Így állítsuk össze a helyes étrendünket!

Mind a túlsúly, mind a kórós soványság néhány kivételtől eltekintve a mi felelősségünk és hibánk is egyben. Rá lehet fogni az elhízást a génekre, vagy a túl rossz élelmiszerekre, ám mi magunk is felelősek vagyunk testünkért!

 

Ha helyesen állítjuk össze étrendünket, és annyit valamint azt esszük, amire szervezetünknek szüksége van, testsúlyunk is beáll a normál szintre.

A képlet egyszerű, ha túl keveset eszünk, kórós soványság áll be, ha pedig túl sokat, elhízunk. Természetesen a túlsúly esetében a túl kevés mozgás is gondot okoz, mégpedig azért mert a normál táplálék bevitel mellett a túl kevés mozgás szintén túl súlyt fog okozni. Hiába érezzük, úgy hogy alig eszünk valamit egész nap, ha mellette nem mozgunk és szervezetünknek még ennél is kevesebb táplálékra lenne szüksége.


Ha szeretnénk a helyes étrendünket összeállítani, a legfontosabb hogy olyan étrendet alakítsunk ki, amely testünk energia igényének felel meg. Egy felnőtt ember energiaszükséglete nemtől, kortól és magasságtól függetlenül kb. 2000-2500 kalória között mozog, de ettől eltér a fiatalok és az idősen kalória igénye.

Az étkezéseket úgy osszuk el, hogy a felvett energia 25 %-a reggeli,10-10 %-a az uzsonna és a köztes étkezés,30%-a az ebéd és 25%-a a vacsora legyen. Azt hogy a napi három nagyobb illetve a napi öt kisebb étkezés az egészségesebb, még ma is vita tárgyát képezi a szakemberek között.


A fogyni vágyóknak tehát a legfontosabb feladata, hogy figyeljék testük energiaszükségletét, és ennek megfelelően állítsák össze a napi étrendjüket is. Az energia szükséglet pedig az alapanyag cseréből és a munkacseréből tevődik össze.

Tehát az első szám az alapanyagcsere, az, amikor otthon fekszünk, pihenünk, vagy betegen az ágyban vagyunk, és így alap energiát használunk fel, míg a munkacsere értelem szerűen az az energiamennyiség, amit munka vagy a mindennapi teljesítés során használunk fel.

Egy 70 kilós embernek, aki többnyire ülőmunkáét végez így néz ki az energiaigénye:

Alapanyagcsere: Kg-ban mért testsúly x 24 órával: 1680 kcal.

Teljesítményfüggő anyagcsere: Az alapanyagcserre 1/3-da=560 kcal.

Energia szükségelte: 2240 kcal.

Azoknak, akik többségében ülőmunkát végeznek a munkahelyükön és mellette nem vagy alig végeznek testmozgást, csak úgy tudják megőrizni normál testsúlyukat, ha kevesebb kalóriát, visznek be szervezetükbe.

 

Bár sok csodadiéta taglalja, hogy mit érdemes nézni a tápláléknál, zsír, szénhidrát, vagy fehérje, de az igazság az, hogy ezek aránya is fontos, hogy összhangban legyen. A csodadiéták gyakran károsabbak mintsem gondolnák. Egy szénhidrát mentes diéta, könnyen depressziót és rosszkedvet okozhat, és nem is tudjuk ennek az okát.

Tehát a lényeg hogy vagy együnk normál mennyiséget, de kezdjünk el mozogni, vagy számoljuk a kalóriákat, és csak annyit fogyasszunk, ennyire szervezetünknek szüksége van.

Kövess minket a Facebookon is, ahol még több érdekes cikket olvashatsz naponta! Kattints most!

 

Egyszerű és finom lencsefasírt recept

Hozzávalók 4 személyre: 20 dkg lencse, 10 dkg füstölt szalonna, 2 tojás, 20 dkg hagyma, 1 csomó petrezselyem, 10 dkg búzadara, só, bors, ecet, olaj.

Bővebben...

Sonkás rizottó

Hozzávalók: 15 dkg paradicsom, 12 dkg gomba, 8 dkg zsír, 30 dkg főtt sonka, 10 dkg zöldborsó, 24 dkg rizs, 3 g törött bors, 1 csomó zöldpetrezselyem, 12 dkg reszelt sajt, 3 dkg vaj, só.

Bővebben...

Süssünk karácsonyi habláncot

Hozzávalók: 4 tojás fehérje, 7 dkg kristálycukor, 20 dkg cukor, egy kevés víz, 6 dkg porcukor, piros ételfesték a színezéshez.

