Ha kertészkedik a gyerek, több zöldséget és gyümölcsöt eszik

Azok a gyerekek, akik kertészkednek, több gyümölcsöt és zöldséget esznek, mire elérik a főiskolás kort – derül ki egy friss kutatásból.  Érdemes a gyerekeket arra biztatni, hogy kertészkedjenek, mert kortársaiknál jóval több zöldséget és gyümölcsöt vesznek így magukhoz, ez a különbség pedig főiskolás korukban is érződik majd.

 

A University of Florida kutatása szerint a téma már csak azért is aktuális, mert egyre több iskolai kertészet és farm születik, ami a gyerekeket a kerti munka örömeire és felelősségére neveli.

A kutatást vezető Anna Mathews és kollégái 1300 főiskolai hallgatót interjúvoltak meg. A résztvevőket négy csoportba osztották: volt, aki gyerekkorában kertészkedett, volt, aki jelenleg kertészkedik, aztán akik gyerekként és jelenleg is kertészkednek, végül pedig azok, akiknek semmilyen tapasztalatuk nincs kerti munkával.

 

Kiderült, hogy a gyerekként a hallgatók 30 százaléka kertészkedett, 38 százalék pedig jelenleg hódol ennek a hobbinak. Ezek a hallgatók napi 2,9 pohárnyi zöldséget és gyümölcsöt fogyasztanak, ami fél pohárral több, mint soha nem kertészkedő kortársaik. (A “pohár” zöldség az angol “cup” szóból ered. Egy pohárnak felel meg például egy közepes krumpli, 12 bébirépa vagy egy cső kukorica).

Világossá vált az is, hogy nem számít, a szülők élvezik-e a kerti munkát: hiába kertészkednek ugyanis, ettől még a gyerekek sem kis korban, sem főiskolásként nem fognak több zöldséget és gyümölcsöt enni.

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 

Könnyű joghurtos káposztás uborkasaláta

Könnyű saláta, amely nagyon jól illik bármilyen húsétel mellé. Hozzávalók: 1 db kígyóuborka, 3 csemege uborka, 3 kanál savanyú káposzta, 1 db édes hagyma, 1 db lilahagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 cs. kaporlevél, 2 dl natúr joghurt, só, bors.

Bővebben...

Így készül az igazi sólet

Hozzávalók: 60-70 dkg nyers füstölt tarja (vagy sonka), 40 dkg nagy szemű bab, 1 nagy fej vöröshagyma, 10 dkg árpagyöngy, 4 tojás, 2 evőkanál zsír, 2 gerezd fokhagyma, 1 teáskanál pirospaprika, törött fekete bors, ízlés szerint.

Bővebben...

Ezt tette Haddaway Pordán Petrával

Nem mindennapi élményben lehetett része Pordán Petrának, a Sláger TV Angyalának. A műsorvezető egy fesztiválon futott össze a világhírű énekessel, Haddaway-jel, akiért gyerekként egyenesen rajongott. A férfi nagyon közvetlen volt a műsorvezetővel: váratlanul még ölbe is kapta!

Bővebben...

Új címet és időpontot kapott Tom Cruise kartelles filmje

Eredetileg Mena lett volna a címe Tom Cruise nemrég elkészült filmjének, de most átkeresztelték American Made-re (kb. Amerikai gyártmány).

Bővebben...

Sikeres fogyás, rásegítéssel!

Sajnos mindannyian tapasztalhattuk, hogy a testsúlyból határozottan nehezebb leadni, mint felszedni. Sőt, vannak helyek, ahonnan szinte lehetetlen…

Bővebben...

Kisebb tányérról egyen, aki fogyni szeretne

Ha fogyásról van szó, nem csak az számít, mit eszünk, hanem az is, hogy milyen tányérból falatozunk. Ha ugyanis kisebb tányért használunk, automatikusan kevesebbet is fogunk enni.

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

A gének az okai, ha félünk a matekórán vagy eltévedünk?

A King’s College London munkatársai szerint a génjeinknek fontos szerepe van abban, hogy mennyire érezzük rosszul magunkat, ha egy térképen kell kiigazodnunk, vagy ha éppen valamilyen matematikai feladatot kell megoldanunk.

Bővebben...

A jóga a szorongásos tünetek hatékony ellenszere lehet

Egy friss kutatás szerint a jóga segítséget nyújthat mindazok számára, akik generalizált szorongásos zavarokkal küzdenek.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

Növeljük szellemi képességünket D vitaminnal!

A Journals of Gerontology Series A című lapban két új tanulmány is megjelent, melyek arra hívják fel a figyelmet, hogy a nők szellemi teljesítőképességén koruk előrehaladtával sokat segíthet a D-vitamin.

Bővebben...

A szem vitaminja: A-vitamin

A megfelelő mennyiségű A-vitamin fogyasztása rendkívül fontos a szervezetünk számára, hiszen e vitamin legfontosabb feladata a szem egészségét hivatott megőrizni.

Bővebben...

Gyors csokoládétorta finom szederrel

Hozzávalók a tésztához:-20 dkg diabetikus liszt-2,5 dkg keserű kakaópor-100 g legalább 75%-os csokoládé-1-1 csapott ek sütőpor és szódabikarbóna-csipet só-1 dl olaj-2 tojás-10 dkg nyírfacukor-250 ml tej-50 g vaj.

Bővebben...

Így tüntessük el a zavaró pattanásokat

A zavaró bőrproblémák nemcsak serdülő korban, hanem a felnőtteknél is megjelenhetnek.Kamaszkorban az emberek 85%-ának pattanásos a bőre, a tünetek 25 éves korra azonban rendszerint elmúlnak.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!