Hosszabb és egészségesebb életet hoznának az irodai dolgozóknak a sétálós megbeszélések

A Miami Egyetem Miller Orvostudományi Karának legfrissebb kutatásából az derült ki, hogy már hetente egyetlen ülő tárgyalás felváltása sétálós megbeszéléssel 10 perccel növeli a szellemi munkát végző alkalmazottak munkával összefüggő testmozgását.

 

 

A Preventing Chronic Disease című szakfolyóirat június 24-i számában megjelent tanulmány ezzel egy újszerű egészségfejlesztési megoldást vet fel, amellyel a munkaidejük nagy részét ülve töltő irodai dolgozók egészségét javítani lehetne.

Az egyetem irodai dolgozói közül verbuvált résztvevők három hétig gyorsulásmérő eszközt viseltek, amellyel a fizikai aktivitásuk szintjét mérték az egyes munkanapokon. Emellett egy „sétáló megbeszélési protokollt” is követtek, amely útmutatókat tartalmazott az ilyen jellegű tárgyalások megtartására, valamint a gyaloglás közbeni jegyzetelésre vonatkozóan.

 

A kutatás eredménye alátámasztja az Amerikai Szív Társaság ajánlását, amely azt javasolja minden felnőttnek, hogy végezzen heti 150 perc, vagyis minden munkanap körülbelül 30 perc testmozgást.

„A munkahelyen korlátozottak a lehetőségek a testmozgásra. A sétálós megbeszélés hatásait vizsgáló próbakutatás azonban előzetes bizonyítékkal szolgál arra, hogy az irodai dolgozók kivitelezhetőnek és elfogadhatónak tartják azt a megoldást, hogy egy hagyományos megbeszélést sétálós megbeszéléssel váltsanak fel a munkahelyükön” – összegezte a kutatást a vizsgálat vezetője, Alberto J. Caban-Martinez. „Az ülő életmód negatív egészségügyi hatásainak ellensúlyozására olyan testmozgással kapcsolatos beavatkozásokra van szükség, mint amilyen az általunk alkalmazott sétálós megbeszélés protokoll, amely gyaloglásra ösztönöz és megnöveli a munkahelyi fizikai aktivitás szintjét.”

Korábbi kutatások is kimutatták, hogy már napi 15 perc mérsékelt intenzitású testmozgás, például lendületes séta is akár három évvel növelheti a várható élettartamot.

Ezt olvastad már?

B-vitaminnal a munkahelyi stressz ellen

Ezért fontos szellőztetni a munkahelyen

Így hat ránk a munkahelyi stressz

Kövess minket a Facebookon is, ahol még több érdekes cikket olvashatsz naponta! Kattints most!

Fantasztikus ünnepi diótorta recept

Hozzávalók az alaphoz: 7 tojás, 15 dkg cukor, 10 dkg dió, 2 kanál liszt, 2 kanál morzsa. Diókrém: 20 dkg cukor, 1 dl tej, 10 dkg dió, 1 kanál liszt, vanília vagy citromhéj, 15 dkg vaj, 1-2 kanál rum.

Bővebben...

Almával töltött fácán

Hozzávalók: 2 db fácán (fiatal), 10 dkg füstölt szalonna, 2 g majoránna, 4 db alma, 10-12 db szegfűszeg, 1 dl olaj, só.

Bővebben...

Nagymama almás süteménye

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 1 cs. sütőpor, kevés só, 20 dkg cukor, 1 egész tojás, 15 dkg zsír (zsír helyett lehet 20 dkg margarin is) , 2 dl tejföl (tejföl helyett lehet tej is)+1 tojássárgája a tészta kenéséhez vagy tejföl.

Bővebben...

Új arcát mutatja meg Dukai Regina

Bizonyított már énekesnőként, modellként, műsorvezetőként, inspirált ruhakollekciókat, most pedig a blogírásba is beleveti magát Dukai Regina.

Bővebben...

Családjáról és az öregedésről mesélt Scherer Péter

Munkában és családban is szerencsés embernek tartja magát Scherer Péter. Az ország egyik legnépszerűbb színésze a Lakástalkshow ma esti adásában mesél arról, mi okozza számára a boldogságot, miért szeret kerékpárral járni, és hogyan viszonyul az öregedéshez.

