5 tipp, ami hízókúrához és fogyáshoz is hasznos

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

Mik lehetnek egyaránt hasznosak hízó- és fogyókúrához? Ha azt hisszük, hogy olyan nagy különbség van a két cél között, tévedünk.

Akár fogyni akarunk, akár hízni, mindenképpen oda kell figyelnünk a helyes táplálkozásra, és arra, hogy ezt testmozgással kiegészítsük, valamint a legfontosabb tényezőre, ami a kúra sikerének a záloga: az akaraterőre. Kellő elszántság hiányában ugyanis nem fogjuk elérni a kívánt célunkat.

Íme, 5 tippünk, melyeket beépíthetünk hízókúrába és súlycsökkentő diétába is.

 

1. Fogyasszunk olajos magvakat!

Az olajos magvakat – diót, mogyorót, mandulát - sokan helytelenül kiáltják ki a fogyókúra ellenségeinek. Tény, hogy ha túl sokat fogyasztunk belőlük, főként főétkezések után, akkor olyan pluszkalóriákkal látják el a szervezetet, ami már hizlalhat. Ebből következik, hogy aki hízni szeretne, az fogyaszthat belőlük bőséggel, napjában többször is, aki viszont fogyni vágyik, az csak két étkezés között, nassolnivalóként egyen belőlük, és csak egy marékkal naponta. Nassként elűzik az éhségérzetet, elősegítik a teltségérzet kialakulását, és értékes E-vitaminnal látják el a szervezetet. Magas biológiai értékű fehérjét tartalmaznak, fontos ásványi anyagokat, egészséges zsírtartalmuk révén pedig csökkenthetik a koleszterinszintet és a vércukorszintet. Hetente ötször egy maréknyi mandula például csaknem harmadával csökkenti a szívbetegségből eredő elhalálozás kockázatát. Természetesen mindenféle olajos magból csak natúr, sózatlan fajtát válasszunk!

 

 

2. Ügyeljünk a kellő fehérjefogyasztásra!

Az értékes fehérjebevitel nagyon fontos hízókúránál és fogyókúránál is, hiszen mindkét esetben a sovány izomtömeg növelése a cél, előbbi esetben az erősödés miatt, utóbbinál pedig azért, hogy a szervezet ne az izmokat építse le a súlycsökkenés során. Fogyókúránál reggelire kitűnő választás a tojás fogyasztása, hiszen a tojásfehérje, akárcsak más sovány húsok, és a halhús is, tovább maradnak a gyomorban, és csökkentik az éhségérzetet. De sok fehérjét tartalmaznak a hüvelyesek - bab, borsó, lencse- is, melyeket hízókúránál is erősen ajánlott fogyasztani. Aki hízni szeretne, az arra is figyeljen, hogy ne csak a sovány izomtömeget növelje, hanem a testzsír arányát is, hiszen e nélkül nem működik kielégítően a szervezet.

3. Együnk avokádót!

Az avokádó nagyon értékes és tápláló, gazdag Q10 koenzimben, mely nagyon fontos ahhoz, hogy a sejtjeinkhez eljusson a működésükhöz szükséges energia. Egészséges zsírsavtartalma révén segít csökkenteni a koleszterinszintet, valamint csökkenti a sportolással járó sérülések kockázatát. Úgy táplál, hogy eközben nem hizlal. Hízókúránál viszont segítheti az egészséges súlygyarapodást azáltal, hogy főétkezések mellé fogyasztjuk.

 

4. Végezzünk rendszeres testmozgást!

A testmozgás elengedhetetlen része az életünknek, akár fogyni, akár hízni akarunk, vagy éppen tartani a testsúlyunkat. De más gyakorlatokat kell választanunk, ha erősödni, és mást, ha karcsúsodni szeretnénk. A sovány alkatúaknak erősítő, akár könnyű, súlyzós edzés ajánlott elsősorban, de hatásos lehet az erősítő jóga is. Ha gyorsabb tempójú mozgásra vágyunk, azt is be lehet építeni az edzéstervbe, de arra ügyeljünk, hogy a zsírégetés ebben az esetben már 20 perc után elkezdődik, és akkor bizony ledolgozzuk azokat a plusz kalóriákat, melyeket éppen a hízás miatt vettünk magunkhoz. Fogyni vágyóknak a tempós, ütemes, rúgással, karemeléssel kombinált gyakorlatok a leghatásosabb zsírégetők. A cardio gyakorlatok során emelkedik a pulzusszám, edzük a szívizmot, és fokozzuk a zsírégetés folyamatát. De megerőltető testmozgásba csak akkor kezdjünk, ha semmilyen egészségi problémánk nincs. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy keringési rendszerünk bírja a gyűrődést, akkor látogassunk el inkább az orvoshoz egy terheléses vizsgálatra, aki abban is tanácsot adhat, milyen mozgásprogrammal kezdjük el a fogyást.

5. Naponta többször étkezzünk!

Ha hízni akarunk, akkor ez kézenfekvő tanácsnak tűnik, hiszen minél több, egészséges kalóriát kell bevinnünk a szervezetbe: azaz, legyenek meg a napi főétkezések, és köztük is együnk kalóriadús nassolnivalókat, zsírosabb öntetű salátákat, fehérjeszeletet. Fogyásnál épp olyan fontos a többszöri étkezés, akár naponta hétszer is ehetünk kisebb adagot. Ez azért fontos, hogy az anyagcsere állandó szinten működjön, és ne éhezzünk, mert akkor a szervezet több zsírt fog elraktározni a következő étkezés során.

