Ilyen kevés mozgással is fogyhatsz!

Azok számára, akik túlsúlyosak, és a nap nagy részét ülve töltik, már a legenyhébb mozgásforma is segíthet abban, hogy a kilók olvadásnak induljanak, ám ahhoz, hogy az egészségük is látványos javulásnak induljon, ennél egy kicsit nagyobb erőfeszítést kell tenniük. 

 

Amint arról a kutatást vezető Robert Ross, az ontarioi Queen’s Egyetem szakembere beszámolt, kutatásuk során középkorú, ülő életformát folytató és a hasi területen elhízott személyeket kísértek figyelemmel, akiket négy csoportra osztottak. A négy csoport közül az egyik kontrollcsoportként működött, ők továbbra sem mozogtak semennyit, a többiek azonban különböző intenzitású mozgásba kezdtek fél éven át. Egy részük hetente ötször félórát sétált, másik részük szintén csak sétált, de már egy órát, a harmadik csoport tagjai pedig valamivel intenzívebb tempóban tették ugyanezt. Fél év után a szakemberek azt találták, hogy valamennyi csoport tagja fogyott, ám a vércukorszintjükben csak a legutóbbi csoportba tartozók mutattak javulást, vagyis azok, akik intenzív tempóban gyalogoltak hetente többször. 

 

A kutatók szerint ennek az az oka, hogy a vércukrot leginkább az izom használja fel, így minél inkább javul az izmok állapota – ami az intenzívebb mozgás hatására könnyen megtörténik -, annál jobban csökken a vér cukorszintje is. A szakemberek egyet értenek abban, hogy a vizsgálat eredményei jó hírül szolgálhatnak minden túlsúlyos egyén számára, hiszen látható, hogy a fogyáshoz már az egészen könnyed mozgásforma is hozzásegíthet, ha pedig valaki még az egészségéért is tenni szeretne, annak is csak kicsivel intenzívebb mozgásra van szüksége. A fő üzenet azonban mindenki számára az: keljünk fel a kanapéról, és mozogjunk!

Ezt olvasta már?

Az élethosszig tartó testmozgás a kognitív egészség kulcsa

4 testmozgás, melyek csökkentik a mellrák kockázatát

Javíthatja a cukorbetegek életminőségét a rendszeres testmozgás

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 

Cserepes sonka vörösborral

Hozzávalók: 70-80 dkg nyers füstölt sonka vagy tarja (egy darabban), tej az áztatáshoz, 25 dkg vegyes leveszöldség, 4 dl száraz vörösbor, 1 szál torma, 1 nagy fej vöröshagyma, 1 kis babérlevél, mokkáskanálnyi törött fekete bors, 2 szem összetört szegfűszeg.

Bővebben...

Karácsonyi fahéjas csillagocskák

A karácsonyi hangulathoz hozzá tartozik a fahéj, és a szegfűszeg illata. Ezt a finom süteményt gyorsan elkészíthetjük, akár a gyerekekkel együtt, és fém dobozba téve sokáig eltartható.

Bővebben...

Lolát és Győrfi Pált is magasba emelték a Szigeten

Több száz bevállalós fesztiválozót emelt a feje fölé Nagy Ákos súlyemelő világbajnok a hétvégén a Sziget fesztiválon a Médiaunió Nem nehéz… kampánya keretében. Köztük volt az ismert énekesnő Lola és Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője is.

Bővebben...

Öreg róka nem vén róka

A filmes hírek folyton olyanokkal vannak tele, hogy milyen kaszkadőr trükköt vállalt éppen Hugh Jackman a Logan-ben vagy Jake Gyllenhaal az Élet-ben.

Bővebben...

Fogyni szeretne? Számolja a harapásokat!

A harapások számolása 20-30 százalékkal csökkenti a kalóriabevitelt – derül ki egy friss kutatásból, amely szerint a módszer kipróbálok egy hónap alatt két kilótól szabadultak meg.

Bővebben...

Ne számold a kalóriákat, inkább csökkentsd a cukorbevitelt!

Sokan salátaevéssel és futópaddal próbálják megőrizni az egészségüket. A szakértők szerint azonban a cukorfogyasztás csökkentésével mérsékelhető a betegségek kockázata.

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

Fogyni szeretne? Itt a félig éhező diéta

A Sydney Egyetem munkatársai kimutatták, hogy a szigorú diéta tényleg segít a fogyásban, és nem is feltétlenül vezet túlevéshez.

Bővebben...

Miért fáradt a csemetéd a nulladik órán?

Vezető gyermekgyógyászati szakértők szerint a felsősök és középiskolások tanóráinak később kéne kezdődniük, hogy a gyerekek elegendő alvásmennyiséghez jussanak.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

10 természetes vitaminpótló növény!

A vitamin pótlása fontos szervezetünk működéséhez. Bemutatjuk a legjobb 10 természetes vitaminforrást,és gyógynövényt, amelyek különleges gyógyító hatással bírnak.

Bővebben...

A D vitamin védi a fogakat,és erősíti immunrendszerünket is!

Régóta ismeretes, hogy a kalcium mellett a D-vitaminnak is kiemelten fontos szerepe van a csontok és fogak megerősítésében, friss kutatások azonban arra is rávilágítottak,

Bővebben...

A sütemény délután vonzóbbnak tűnik?

Vajon mi az oka annak, hogy egész nap visszafogottan és egészségesen táplálkozunk, de a délutáni órákra aztán eltörik valami bennünk, és nassolni kezdünk? A szakemberek szerint a sütemény a délutáni órákban vonzóbb opció, mint délelőtt.

Bővebben...

A bélbaktériumok új számítógépes elemzésével testre szabott diétát lehet kidolgozni

A legtöbb fogyókúrázó számára úgy tűnik, hogy az elfogyasztott kalória mennyisége a legjobb megoldás a felesleges kilók leadására.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!