5 tipp, ami hízókúrához és fogyáshoz is hasznos

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

Mik lehetnek egyaránt hasznosak hízó- és fogyókúrához? Ha azt hisszük, hogy olyan nagy különbség van a két cél között, tévedünk.

Akár fogyni akarunk, akár hízni, mindenképpen oda kell figyelnünk a helyes táplálkozásra, és arra, hogy ezt testmozgással kiegészítsük, valamint a legfontosabb tényezőre, ami a kúra sikerének a záloga: az akaraterőre. Kellő elszántság hiányában ugyanis nem fogjuk elérni a kívánt célunkat.

Íme, 5 tippünk, melyeket beépíthetünk hízókúrába és súlycsökkentő diétába is.

 

1. Fogyasszunk olajos magvakat!

Az olajos magvakat – diót, mogyorót, mandulát - sokan helytelenül kiáltják ki a fogyókúra ellenségeinek. Tény, hogy ha túl sokat fogyasztunk belőlük, főként főétkezések után, akkor olyan pluszkalóriákkal látják el a szervezetet, ami már hizlalhat. Ebből következik, hogy aki hízni szeretne, az fogyaszthat belőlük bőséggel, napjában többször is, aki viszont fogyni vágyik, az csak két étkezés között, nassolnivalóként egyen belőlük, és csak egy marékkal naponta. Nassként elűzik az éhségérzetet, elősegítik a teltségérzet kialakulását, és értékes E-vitaminnal látják el a szervezetet. Magas biológiai értékű fehérjét tartalmaznak, fontos ásványi anyagokat, egészséges zsírtartalmuk révén pedig csökkenthetik a koleszterinszintet és a vércukorszintet. Hetente ötször egy maréknyi mandula például csaknem harmadával csökkenti a szívbetegségből eredő elhalálozás kockázatát. Természetesen mindenféle olajos magból csak natúr, sózatlan fajtát válasszunk!

 

 

2. Ügyeljünk a kellő fehérjefogyasztásra!

Az értékes fehérjebevitel nagyon fontos hízókúránál és fogyókúránál is, hiszen mindkét esetben a sovány izomtömeg növelése a cél, előbbi esetben az erősödés miatt, utóbbinál pedig azért, hogy a szervezet ne az izmokat építse le a súlycsökkenés során. Fogyókúránál reggelire kitűnő választás a tojás fogyasztása, hiszen a tojásfehérje, akárcsak más sovány húsok, és a halhús is, tovább maradnak a gyomorban, és csökkentik az éhségérzetet. De sok fehérjét tartalmaznak a hüvelyesek - bab, borsó, lencse- is, melyeket hízókúránál is erősen ajánlott fogyasztani. Aki hízni szeretne, az arra is figyeljen, hogy ne csak a sovány izomtömeget növelje, hanem a testzsír arányát is, hiszen e nélkül nem működik kielégítően a szervezet.

3. Együnk avokádót!

Az avokádó nagyon értékes és tápláló, gazdag Q10 koenzimben, mely nagyon fontos ahhoz, hogy a sejtjeinkhez eljusson a működésükhöz szükséges energia. Egészséges zsírsavtartalma révén segít csökkenteni a koleszterinszintet, valamint csökkenti a sportolással járó sérülések kockázatát. Úgy táplál, hogy eközben nem hizlal. Hízókúránál viszont segítheti az egészséges súlygyarapodást azáltal, hogy főétkezések mellé fogyasztjuk.

 

4. Végezzünk rendszeres testmozgást!

A testmozgás elengedhetetlen része az életünknek, akár fogyni, akár hízni akarunk, vagy éppen tartani a testsúlyunkat. De más gyakorlatokat kell választanunk, ha erősödni, és mást, ha karcsúsodni szeretnénk. A sovány alkatúaknak erősítő, akár könnyű, súlyzós edzés ajánlott elsősorban, de hatásos lehet az erősítő jóga is. Ha gyorsabb tempójú mozgásra vágyunk, azt is be lehet építeni az edzéstervbe, de arra ügyeljünk, hogy a zsírégetés ebben az esetben már 20 perc után elkezdődik, és akkor bizony ledolgozzuk azokat a plusz kalóriákat, melyeket éppen a hízás miatt vettünk magunkhoz. Fogyni vágyóknak a tempós, ütemes, rúgással, karemeléssel kombinált gyakorlatok a leghatásosabb zsírégetők. A cardio gyakorlatok során emelkedik a pulzusszám, edzük a szívizmot, és fokozzuk a zsírégetés folyamatát. De megerőltető testmozgásba csak akkor kezdjünk, ha semmilyen egészségi problémánk nincs. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy keringési rendszerünk bírja a gyűrődést, akkor látogassunk el inkább az orvoshoz egy terheléses vizsgálatra, aki abban is tanácsot adhat, milyen mozgásprogrammal kezdjük el a fogyást.