Bővebben...

Átalakul az RTL Klub műsorrendje

A Konyhafőnök negyedik évadának végével átalakul az RTL Klub esti műsorrendje. A Fókusz újra az RTL Híradó után jelentkezik, emellett vadonatúj évadokkal tér vissza a Keresem a családom, a Válótársak és a Gyertek át! is.

Bővebben...

Vizilabdázóink újra a Kocsitoló versenyen

Negyedszer áll rajthoz a Nemzeti Vágta Adrenalin Kocsitoló versenyén a vízilabdás Fazekas Tibor, aki szerint az elmúlt években bérelt helyük volt ugyan a dobogó harmadik fokán, de idén meglepetésre akár előrébb is végezhetnek.

Bővebben...

Tart a harc az egyenjogúságért

A férfiak büszkén állítják, hogy a nemek közti egyenlőség egy létező és megvalósult jelenség, a nők mégis újra és újra az ellenkezőjét tapasztalják.

Bővebben...

Lefogyhatunk az emlékeink segítségével

A memória ereje segíthet a fogyásban és a súlytartásban. Mindössze emlékeznünk kell a korábbi étkezésekre – állítják a szakemberek.

Bővebben...

Nem véletlenül álmodunk csokitortákról

Oka van annak, hogy a legtöbb ember ellenállhatatlan vágyat érez, hogy néha egészségtelen, hizlaló finomságokkal tömje tele a fejét. Ilyenkor azonban nem az étel íze vagy illata vonz minket elsősorban, hanem az a tény, hogy veszélyes, tiltott gyümölcsöt eszünk.

Bővebben...

Koplalás helyett a spirituális fogyókúra az új divat

Tavasszal még gluténmentes diétával sanyargatta magát Cate Blanchett és Julia Roberts, hogy a legjobb formájában mehessen az Oscar-gálára, mára már Hollywoodban is a spirituális diéta a legnagyobb divat.

Bővebben...

Így gondozd a lepkeorchideádat, hogy szép maradjon!

Szeretnéd tudni mi a titka, hogy a lepkeorchidea szép maradjon, és virágozzon? Mi segítünk neked! Íme néhány jó tanács az egyik legszebb orchidea gondozásához! Katt ide!

Ezért ne kínáld alkohollal a gyerekedet

Azok a kiskamaszok, akik a szüleik jóvoltából kóstolják meg az alkoholt, 16 éves korukra akár háromszor is többet ihatnak a társaiknál.

Bővebben...

Hidd csak el a részeg ember minden szavát!

Sokan hivatkoznak ittasságra, amikor meggondolatlan cselekedeteiket próbálják megmagyarázni.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

Miért van szükségünk a vitaminokra?

Amikor valaki meghallja a vitamin szót, sajnos manapság azonnal a vitamin tabletták jutnak az eszébe. Pedig a vitaminok nem azonosak a vitamin tartalmú készítményekkel.

Bővebben...

A vitaminhiány tünetei és jelei

A vitaminhiány jeleit és tüneteit nehéz felismerni, hiszen a különböző apró kis jelek oka számtalan egyéb betegség is lehet.

Bővebben...

A szem vitaminja: A-vitamin

A megfelelő mennyiségű A-vitamin fogyasztása rendkívül fontos a szervezetünk számára, hiszen e vitamin legfontosabb feladata a szem egészségét hivatott megőrizni.

Bővebben...

Így csökkentsük télen a fűtésszámlát! Hőszigetelés házilag

Télen érdemes odafigyelni a hőszigetelésre, hiszen így nem csak a megfázást kerülhetjük el, de a fűtésszámlán is sokat spórolhatunk. Egy huzatos ablak, vagy egy rosszul záródó ajtó sokat ronthat a komfortérzetünk télen.

Bővebben...

Ezért fogyassz ősszel is zöldségleveket!

 

A hideg hónapokban hajlamosak vagyunk rá, hogy a folyadékfogyasztást és az egészséges, változatos táplálkozást is háttérbe szorítsuk. Erre a problémára egy csapásra megoldást kínálnak a zöldség-és gyümölcslevek.

Bővebben...

Süssünk almafánkot farsangra

Hozzávalók 25-30 darabhoz: 50 dkg liszt, 50 dkg jonatánalma, 15 dkg cukor, 5 dl tej, 8 dkg mazsola, 7 dkg cukrozott citromhéj, 1 zacskó vaníliás cukor, 2 dkg élesztő, 2 teáskanál őrölt fahéj, csipetnyi só, a sütéshez olaj.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!