Az omega-3 zsírsav hatására csökken a vérnyomás

Azért is érdemes omega-3 zsírsavban gazdag étrendet követni, mert így vérnyomásunk hosszú időn át normális keretek között maradhat – derül ki a Zürichi Egyetem friss kutatásából.

 

A felmérés során 2 ezer fiatal egészséges felnőttet vizsgáltak, és egyértelműen kiderült: minél több omega-3 zsírsav található meg a vérükben, annál alacsonyabb a vérnyomásuk.

„Az embereket a kutatás során négy csoportba osztottuk, attól függően, hogy mennyi omega 3-zsírsav van a vérükben. Azok körében, akik vérében a legmagasabb volt az omega-3 szinte, a vérnyomás ún. szisztolés értéke (az első szám) 4 higanymilliméterrel alacsonyabb volt, mint azok körében, akik vérében a legkevesebb omega-3 zsírsavat mértük. A diasztolés vérnyomás (a második szám)  is 2 Hgmm-vel alacsonyabb volt” – mondja a kutatást vezető Dr. Mark Filipovic, a Zürichi Egyetem munkatársa.

 

A vérnyomást általában valamelyik karon mérik, felfújható mandzsettás vérnyomásmérő segítségével. A vérnyomás értéket higanymilliméterben (Hgmm) adják meg és két számból áll. Az első szám azt a nyomást mutatja a kar fő artériájában, ami a szív összehúzódásakor alakul ki (szisztolés vérnyomás), a második a szívverések közti szünetben mérhető nyomást mutatja (diasztolés vérnyomás). A 120/80-as vérnyomás számít egészségesnek.

„Mindez azt mutatja, hogy az omega-3 zsírsavban gazdag étrend segít a vérnyomás egészséges szinten tartásában, és megakadályozza a magas vérnyomás kialakulását” – fogalmaz Dr. Filipovic.

Már egy aprócska változás – pl. 5 Hgmm-es csökkenés – is segít abban, hogy a stroke elkerülhető legyen.

Kövess minket a Facebookon is, ahol még több érdekes cikket olvashatsz naponta! Kattints most!

Így készül a karácsonyi mákos guba

A mákos guba egy hagyományos karácsonyi étel, amely ismét kezd divatba jönni. Nagyon könnyű elkészíteni, laktató, és nagyon finom,amely desszert ugyan, mégis főételnek is kínálható.

Bővebben...

Karácsonyi mézeskalács recept

Hozzávalók: 30 dkg margarin, 30 dkg cukor, 3 tojás, 25 dkg melasz (helyette használhatunk mézet), 2 kiskanál őrölt gyömbér, 2 kiskanál őrölt szegfűszeg, 1 kiskanál őrölt narancshéj, 1 kg teljes kiőrlésű liszt 3 kiskanál szódabikarbóna, 2 kiskanál őrölt fahéj.

Bővebben...

3 karácsonyi halas recept

Nincs karácsony hal nélkül. Aki szeretne valami új halas receptet az ünnepekre, próbálja ki az alábbi három recept egyikét.

Bővebben...

Kertvarázs Magazin

Ön beszélgetett ma már a növényeivel?

Hiába vesz minden hónapban új növényt, valamiért önnél egyik sem marad meg? >>>>>

Az orchideák ápolása hónapról hónapra

Bemutatjuk az egész éves orchideák ápolását hónapról, hónapra. Ismerje meg ön is hogy milyen teendők vannak, januártól decemberig ezekkel a különleges gyönyörű növényekkel. >>>>>

Hálószobatitkok Orosz Barbarával

Vadonatúj műsor indult péntek este a FEM3 csatornán. Orosz Barbara sztárpárokkal beszélget, akik a hálószobatitkaikat is felfedik neki.

Bővebben...

Az időeltolódás nem csak óraátállításkor okoz gondot

Ha az ember gyakran utazik nagy távolságokra is, elkerülhetetlenül találkozik a jetlag problémájával. Ez az jelenség, amikor időzónák fölött átrepülve a szervezet nehezen alkalmazkodik a időeltolódáshoz. A szakemberek szerencsére ismernek néhány trükköt a problémás tünetek csökkentésére.

Bővebben...

Az Utazók hangja

Az Utazók (Passengers, hazai bemutató: január 12.) két űrhajósról szól, aki aludni szeretne.

Bővebben...

Kalóriák helyett a makroelemeket számolja az, aki fogyni szeretne

Aki fogyni szeretne, a legtöbbször a kalóriabevitelt csökkenti, és többet kezd mozogni: elviekben ez a legtökéletesebb módszer arra, hogy az extra kilóktól megszabaduljunk. Ugyanakkor jobban járunk, ha a kalóriák helyett inkább a makroelemeket tartjuk számon.

Bővebben...

Állandóan éhes? Akkor ezt egye az ebéd mellé!

Azok, akik az ebédjük mellé egy fél avokádót is elfogyasztanak, 40 százalékkal alacsonyabb hajlandóságot mutatnak a nassolásra, ráadásul jóllakottabbnak érzik magukat az étkezés után három órával. Az avokádóval növelhető a kalória- és szénhidrát-bevitel, ám a vércukorszint emelése nélkül.

Bővebben...

A fogyás minden életkorban jót tesz a szívnek és az érrendszernek

A fogyás a felnőttkor bármelyik szakaszában egészséges, hiszen hosszú távon előnyösen hat a szívre és az érrendszerre – olvasható egy friss tanulmányban, amely a The Lancet Diabetes & Endocrinology című szakfolyóiratban jelent meg.

Bővebben...