5. Naponta többször étkezzünk!

Ha hízni akarunk, akkor ez kézenfekvő tanácsnak tűnik, hiszen minél több, egészséges kalóriát kell bevinnünk a szervezetbe: azaz, legyenek meg a napi főétkezések, és köztük is együnk kalóriadús nassolnivalókat, zsírosabb öntetű salátákat, fehérjeszeletet. Fogyásnál épp olyan fontos a többszöri étkezés, akár naponta hétszer is ehetünk kisebb adagot. Ez azért fontos, hogy az anyagcsere állandó szinten működjön, és ne éhezzünk, mert akkor a szervezet több zsírt fog elraktározni a következő étkezés során.

Ezek a tippek nem egy villámkúrához ajánlottak, hanem azok számára, akik valóban elkötelezték magukat amellett, hogy hosszú távon változtassanak az életükön, és ne csak az ideális testsúly felé tegyenek fontos lépést, hanem az egészség felé is.

Szerző: Jáksó Nóra

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 

 

Erdei gyümölcsös csokoládétorta

Hozzávalók: 25 dkg étcsokoládé (70%-os), 6 tojás, 13 dkg margarin, 10 dkg cukor, 5 dkg liszt, fahéj, szerecsendió, csipet só.

Bővebben...

Mexikói saláta

Ez a saláta hasonlít a klasszikus francia salátára, ám itt mexikói zöldség keveréket, és marinált paradicsompaprikát használunk fel.

Bővebben...

Új formában tér vissza a Jégvarázs

Bizonyára már jól ismered a Jégvarázs című mese szereplőit. Ezúttal új kalandokban lesz részük, tarts velük te is!

Bővebben...

Öreg róka nem vén róka

A filmes hírek folyton olyanokkal vannak tele, hogy milyen kaszkadőr trükköt vállalt éppen Hugh Jackman a Logan-ben vagy Jake Gyllenhaal az Élet-ben.

Bővebben...

7 tévhit a fogyásról, amely hátráltatja a kilók leadását

Tim Spector, a King’s College London professzora szerint az orvosok és a szakemberek egy sor egymásnak ellentmondó információval bombázzák a diétázókat, és ezért az emberekben több tévhit is él az egészséges étkezéssel kapcsolatban.

Bővebben...

Lefogyhatunk az emlékeink segítségével

A memória ereje segíthet a fogyásban és a súlytartásban. Mindössze emlékeznünk kell a korábbi étkezésekre – állítják a szakemberek.

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

A friss vagy fagyasztott zöldség jobb

Két friss kutatás szerint a fagyasztott alapanyag éppolyan tápláló, mint a friss. Annak, aki eddig lemondóan legyintett az áruházak mirelit zöldségeket és gyümölcsöket kínáló pultjainál, érdemes újragondolnia az álláspontját.

Bővebben...

Télen is nevelhetünk fűszernövényt a konyhában

Akinek van kertje, erkélye, terasza, nyáron könnyedén nevelhet pár cserép fűszernövényt, amelyek az ételeket még finomabbá és izgalmasabbá varázsolják. Ám télen, amikor az időjárás hidegre fordul, a kinti fűszernövények helyett már csak a bolti szárított fűszert tudjuk használni.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

Így fedezték fel a C vitamint!

116 évvel ezelőtt, 1893-ban Budapesten megszületett Szent-Györgyi Albert, Nobel-díjas magyar orvos és kutató, a C-vitamin felfedezője. A paprikából hogyan sikerült felfedeznie a szervezet számára alapvető vitamint?

Bővebben...

A kalcium és D vitamin hatása csontjainkra!

Bár sokan szednek kalcium- és D-vitamin étrend-kiegészítőt az erősebb csontok reményében, az amerikai kormány megbízásából készült legfrissebb szakvélemények szerint az egészséges korosabb hölgyeknek nincs szükségük alacsony dózisú tablettákra.

Bővebben...

Kultúra ősszel is!

Rövidülő nappalok, hűvös esték és reggelek jelzik, hogy vége van a nyárnak. Nemsokára sárgulni kezdenek a falevek, melyeken átszűrődő napsütés is melankolikusabb, mint eddig volt.

Bővebben...

5 házilag is elkészíthető tisztítószer, amelytől ragyogni fog a konyhánk!

A konyha takarítása egy végett nem érő feladat, amelyhez sokszor drága vegyi anyagokból készült tisztítószereket használunk. Most bemutatunk 5 egyszerűen elkészíthető filléres tisztítószert, amelytől garantáltan ragyogni fog a konyha.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!