Intenzívebben edz az, aki közben mást is csinál

A multitasking, azaz a több dolog egyszerre való végzése kettős eredményt hozhat: lehet, hogy hatékonyabbá válunk általa, ám az is lehet, hogy valójában egyik dologgal sem haladunk úgy, ahogy kellene. Egy friss kutatás azonban arra az eredményre jutott, hogy ha testmozgásról van szó, a multitasking kifejezetten kedvező eredménnyel jár.

 

 

A vizsgálat során a szakemberek húsz egészséges, átlagosan 73 éves, valamint 28 Parkinson-kóros, átlagosan 66 éves felnőttet kísértek figyelemmel, akiknek 12 feladatot kellett megoldaniuk először egy csendes szobában ücsörögve, másodszor pedig szobakerékpározás közben. Az eredmények azt mutatták, hogy amikor az alanyoknak könnyebb feladatokat kellett megoldaniuk a biciklin ülve, a tekerési sebességük felgyorsult, ami magukat a kutatókat is meglepte.

 

Amint azt a tanulmányt készítő Lori Altmann, a Florida Egyetem szakembere kifejtette, előzetesen azt feltételezték, hogy a két egyidejű tevékenység során romlani fognak a teljesítmények, ezzel szemben az egészségesek akár 25 százalékkal is gyorsabban tekertek, amikor más feladatuk is volt közben, és bár nem ilyen mértékben, de a Parkinson-kórosokkal is ugyanez történt. Ugyanakkor, a nehezebb feladatok során csökkent a kísérletben résztvevők tekerési sebessége, de még akkor sem esett az alá, mint akkor, amikor nem végeztek semmilyen feladatot.

A jelenség okában még a szakemberek sem biztosak, de arra gyanakszanak, hogy az agy neurotranszmittereinek lehet köze a dologhoz, testedzés közben ugyanis kétféle neurotranszmitter szabadul fel az agyban, a dopamin és a noradrenalin, melyek egyaránt felgyorsítják a gondolkodást és a reakcióidőt. A kutatók azt is megállapították, hogy ugyanezek a neurotranszmitterek szabadulnak fel akkor is, ha valaki egy új, kihívást jelentő feladattal küzd, ezért lehet, hogy miközben az agyműködés is hatékonyabbá válik, a motoros teljesítmény is javul.

A szakemberek azt tervezik, hogy az új ismeretek fényében megvizsgálják, vajon általuk elérhető-e, hogy az idősebbek intenzívebben mozogjanak, hiszen lehet, hogy ösztönzőleg hat a számukra, ha megtudják, hogy a mozgás hatására a gondolkodásuk is felgyorsul.

Ezt olvastad már?

A megfelelő sportmelltartó fontosabb, mint hinnénk

Érdemes fiatal korban elkezdeni a sportot!

Fogyni szeretne de nincs ideje a sportra? Itt a megoldás

Kövess minket a Facebookon is, ahol még több érdekes cikket olvashatsz naponta! Kattints most!

Libamájjal töltött dagadó

Hozzávalók: 70-80 dkg dagadó egy darabban, de nem a dagadó porcos része, 1 zsemle, 4 tojás, 1 csokor petrezselyemzöld, 1/2 dl tej, 2-2 ek. olaj, és zsemlemorzsa, 1 kis doboz libamájas krém, 1 tk. mustár, 1-1 mk. majoránna és pástétomfűszer, ízlés szerint törött bors és só.

Bővebben...

Így készül a töltött dagadó gombával

Hozzávalók: 70 dkg sertésdagadó, só, 20 dkg gomba, diónyi vaj, 3 zsemlye, tej, 2 tojás, késhegynyi őrölt bors, 1 csokor petrezselyem, 2-3 ek. olaj.

Bővebben...

Fűszeres tésztában sült csirkemell

Hozzávalók: 4 db, egyenként kb. 15 dkg-os csirkemell filé, só, frissen őrölt bors, majoranna, zsálya, kakukkfű, petrezselyem, 2 tojás, 1,5 dl tej, 3-5 dkg reszelt parmezán sajt, liszt, vaj a sütéshez.

Bővebben...

Lolát és Győrfi Pált is magasba emelték a Szigeten

Több száz bevállalós fesztiválozót emelt a feje fölé Nagy Ákos súlyemelő világbajnok a hétvégén a Sziget fesztiválon a Médiaunió Nem nehéz… kampánya keretében. Köztük volt az ismert énekesnő Lola és Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője is.

