Melyik szembetegség kockázatát csökkenti a napfény?

A szakértők szerint minél több időt töltenek a szabadban, természetes fény mellett a kamaszok és a fiatal felnőttek, annál kisebb az esélyük a rövidlátás kialakulására.

 

A kutatók a szembe jutó fény mennyiségének megmérésével vizsgálták meg a rövidlátás és a szabadban töltött idő közti összefüggéseket. A kutatásban összesen 1344 fiatal felnőtt vett részt, akiknek a szeméről ultraibolya fényképeket készítettek, majd ezek segítségével következtettek a szemük felszínét ért napsugárzás mennyiségére.

"Ezzel a módszerrel sokkal objektívebb képet kaphattunk arról, hogy a résztvevők pontosan mennyi időt töltöttek a szabadban, mintha csak egyszerűen megkérdeztük volna őket" - nyilatkozta David Mackey a Lions Eye Institute igazgatója.

 

Mackey professzor szerint az olyan ázsiai országokban, mint Szingapúr, a lakosság több mint 90 százaléka rövidlátó. "Bár egyelőre nem tudjuk pontosan, hogy a szabadban töltött idő miként képes megelőzni a rövidlátást, számtalan elmélet létezik ennek megmagyarázására."

"Vannak, akik szerint az UV fény közvetlen hatása a szemben olyan strukturális változásokat indít el, amik jótékonyan hatnak a látásra. Mások ugyanakkor úgy gondolják, hogy a napfény hatására a retina dopamint szabadít fel, ami megakadályozza a szemgolyó megnagyobbodását."

Bár a vizsgálatok során a sok időt odakint töltők szemének felszínén több, a nap által okozott sérülést figyeltek meg a kutatók, kimutatták azt is, hogy a napfény hatására csökkent a rövidlátás kialakulási esélye.

"Ugyanakkor vigyázni kell a túl sok napfénnyel, mivel az növelheti a bőrrák és más szembetegségek kialakulási esélyét is - tette hozzá Mackey professzor - A cél tehát az, hogy megtaláljuk az egészséges egyensúlyt a napon és az odabent töltött idő között, hogy elkerülhessük a rövidlátást és a túlzott napozással járó betegségeket is."

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 

 

Csirkemell saslik gombával és szalonnával

Hozzávalók: 50 dkg csirkemell, 4 fej gomba, 2 fej lilahagyma, 30 dkg füstölt szalonna, 2 pár baromfivirsli, 3 nagy szem burgonya, 1 evőkanál olaj, szárnyas-fűszerkeverék, só, bors, pirospaprika, 4 db fél kihegyezett hurkapálca.

Bővebben...

Almáspite pohárkrém

Hozzávalók 4 személyre: -400 g mascarpone-200 ml habtejszín-6 közepes alma-1 csomag habfixáló-3 dkg nyírfacukor-8 dkg dió-6 dkg diabetikus teasüti-1 púpozott tk vaj, 2 ek folyékony édesítő-5 szem szegfűszeg-1 kezeletlen citrom reszelt héja-1 tk vaníliavelő-őrölt fahéj.

Bővebben...

Nagy árat fizetett az Oscar-beszédéért

Nagy árat fizetett kiállásáért Patricia Arquette. A színésznő kiállt a nők egyenlő bérezéséért, de ennek nem mindenki örült.

Bővebben...

Horányi Juli: „Próbáltam ráébreszteni a páromat, hogy baj van” YOULI a VIVA Push februári kedvence

Horányi Juli (YOULI) több mint három évvel ezelőtt megírta Wake Up című dalát, ám a szerzemény sokáig egy fiókban pihent, a nagy debütálás pedig tavaly októberig váratott magára.

Bővebben...

Diétába kezdenél? A bélflórád megnehezítheti a dolgod…

Az újévi fogyókúra türelmetlenül várt hatása eltarthat egy darabig, a bélflórád mikroorganizmusai ugyanis lelassíthatják a kívánt fogyási folyamatot.

Bővebben...

7 súlyos hiba, amivel gátolod a fogyókúra sikerét

Ha fogyni szeretnénk, gyakran teszünk olyan logikusnak tűnő dolgokat, melyekről azt gondoljuk, segítik a súlycsökkenést, pedig valójában nem a fogyáshoz, hanem inkább súlyunk gyarapodásához járulnak hozzá.

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

Hányszor mossunk hajat és mivel?

Egy új szépségtrend a kevesebb több elvét hangsúlyozva azt hirdeti, hogy minél ritkábban mosunk hajat, annál jobb. Többek közt Kim Kardashian is leállt a sűrű hajmosással, de vajon van igazság mindezek mögött, vagy csak egy újabb divathóbortról van szó?

Bővebben...

Együnk sajtot egészségünk érdekében

A rendszeres sajtfogyasztás – mint az egyéb nátrium tartalmú ételek helyettesítőszere – segít abban, hogy elkerüljük a magas vérnyomás és más szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

A tél végére lemerülnek a D-vitamin-készleteink!

A D-vitamin nagy részét a szervezetünk saját maga állítja elő napfény hatására – az elmúlt hónapokat azonban inkább a szürkeség jellemezte. Ilyenkor különösen fontos a D-vitamin pótlása, amelynek már rövid távú hatásai is igazoltak.

Bővebben...

Bőrbetegség ellen együnk D vitamin!

A D-vitamin segít csökkenteni a gyakori bőrbetegséggel, a pikkelysömörrel járó gyulladást. A betegség miatt viszkető, vörös kiütések jelennek meg a bőrön.

Bővebben...

A strandszezon előtt nem árt tudni, hogy mit eszünk

Rengeteg ételről nem is gondolnánk, hogy egyáltalán tartalmaz cukrot, nem beszélve arról, hogy valójában milyen sokat. Holott a strandszezon előtt nem árt tudni, hogy mit eszünk. Meglepő kalauz, tudatos fogyasztóknak.

Bővebben...

Valódi magyaros bográcsgulyás receptje

Hozzávalók: 60 dkg marhalábszár, 3 fej vöröshagyma, 40 dkg burgonya, 1 csapott evőkanál fűszerpaprika, 1 kávéskanál köménymag, 1 paradicsom, 8 dkg zsiradék,

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!