Bővebben...

Stohl András: rettegek a haláltól

Stohl András megdöbbentő őszinteséggel mesél a halálhoz fűződő viszonyáról és a börtönben töltött időről a Lakástalkshow ma esti adásában. A VIASAT3-on futó műsorból az is kiderül, hogy bár kétszer is volt már komoly balesete, még most sem biztos abban, hogy nem követ el újabb hibát.

Bővebben...

Fogyni szeretne? Számolja a harapásokat!

A harapások számolása 20-30 százalékkal csökkenti a kalóriabevitelt – derül ki egy friss kutatásból, amely szerint a módszer kipróbálok egy hónap alatt két kilótól szabadultak meg.

Bővebben...

Fogyjunk fűzővel?

Létezik egy különös fogyókúrás módszer, mellyel több centit is lefaraghatunk derékbőségünkből anélkül, hogy kés alá feküdnénk, vagy akár egy percig is éheznénk, a gyártók szerint ugyanis segítségével csökken az éhségérzetünk.

Bővebben...

5 tipp, ami hízókúrához és fogyáshoz is hasznos

Mik lehetnek egyaránt hasznosak hízó- és fogyókúrához? Ha azt hisszük, hogy olyan nagy különbség van a két cél között, tévedünk.

Bővebben...

Így gondozd a lepkeorchideádat, hogy szép maradjon!

Szeretnéd tudni mi a titka, hogy a lepkeorchidea szép maradjon, és virágozzon? Mi segítünk neked! Íme néhány jó tanács az egyik legszebb orchidea gondozásához! Katt ide!

A szénhidrátban szegény, zsírban gazdag diéta nem fokozza az érbetegségek kockázatát

A Johns Hopkins Egyetem Orvosi Karának munkatársai szerint az alacsony szénhidráttartalmú étrend rendszeres testmozgással kiegészítve nem károsítja a verőereket.

Bővebben...

Nem mindegy, kikkel barátkozunk, ha fogyni szeretnénk

Ha fogyni szeretnénk, érdemes több időt tölteni vékony barátainkkal, ilyenkor ugyanis nem csak hozzájuk viszonyítjuk magunkat, de velük együtt kevesebbet is eszünk – derül ki egy friss kutatásból.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

A vitamin túladagolás veszélyei

A vitaminhiány, mint betegség ma már szinte lehetetlen, hiszen számtalan vitamin készítmény sorakozik a gyógyszertárak polcain.

Bővebben...

A különböző vitaminok hiányának tünetei

Minden évszakban fontos, hogy elegendő mennyiségű vitamint vigyünk be szervezetünkbe. Viszont  télen, amikor  jóval kevesebb gyümölcshöz és zöldséghez jutunk hozzá, különösen ügyeljünk a megfelelő vitaminbevitelre.

Bővebben...

Adjunk gyermekeinknek több E vitamint!

Azoknál a gyerekeknél, akik sok E-vitamin tartalmú élelmiszert fogyasztanak, kisebb az esélye az ekcéma kialakulásának, állítja egy új, japán gyerekeket vizsgáló tanulmány.

Bővebben...

Mennyire biztonságosak a fitness trackerek?

A fitness trackerek népszerűsége folyamatosan növekszik. Csak 2016 első negyedévében közel 20 millió ilyen eszköz került forgalomba.

Bővebben...

Nagyon könnyű joghurtos poharas sütemény

Hozzávalók: 2 pohár joghurt, 2 egész tojás, 1 pohár olaj, 2 pohár (szűken mérve) cukor, 4 pohár liszt, 1 sütőpor, 1 üveg befőtt (cseresznye, meggy, barack, ami van) vagy annak megfelelő mennyiségű bármilyen friss gyümölcs.

Bővebben...

Így készítsünk tökéletes rizottót

Eredetileg az olasz konyha jellegzetes ételei a rizottók, de nálunk is évszázadok óta készítik. Örvendetes, hogy napjainkban ismét megjelent a vendéglők étlapjain, s a háziasszonyok körében is kezdi visszaszerezni népszerűségét.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!