Ezek a tippek nem egy villámkúrához ajánlottak, hanem azok számára, akik valóban elkötelezték magukat amellett, hogy hosszú távon változtassanak az életükön, és ne csak az ideális testsúly felé tegyenek fontos lépést, hanem az egészség felé is.

Szerző: Jáksó Nóra

Kövess minket a Facebookon is, ahol még több érdekes cikket olvashatsz naponta! Kattints most!

 

Csuszaburgonya juhtúróval

A túrós csusza kedvelőknek ajánljuk ,ezt a különleges burgonyás receptet, amely finom juhtúróval, és füstölt szalonnával készül.

Bővebben...

Különleges, ünnepi rétestorta

Hozzávalók: fél kg rétesliszt, 2 dl tejföl, 1 egész tojás, 1 mokkáskanál só, + negyed liter rétesliszt, 20 dkg zsír, 4 dl tejszín, 25 dkg bármilyen, pikáns ízű lekvár, 10 dkg porcukor, 1 zacskó vaníliás cukor, 1 csapott evőkanál zselatinpor.

Bővebben...

Készítsünk borlevest karácsonyra

Ha még nincs ötlete milyen különleges fogást készítsen idén karácsonyra, mi segítünk önnek, két remek borleves recepttel, amely remek fogása lesz az ünnepi vacsorának.

Bővebben...

A Vakáció titkai

 

Ed Helms nem akar kibújni a skatulyából. A Másnaposok-ban ügyefogyott fogorvost alakít, aki nála vagányabb haverjai mellett keveredik mindenféle bajba.

Bővebben...

Rihannával forog a női Ocean

A lényeg megmarad, mégis mindig minden egészen más benne: ez nemcsak az összes óceánra, hanem az Ocean’s filmekre is igaz.

Bővebben...

5 ok, amiért érdemes lesz nézni a Quantico-t

Az AXN egyik újabb sorozatában bepillantást nyerhetünk az újonc FBI-ügynökök cseppet sem unalmas hétköznapjaiba, ráadásul egyikőjüket egy nagyszabású, New York városát célba vevő terrortámadás kitervelésével is meggyanúsítják.

Bővebben...

Így diétáznak az ikrek!

Ha az ember kerüli a tükröket és a mérleget, ideig-óráig becsaphatja magát a súlyával kapcsolatban, mindezt azonban jelentősen megnehezíti, ha valakinek van egy egypetéjű ikertestvére, akivel naponta össze tudja vetni magát. 

Bővebben...

5 dolog, amit soha ne tégy a könnyű fogyás érdekében!

Számos sikertelen diétán vagy túl? Úgy érzed, semmi nem használ, ezért ezúttal valami radikálisabb módszert szeretnél kipróbálni a gyors súlycsökkenés érdekében? Inkább ne tedd!

Bővebben...

Ha kihagyod ezt az étkezést, hízni fogsz!

Nem sikerül lefogynod? Kevesebbet eszel, mégis hízol? Lehetséges, hogy rosszul időzíted az étkezéseidet!

Bővebben...

Nyerj páros belépőt az idei Konyhakiállításra!

Játssz velünk, és nyerj egy páros belépőjegyet az idei Konyhakiállításra! Ehhez mindössze három kérdésre kell helyesen válaszolnod!

Bővebben...

Sokat számít az ablak a ház eladásnál

Egy ház értéke nagyban növekszik, ha modern ablakokat építünk be, sőt a fűtésszámlán is sokat spórolhatunk, ha odafigyelünk az ablak minőségére.

Bővebben...

A nyers étel lenne az örök fiatalság titka?

Bár a csupán magvakból, diófélékből, zöldségből és gyümölcsből álló étrend a legtöbb ember számára nem hangzik túl csábítóan, a 29 éves Susan Reynold állítása szerint, ezek tartják őt olyan fiatalon, hogy sokan még ma is 16 évesnek nézik.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

Amit a jódról tudni érdemes!

A jód a pajzsmirigy alkotóeleme, amely létfontosságú az egész szervezet normális hormonális működése számára.

Bővebben...

D vitamin (kalciferol) Egyre nagyobb figyelmet kap a D vitamin

A D vitaminról ritkán hallunk, pedig épp oly fontos szervezetünk számára, mint a C vagy a B vitamin. A lakosság, sőt azt emberiség nagy része D vitaminhiányban szenved, amelynek az egyik oka, hogy D vitaminhoz csak nyáron jut hozzá a szervezet, amikor napfény éri.

Bővebben...

Miért van szükségünk antioxidánsokra?

Manapság egyre többet hallunk az antioxidánsok csodatevő erejéről, de vajon mik is azok az antioxidánsok és miért van szervezetünknek oly nagy szüksége ezekre?

Bővebben...

Nem csak a fiatal nők betegsége a méhnyakrák

Sokak élnek abban a tévhitben, hogy a méhnyakrák a fiatal nők betegsége, pedig a British Medical Journal friss beszámolója szerint a halálozások fele a 65 éven felüli korosztályban következik be.

Bővebben...

Íme egy jó módszer az alvászavar ellen

A perthi női kézilabdacsapat, a Perth Lynx teljesítményét az alvásminőség javításával igyekeznek fokozni a szakemberek. A Nyugat-Ausztráliai Egyetem (UWA) kutatásai azonban bárki számára hasznosak lehetnek, akik alvásproblémákkal küzdöttek eddig.

Bővebben...

Már fél óra alatt kimutathatja az antibiotikum-rezisztenciát az új rendszer

A kutatók által jelenleg fejlesztett új eszköz a hagyományos több napról harminc percre rövidítheti le az antibiotikum-rezisztencia kimutatásához szükséges időt.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!