontjából.”

Dr. Nerina Ramlakhan, az ágyakat gyártó SilentNight vállalat alvásszakértője azt javasolja a rosszul alvóknak, hogy fogyasszanak lefekvés előtt olyan cukormentes italt, amely sok triptofánt tartalmaz. A legjobb a meleg mandulatej, amely nagy mennyiségű alvássegítő triptofánt tartalmaz. A tojásban, csokoládéban és pulykahúsban is fellelhető triptofán egy természetes szedatívum.

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 

Készítsünk színes vidám húsvéti tortát

Hozzávalók: 14 deka vaj, 10 deka cukor, 1 csomag  vanillincukor, 3 tojássárga, 3 szelet puhított csokoládé, 5 deka liszt, 5 deka Gustin, 1/2 csomag  sütőpor, 10 deka mandula, 1/4 kg füge, 3 evőkanál tej, 3 tojásfehérjének habja; gyümölcsíz, húsvéti cukortojások.

Bővebben...

Süssünk finom almás túrórtortát tavasszal

Bemutatunk két remek túrótorta receptet, amelyek az egyik kedvelt gyümölccsel az almával vannak megbolondítva. Érdemes kipróbálni őket!

Bővebben...

Új epizódokkal jön a The Walking Dead

A The Walking Dead hetedik évada drámai, szinte sokkoló képsorokkal indult. Ricket és csapatát Negan brutális kegyetlensége rádöbbentette, hogy az erőviszonyok végérvényesen megváltoztak.

Bővebben...

Kiderült, kiknek tart edzést Katus Attila

Katus Attila, világ- és Európa bajnok sportoló és Dombóvári István, a hazai stand up comedy jeles képviselője, örömmel mondott igent arra a feladatra, melyben egy nemes célt szolgálnak: megmutatni mindenkinek, hogy mennyire fontos, főként az irodai munkát végzőknél, hogy odafigyeljenek a testmozgásra.

Bővebben...

Ismerje meg a fogyási ciklusát!

Az alvási ciklushoz hasonlóan fogyási ciklusok is léteznek – állítják amerikai kutatók, akik szerint a hétköznapokon fogyasztott élelmiszerek játsszák a legnagyobb szerepet a testsúly alakulásában.

Bővebben...

A fogyókúra ideje alatt is ehetünk diót

A dió egészségesebb, mint hinnénk, ezért érdemes bőségesen fogyasztani.Akár a fogyókúra során is ehetünk diót, de érdemes figyelembe venni a szénhidráttartalmát is.A dió egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavakat egyaránt bőséggel tartalmaz. A átlagos méretű dió 185 kalóriát, 3,89 gramm szénhidrátot, 0,74 gramm cukrot, 1,9 gramm rostot és 4,32 gramm fehérjét tartalmaz.

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

Így ültessünk örökzöldeket kertünkbe!

Hogyan ültessünk tuját és más örökzöldeket. Ha eldöntöttük, hogy szeretnénk egy szép örökzöldet kertünkbe, már csak meg kell vásárolni haza vinni és elültetni. De hogyan is kell elültetni helyesen?

Bővebben...

A rhododendron gondozása és ültetése

Ezek a különleges és csodálatos mediterrán növények már itthon is megvásárolhatók. Ismerjük meg a különleges színvilággal rendelkező Rhododendronok titkait.

Bővebben...

Hogyan lesz élénk zöld pázsitunk?

Szeretne ön is gyönyörű élénk smaragdzöld gyepet kertjébe? Íme, néhány tipp és ötlet a megvalósításhoz!

Bővebben...

3 remek mediterrán fűszernövény, amelyeket érdemes a kertben termeszteni!

Fűszernövényt könnyedén termeszthetünk, akár a kertben, akár a teraszon egyetlen kis cserépben, de akár a konyhaablakban is. Bemutatunk 3 egyszerűen gondozható mediterrán fűszernövényt, amelyeket érdemes termeszteni otthon is.

Bővebben...

A krónikus fáradtság létező dolog, és a vérből is kimutatható

Egyes szakemberek szerint a krónikus fáradtság nem egy létező állapot, hanem inkább egy tünet, amely más problémákról árulkodik.

Bővebben...

Íme egy gyors vitamin maszk arcunkra!

Akár egy csendes hétvégén, akár hétköznap, ha van, időnk elkészíthetjük ezt az vitamin maszkot, amely kisimítja és táplálja a bőrt.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!