Mennyi a már sok cukor

Japán és amerikai kutatók legújabb tanulmánya szerint az eddigi maximálisan ajánlott napi cukorbevitel is növeli a szív- és érrendszeri betegségek a kialakulásának a kockázatát.

 

 

 

A Központi Táplálkozási Útmutató azt javasolja az amerikaiaknak, hogy az elfogyasztott cukor a napi kalória bevitel maximum 25 százalékát tegye ki. Ez azonban amellett, hogy soknak tűnik, az orvosok véleményét is megosztja. A japán kutatók és a California Egyetem tudósainak tanulmányából ugyanis kiderült, hogy azok a felnőttek, akik sok cukrot fogyasztanak, jelentősen növelik a szívbetegségek kialakulásának a kockázatát.

 

A tanulmányba 48, tizennyolc - és negyven év közötti felnőttet vontak be, akiket megkértek, hogy a vizsgálat előtt öt héttel jelentősen korlátozzák a cukorbevitelüket. Ez után két héten keresztül a napi kalória bevitel 25 százalékának megfelelő olyan cukrot kellett fogyasztaniuk, mint például a fruktóz, a magas fruktóz tartalmú kukoricaszirup, vagy a glükóz.

 

Ezután a kutatók megállapították, hogy az önkéntesek vérében megemelkedett az LDL koleszterin, a triglicerid valamint az apoliprotein-B fehérje szintje – vagyis azoknak a komponenseknek az aránya, amelyek érelmeszedésre hajlamosítva növelik a szívbetegségek kialakulásának a kockázatát. "Az új eredmények azt mutatják, hogy azoknál, akik napi 25 százalék hozzáadott cukrot fogyasztanak - mint például a fruktóz vagy a glükóz - ezek a különböző kockázati faktorok együtt fokozzák az érrendszeri betegségek kialakulásának az esélyét" magyarázta a Kimber Stanhope, a kutatás vezetője.

 

Az új eredmények fényében az American Heart Association most azt javasolja, hogy a napi hozzáadott cukor bevitele az étkezések során ne haladja meg a napi kalóriamennyiség öt százalékát sem.

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 

Bableves füstölt hússal

Igazi tartalmas leves, amely önálló ételként is megállja helyét, hiszen nagyon laktató és tartalmas. Jó étvágyat kívánunk hozzá. Bővebben...

Libaaprólék leves maceszgombóccal

A libaaprólék leves nem épp a megszokott vasárnapi leves recept, de aki valami újat és finomat keres ,próbálja meg ezt a receptet elkészíteni, megéri!

Bővebben...

A tengeralattjáró, ami megfordíthatta a világháború menetét

A második világháború alatt a csendes-óceáni térségben a harcok földön-levegőben-vízen, sőt a víz alatt is folytak. A USS Crevalle szerepe különösen kiemelkedik, hiszen nem csupán több tucat civilt mentett meg a japán megszállás elől, de ki tudja hány flotta sorsát írta át azzal, hogy megszerezte a japánok haditervét is.

Bővebben...

Öreg róka nem vén róka

A filmes hírek folyton olyanokkal vannak tele, hogy milyen kaszkadőr trükköt vállalt éppen Hugh Jackman a Logan-ben vagy Jake Gyllenhaal az Élet-ben.

Bővebben...

Állandóan éhes? Akkor ezt egye az ebéd mellé!

Azok, akik az ebédjük mellé egy fél avokádót is elfogyasztanak, 40 százalékkal alacsonyabb hajlandóságot mutatnak a nassolásra, ráadásul jóllakottabbnak érzik magukat az étkezés után három órával. Az avokádóval növelhető a kalória- és szénhidrát-bevitel, ám a vércukorszint emelése nélkül.

Bővebben...

Naponta egy alma a kilókat is távol tartja?

Az antioxidáns növényi vegyületekben gazdag zöldségek és gyümölcsök csökkenthetik az élelmiszerekből felszívódó energia mennyiségét.

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

A szobarózsa gondozása és metszése

A szobarózsa az utóbbi évek kedvelt cserepes dísznövénnyel lett hazánkban. Bemutatjuk mi a titka ennek a szép mini rózsának hogy sokáig díszítse otthonunkat!

Bővebben...

Kerti fűféle a kínai tollborzfű

A kínai tollborzfű (pennisetum alopecuroides) egy dézsában is nevelhető évelő díszfű, amely augusztustól októberig virágzik kertünkben, erkélyünkön.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

A fűnyíró veszélyes lehet gyermekünkre !

Számos amerikai egészségügyi szervezet adott ki figyelmeztető tanácsokat, hogy felhívja a figyelmet a gyermekekre leselkedő, fűnyírókkal kapcsolatos veszélyekre.

Bővebben...

Hogyan lesz élénk zöld pázsitunk?

Szeretne ön is gyönyörű élénk smaragdzöld gyepet kertjébe? Íme, néhány tipp és ötlet a megvalósításhoz!

Bővebben...

Így viselkedik, aki hisz az őrangyalokban

A kanadai York Egyetem szakértői a hit és a kockázatvállalási magatartás összefüggését vizsgálták. Feltételezték, hogy akik hisznek az őrangyalokban, bátrabban kockáztatnak, ám az eredmények ennek ellenkezőjét mutatták.

Bővebben...

Az ldl koleszterin csökkentése dióval

A dió hozzájárul az LDL koleszterin szintjének csökkentéséhez – derül ki 61 korábbi kutatás eredményeinek elemzéséből.Napi két marék dióval megelőzhető a szívroham, mivel a benne található telítetlen zsírsavak, fehérjék és ásványi anyagok segítenek a szív egészségének megőrzésében.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!