A golf, a jóga és a kertészkedés jó alváshoz segít

Csaknem félmillió felnőtt alvási szokásainak elemzésekor kiderült, hogy a futás, a jóga, a kertészkedés és a golf jelentősen javítja a pihenés minőségét, míg a házimunka és a gyermeknevelés rontja azt.

 

 

Köztudott, hogy a mozgás segít a jó alvásban, ám a kutatók szerint egyes mozgásformák hatékonyabbak erre a célra a többieknél. A Pennsylvaniai Egyetem munkatársai a kertészkedést, a futást, a golfot és a jógát javasolják azoknak, akik szeretnék kipihenni magukat.

 

„Nemcsak azt sikerült bebizonyítanunk, hogy már az egyszerű séta is javítja az alvás minőségét, hanem azt is, hogy bizonyos jelentőségteljes tevékenységek is hatékonyak erre a célra” – mondta Dr. Michael Grandner. „Az is érdekes, hogy akiknek a házimunka és a gyermeknevelés során mozogtak a legtöbbet, kevesebbet aludtak” – tette hozzá a szakember.

A tanulmány szerint tehát nemcsak maga a mozgás ténye számít, hanem annak formája is.

A szakértők rögzítették az alvással töltött órák számát, illetve a fizikai aktivitás típusát is a résztvevőknél. Korábbi eredmények alapján már tudható, hogy a napi hét óránál kevesebb alvás károsan hat az egészségre.

„Eredményeink gyarapítják azon tudományos bizonyítékok sorát, amelyek szerint az alvás kulcsfontosságú az emberi teljesítményre nézve. Laboratóriumi kísérletekkel alátámasztották, hogy az alváshiány gyengíti a fizikai és a szellemi teljesítményt, amivel egybeesnek a való életbeli megfigyelések” – tette hozzá Dr. Grandner.

A tanulmány az Associated Professional Sleep Societies LLC seattle-i éves ülésén kerül bemutatásra.

Ezt olvastad már?

A jó alvás titka a háton fekvés!

A több alvás hatékony munkát eredményez

Akik 6 óra alvással is elvannak, veszélynek teszik ki magukat

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 

Áfonyás muffin joghurttal

Süssünk finom joghurtos  áfonyás muffint, citrommal és sok-sok szeretettel.

Bővebben...

Így készítsünk aranygaluskát

 A recept hozzávalói: 50 dkg liszt, 3 dl tej, 8 dkg cukor, 3 dkg élesztő, 3 tojássárgája, 8 dkg vaj, egy csipet só reszelt citromhéj.

Bővebben...

Saját ügyvédjéről nevezte el Spielberg a cápát

A cápa több mint 471 millió dolláros bevételével korának egyik legsikeresebb alkotása volt, amit többek között John Williams főcímdalának is köszönhetett. Kevesen tudják, hogy a két hangjegyből álló zenéről Steven Spielberg rendező először azt gondolta, csak egy vicc.

Bővebben...

A Trainspotting újra összeállt

A héten 21 év után újra együtt érkeztek a vörös, - az az stílusosan a narancssárga - szőnyegre a T2 Trainspotting (hazai bemutató: március 2.) készítői.

Bővebben...

Így fogyott le 57 kilót egy édesanya!

Egy kétgyermekes anya 57 kg-tól szabadult meg, amit annak köszönhetően szedett magára, hogy éveken át napi 4000 kalóriát fogyasztott.

Bővebben...

Ezért veszélyes az Atkins-diéta és más, fehérjedús étrend

Amerikai kutatók szerint a túl sok fehérje fogyasztása a középkorú emberek számára ugyanolyan veszélyes lehet, mint a dohányzás.

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

Sziklakerti növények a falban!

Látványos és különleges falat hozhatunk létre kertünkbe, ha néhány sziklakerti növényt ültetünk a résekbe.

Bővebben...

Ültessünk egynyári kakastaréjt!

Celosia vagyis hétköznapi nevén kakastaréj. Nem hiába kapta a növény ezt a különleges nevet, hiszen virágzata pont úgy nézz ki, mint egy kakastaréj.

Bővebben...

A gyeptrágyázás menete

Ha szép pázsitot szeretnénk nyárra a tápanyagokat itt is érdemes pótolni, Ismerjük meg a gyep trágyázás menetét és pontos idejét.

Bővebben...

Így rendezzük be az erkélyt tavasszal!

Megérkezett a tavasz ideje megtervezni az erkély berendezését és virágait. Még a legkisebb erkélyt is valódi oázissá varázsolhatjuk, néhány ügyes praktika segítségével.

Bővebben...

Hogyan erősítsük az immunrendszerünket tavaszra?

A tavaszi fáradtság a gyenge immunrendszer segélykiáltása. Télen még időben vagyunk ahhoz, hogy ezt megelőzzük. Kezdjünk is hozzá!

Bővebben...

Amit a jojo effektusról tudni érdemes

A legújabb brit kutatás azt mutatja, hogy a felesleges kilókat felszedő emberek döntő többségének soha nem sikerült visszanyernie egészséges testsúlyát.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!