Bővebben...

Sztárséf csatlakozott az Air France-hoz

A francia légitársaság fedélzetén a Business class utasok a két Michelin csillagos szakács, Jean Sulpice fogásait kóstolhatják.

Bővebben...

Sárkányok a Szigeten

Váratlanul, a szigetlakók legnagyobb meglepetésére, sárkányok jelentek meg a Szigeten!

Bővebben...

Fogyni szeretnél? Kösd be a szemed!

Azok az emberek, akik bekötött szemmel fogyasztották el vacsorájukat, 9 százalékkal kevesebbet ettek, ráadásul naivan azt hitték, hogy 88 százalékkal többet fogyasztottak, mint valójában. Mindez azt mutatja, hogy érdemes vakon nekiülni a vacsorának…

Bővebben...

Itt az új alacsony glikémiás indexű burgonya!

Frank Mitolo, a dél-ausztráliai termelő új burgonyafajtát kísérletezett ki, amelynek fajtársaival ellentétben alacsony a glikémiás indexe, tehát fogyasztása nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet, valamint tovább nyújt teltségérzetet.

Bővebben...

Ha fogyni szeretnénk, muszáj takarítani

Akár kétszer is többet eszünk, ha rendetlenség van körülöttünk a konyhában, mivel ilyenkor stressz hatása alatt állunk – derül ki a Cornell Food and Brand Lab friss kutatásából.

Bővebben...

Így gondozd a lepkeorchideádat, hogy szép maradjon!

Szeretnéd tudni mi a titka, hogy a lepkeorchidea szép maradjon, és virágozzon? Mi segítünk neked! Íme néhány jó tanács az egyik legszebb orchidea gondozásához! Katt ide!

Tényleg meg van írva a sorsunk a csillagokban?

Egy rendhagyó norvég kutatásból az derült ki, hogy a Nap nyugodt időszakaiban születő emberek körülbelül öt évvel hosszabb élettartamra számíthatnak, mint azok, akik akkor születnek, mikor a Nap működése energikusabb.

Bővebben...

Jegeskávék, melyekkel elviselhetőbb a kánikula

A hőség könnyebb átvészelésének egyik legjobb módja lehet a jeges italok és jegeskávék mértékkel történő fogyasztása.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

A napfényből nyert D-vitamin szerepet játszik a gyermekkori asztma elleni védelemben

Az elsősorban a napfényből nyert D-vitamin szerepet játszik a gyermekkori asztma elleni védelemben.

Bővebben...

A különböző vitaminok hiányának tünetei

Minden évszakban fontos, hogy elegendő mennyiségű vitamint vigyünk be szervezetünkbe. Viszont  télen, amikor  jóval kevesebb gyümölcshöz és zöldséghez jutunk hozzá, különösen ügyeljünk a megfelelő vitaminbevitelre.

Bővebben...

Miért érdemes B vitamint és folsavat szedni?

Ellentmondásos kutatási eredmények láttak napvilágot a B-vitamin és a folsav szerepére vonatkozóan – lehet, hogy nem is segítenek a szív- és érrendszeri panaszokkal szemben.

Bővebben...

Ezért kell naponta a szabadba vinni gyermekünket játszani!

A legújabb kutatás szerint naponta plusz 40 perc szabadtéri játék 23 százalékkal csökkenti gyerekekben a rövidlátás kockázatát. A kutatók nem tudják pontosan, miért csökkentik a szabadtéri elfoglaltságok a rövidlátás előfordulásának valószínűségét, amely akkor alakul ki, ha a szemgolyó túl hosszúra nő.

Bővebben...

Bazsalikom mártásos csirkés spagetti

Hozzávalók: 250 g csirkemell, bőr és csont nélkül, 2 evőkanál vaj vagy margarin, 4 l víz, só, 2 gerezd fokhagyma, 4 evőkanál liszt, fekete bors, 300-400 g spagetti,

Bővebben...

Egészségesebbek leszünk ha otthon főzünk

A legújabb kutatásból az derült ki, hogy az otthoni főzés jobb, mint az éttermi étkezés, és azok a gyerekek, akik az iskolai menzán táplálóbb ételeket kapnak, ritkán eszik meg ezeket.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!