Utazás Magazin

Spanyolország :Sagrada Família

A méretét és részletei a középkori katedrálisokhoz hasonlító „A Szent Család engesztelő templomán” nem lehet csak úgy végigrohanni. >>>>>

New York (USA) : Ground Zero

Többéves vitát követően végül felépülhetett az emlékmúzeum a Világkereskedelmi Központ romjainak helyén. >>>>>>

Így gondozd a lepkeorchideádat, hogy szép maradjon!

Szeretnéd tudni mi a titka, hogy a lepkeorchidea szép maradjon, és virágozzon? Mi segítünk neked! Íme néhány jó tanács az egyik legszebb orchidea gondozásához! Katt ide!

Hogyan adjuk el megunt holminkat a neten?

Mindannyiunk életében eljön egyszer az a pillanat, amikor a korábban olyan nagyon fontosnak vélt kütyüket, ruhákat, játékokat, felszereléseket átminősítjük hasznavehetetlen kacatokká, amik már csak a helyet foglalják a szekrényeinkben.

Bővebben...

Elképesztő! A nők naponta 10 órát töltenek ezzel!

A női főiskolai hallgatók naponta átlagosan tíz órát töltenek a mobiljuk babrálásával, a férfiak pedig csaknem nyolcat – derül ki egy friss kutatásból, amely az egyesült államokbeli Baylor Egyetem jóvoltából jelent meg a Journal of Behavioral Addictions című szakfolyóiratban.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

Így ápold a lepkeorchideád hogy szép legyen!

A lepkeorchidea hazánk egyik legkedveltebb orchidea fajtája, hiszen gondozása a többi orchidea fajtához mérten egyszerűbb, és különleges pillangó formájú virágával kiemelt díszévé válhat. >>>>>>>>>>

7 súlyos betegség, melyeket a folsav-hiány okozhat

A folsav, vagy más néven B9-vitamin fontosságáról főként a várandósság kapcsán hallunk. A kismama megfelelő folsav bevitele valóban nagyon fontos, hiszen folsav hiányában a fejlődő magzat velőcsöve nem záródik be rendesen.

Bővebben...

Amit a jódról tudni érdemes!

A jód a pajzsmirigy alkotóeleme, amely létfontosságú az egész szervezet normális hormonális működése számára.

Bővebben...

A szem vitaminja: A-vitamin

A megfelelő mennyiségű A-vitamin fogyasztása rendkívül fontos a szervezetünk számára, hiszen e vitamin legfontosabb feladata a szem egészségét hivatott megőrizni.

Bővebben...

Milyen falfestéket válasszunk?

Egy festéssel hamar megváltoztatjuk otthonunk hangulatát, kinézetét, és a mai modern festékekkel a falfestés ma már gyerekjátéknak számít.

Bővebben...

A magasabban képzettek nagyobb számban fordulnak orvoshoz meddőségi gondjaikkal

Egy brit kutatás szerint a meddőségi problémákkal küzdők közel fele nem keres orvosi segítséget.  Amint arról a kutatást vezető Jessica Datta, a londoni Higiéniás és Trópusi Betegségek Orvosi Iskolájának munkatársa beszámolt, azok között, akik orvoshoz fordulnak, és azok között, akik nem, elsősorban a végzettségükben és a munkahelyi státuszukban figyelhető meg különbség.

Bővebben...

Mit érdemes nassolni éjszaka?

Gyakran előfordul, hogy a vacsora után, közvetlenül lefekvés előtt hirtelen szörnyen megéhezünk, mintha csak gyomrunk nem érzékelné, hogy a pihenés időszaka következik. Mit érdemes ilyenkor fogyasztani? Nos, a szakemberek szerint semmi esetre sem süteményt és csokoládét. Íme, néhány szerencsésebb választás.

Bővebben...

A menopauza idején gyakran romlik az emlékezőképesség

Nem véletlen, hogy sok nő érzi úgy, hogy menopauza idején kevésbé tud koncentrálni, és az emlékezőképessége terén is mutatkoznak hiányosságok. Ezek a tünetek valóságosak, és nem ritkán meglehetősen korán jelentkeznek.

Bővebben...

Gazdag csokoládépuding

Hozzávalók: 8 egész tojás, 14 dkg darált mandula, 14 dkg porcukor, 14 dkg vaj, 14 dkg főző- vagy étcsokoládé, 5 dkg mazsola, 2 evőkanál rum (vagy 1 teáskanál rumaroma), csipetnyi só, 2 dl tejszín, 2 dkg vaj és 2 evőkanál zsemlemorzsa a formához.

Bővebben...

Vizeletteszttel is kimutatható ez a rákbetegséget okozó vírus

Egy egyszerű vizeletteszt mutathatja ki a méhnyakrák legfontosabb kóroka, a humán papillómavírus (HPV) jelenlétét – állítják a Queen Mary Egyetem (London, Egyesült Királyság) munkatársai.

Bővebben...

Közelebb érezzük magunkat szeretteinkhez a telefonjaink segítségével?

Manapság, amikor egyetlen gombnyomás segítségével az egész világ elérhető, azt hinnénk, állandóan közelebb érezhetjük magunkat másokhoz. A Kent Egyetem friss kutatása szerint ugyanakkor ez korántsem így van: épp ellenkezőleg, telefonjaink miatt épp az történik, hogy – nemünktől és telefonhasználati szokásainktól függően – nehezebben kapcsolódunk egymással.

Bővebben...

A kövér tinik középkorúként rosszabb kognitív képeségekkel rendelkeznek

A Jeruzsálemi Héber Egyetem tudósai arra a megfigyelésre jutottak, hogy akiknek már tinédzserkorban magas a testtömegindexe, azoknak középkorúként rosszabbak a kognitív funkciói, de mindez úgy tűnik, hogy csak azokat érinti, akik gyerekként rosszabb társadalmi helyzetben éltek.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!