A Twitter adatai segíthetnek fényt deríteni az alvászavarokra

A Bostoni Gyermekkórház és a Merck kutatói az álmatlanság és egyéb alvászavarok „digitális fenotípusának” felépítését kezdték meg twitteres adatok felhasználásával.

 


A Journal of Medical Internet Research szaklapban közzétett tanulmány elsőként vizsgálta a közösségi média és az alvászavarok összefüggését. A kutatás vezetői, Jared Hawkins és John Brownstein elmondták, hogy a populációs szintű alvászavar kutatás hagyományosan olyan kérdőívekre hagyatkozott, mint a Viselkedési Rizikófaktor Felmérési Rendszer. Az ilyen vizsgálatok azonban időigényesek, drágák, hosszú az elcsúszás az elvégzésük és a jelentés elkészítése között, és nem általánosíthatók a nagyobb amerikai populációra.

A szakértők azt állítják, hogy a közösségi médián alapuló kutatási adatokkal le lehet küzdeni ezeket az akadályokat. Ennek érdekében egyfajta „digitális fenotípust” próbáltak létrehozni, egy alapvonali profilt, amely az álmatlanságban vagy más alvászavarban szenvedő emberek közösségi oldalon történő „megjelenésére” jellemző.

 

A kutatócsoport nyilvánosan hozzáférhető, névtelen twitteres adatok felhasználásával hozta létre 896 aktív Twitter felhasználó virtuális kohorszát, akiknek bejegyzéseiben alvással összefüggő kifejezések (pl. nem tudok aludni, álmatlanság), illetve a leggyakoribb alvássegítő eszközök és gyógyszerek nevei szerepeltek. Ennek a kohorsznak az adatait aztán összevetették egy másik, 934 személyből álló csoporttal, akik nem posztoltak alvással összefüggő kifejezéseket.

Az alvászavarokkal küzdő twitteres felhasználók profilja összefoglalva arra utalt, hogy ezek a felhasználók általában kevésbé aktívak a Twitteren, ugyanakkor aktívabban használják az oldalt a hagyományosan alvásidőnek számító időszakokban. A bejegyzéseikben megjelenő negatív érzelmek túlsúlya pedig arra utal, hogy az alvászavarokkal küzdő felhasználók a pszichoszociális rendellenességek nagyobb kockázatának vannak kitéve.

„Eredményeink egyelőre előzetesek és megfigyelésen alapulnak, ezért további kutatásokra lesz szükség a megerősítésükhöz” – hangsúlyozta Brownstein. „Azt sugallják azonban, hogy a közösségi média hasznos kiegészítő eszköz lehet arzenálunkban az alvászavarok vizsgálatában.”

Ezt olvastad már?

A krónikus fájdalom és az alvászavar összefügg

A több alvás hatékony munkát eredményez

Akik 6 óra alvással is elvannak, veszélynek teszik ki magukat

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 

Így süssünk bélszínt otthon

Angol bélszín hozzávalók: 1 kg bélszín, 4 dl olaj, só.

Bővebben...

Két remek Dunai halászlé recept

Ahány ház annyi halászlé recept. Ha még nincs bevált halászlé receptje karácsonyra, próbálja ki a dunai halászlé receptet.

Bővebben...

Franco lázas tempója

James Franco hihetetlen tempót diktál. 2016-ban 16, elképesztően változatos műfajú, stílusú, költségvetésű és ízlésű filmhez adta a nevét, nem pihen, és nem képes egyszerre csak egyvalamire koncentrálni.

Bővebben...

Az ajándékmozi joga

A crowdfunding csodás dolog. Azt jelenti, hogy nem túl tőkeerős magánvállalkozások vagy jótékony szervezetek az interneten meghirdetnek egy célt, és akinek tetszik, adhat hozzá valamennyit.

Bővebben...

Naponta egy alma a kilókat is távol tartja?

Az antioxidáns növényi vegyületekben gazdag zöldségek és gyümölcsök csökkenthetik az élelmiszerekből felszívódó energia mennyiségét.

Bővebben...

Fehérjével a legkönnyebb fogyni, de tilos túlzásba vinni!

A kalóriák számolgatása helyett a legjobb, ha a fogyni vágyók fehérjegazdag étrendre térnek át, és sok halat, tojást és húst vesznek magukhoz – derül ki a University of Sydney munkatársainak friss kutatásából, amely a manchesteri Annual Meeting of the Society for Experimental Biology konferencia keretében került publikálásra június végén.

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

5 jó tanács, hogy nyárra bombaformában legyünk

Tavasszal, ahogy a természet megújul, bennünk is megnő a vágy, hogy újjávarázsoljuk szervezetünket, megszépüljünk, és nyáron a lenge ruhákban a lehető legjobb formánkat mutassuk.

Bővebben...

Rossz hatással van a vesebetegségre, ha valaki nem alszik eleget

Dr. Ana Ricardo, a chicagói Illinois Egyetem szakembere úgy véli, hogy a krónikus vesebetegek állapota tovább romolhat, amennyiben nem alszanak megfelelő mennyiséget.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

Növeljük szellemi képességünket D vitaminnal!

A Journals of Gerontology Series A című lapban két új tanulmány is megjelent, melyek arra hívják fel a figyelmet, hogy a nők szellemi teljesítőképességén koruk előrehaladtával sokat segíthet a D-vitamin.

Bővebben...

Amit a jódról tudni érdemes!

A jód a pajzsmirigy alkotóeleme, amely létfontosságú az egész szervezet normális hormonális működése számára.

Bővebben...

Számos kockázat elkerülhető, ha 17 éves kor előtt nem kezdnek füvezni a tinik

Az Université de Montréal kutatói szerint minél később kezd el valaki füves cigarettát szívni, annál kevésbé éri károsodás az agyát, ha pedig valaki 17 éves kora után próbálja ki először, akkor szinte semmilyen káros hatása nem lesz rá a marihuánának.

Bővebben...

Újra támad a skarlát

A brit családorvosok arra hívták fel a figyelmet, hogy oda kell figyelni a skarlátra, mert a viktoriánus korban rettegettnek számító betegség ismét egyre riasztóbb méreteket ölt.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!