5 tipp, ami hízókúrához és fogyáshoz is hasznos

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

Mik lehetnek egyaránt hasznosak hízó- és fogyókúrához? Ha azt hisszük, hogy olyan nagy különbség van a két cél között, tévedünk.

Akár fogyni akarunk, akár hízni, mindenképpen oda kell figyelnünk a helyes táplálkozásra, és arra, hogy ezt testmozgással kiegészítsük, valamint a legfontosabb tényezőre, ami a kúra sikerének a záloga: az akaraterőre. Kellő elszántság hiányában ugyanis nem fogjuk elérni a kívánt célunkat.

Íme, 5 tippünk, melyeket beépíthetünk hízókúrába és súlycsökkentő diétába is.

 

1. Fogyasszunk olajos magvakat!

Az olajos magvakat – diót, mogyorót, mandulát - sokan helytelenül kiáltják ki a fogyókúra ellenségeinek. Tény, hogy ha túl sokat fogyasztunk belőlük, főként főétkezések után, akkor olyan pluszkalóriákkal látják el a szervezetet, ami már hizlalhat. Ebből következik, hogy aki hízni szeretne, az fogyaszthat belőlük bőséggel, napjában többször is, aki viszont fogyni vágyik, az csak két étkezés között, nassolnivalóként egyen belőlük, és csak egy marékkal naponta. Nassként elűzik az éhségérzetet, elősegítik a teltségérzet kialakulását, és értékes E-vitaminnal látják el a szervezetet. Magas biológiai értékű fehérjét tartalmaznak, fontos ásványi anyagokat, egészséges zsírtartalmuk révén pedig csökkenthetik a koleszterinszintet és a vércukorszintet. Hetente ötször egy maréknyi mandula például csaknem harmadával csökkenti a szívbetegségből eredő elhalálozás kockázatát. Természetesen mindenféle olajos magból csak natúr, sózatlan fajtát válasszunk!

 

 

2. Ügyeljünk a kellő fehérjefogyasztásra!

Az értékes fehérjebevitel nagyon fontos hízókúránál és fogyókúránál is, hiszen mindkét esetben a sovány izomtömeg növelése a cél, előbbi esetben az erősödés miatt, utóbbinál pedig azért, hogy a szervezet ne az izmokat építse le a súlycsökkenés során. Fogyókúránál reggelire kitűnő választás a tojás fogyasztása, hiszen a tojásfehérje, akárcsak más sovány húsok, és a halhús is, tovább maradnak a gyomorban, és csökkentik az éhségérzetet. De sok fehérjét tartalmaznak a hüvelyesek - bab, borsó, lencse- is, melyeket hízókúránál is erősen ajánlott fogyasztani. Aki hízni szeretne, az arra is figyeljen, hogy ne csak a sovány izomtömeget növelje, hanem a testzsír arányát is, hiszen e nélkül nem működik kielégítően a szervezet.

3. Együnk avokádót!

Az avokádó nagyon értékes és tápláló, gazdag Q10 koenzimben, mely nagyon fontos ahhoz, hogy a sejtjeinkhez eljusson a működésükhöz szükséges energia. Egészséges zsírsavtartalma révén segít csökkenteni a koleszterinszintet, valamint csökkenti a sportolással járó sérülések kockázatát. Úgy táplál, hogy eközben nem hizlal. Hízókúránál viszont segítheti az egészséges súlygyarapodást azáltal, hogy főétkezések mellé fogyasztjuk.

 

4. Végezzünk rendszeres testmozgást!

A testmozgás elengedhetetlen része az életünknek, akár fogyni, akár hízni akarunk, vagy éppen tartani a testsúlyunkat. De más gyakorlatokat kell választanunk, ha erősödni, és mást, ha karcsúsodni szeretnénk. A sovány alkatúaknak erősítő, akár könnyű, súlyzós edzés ajánlott elsősorban, de hatásos lehet az erősítő jóga is. Ha gyorsabb tempójú mozgásra vágyunk, azt is be lehet építeni az edzéstervbe, de arra ügyeljünk, hogy a zsírégetés ebben az esetben már 20 perc után elkezdődik, és akkor bizony ledolgozzuk azokat a plusz kalóriákat, melyeket éppen a hízás miatt vettünk magunkhoz. Fogyni vágyóknak a tempós, ütemes, rúgással, karemeléssel kombinált gyakorlatok a leghatásosabb zsírégetők. A cardio gyakorlatok során emelkedik a pulzusszám, edzük a szívizmot, és fokozzuk a zsírégetés folyamatát. De megerőltető testmozgásba csak akkor kezdjünk, ha semmilyen egészségi problémánk nincs. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy keringési rendszerünk bírja a gyűrődést, akkor látogassunk el inkább az orvoshoz egy terheléses vizsgálatra, aki abban is tanácsot adhat, milyen mozgásprogrammal kezdjük el a fogyást.

5. Naponta többször étkezzünk!

Ha hízni akarunk, akkor ez kézenfekvő tanácsnak tűnik, hiszen minél több, egészséges kalóriát kell bevinnünk a szervezetbe: azaz, legyenek meg a napi főétkezések, és köztük is együnk kalóriadús nassolnivalókat, zsírosabb öntetű salátákat, fehérjeszeletet. Fogyásnál épp olyan fontos a többszöri étkezés, akár naponta hétszer is ehetünk kisebb adagot. Ez azért fontos, hogy az anyagcsere állandó szinten működjön, és ne éhezzünk, mert akkor a szervezet több zsírt fog elraktározni a következő étkezés során.

Ezek a tippek nem egy villámkúrához ajánlottak, hanem azok számára, akik valóban elkötelezték magukat amellett, hogy hosszú távon változtassanak az életükön, és ne csak az ideális testsúly felé tegyenek fontos lépést, hanem az egészség felé is.

Szerző: Jáksó Nóra

Kövess minket a Facebookon is, ahol még több érdekes cikket olvashatsz naponta! Kattints most!

 

Kivis szelet

Hozzávalók 12 szelethez: A tésztához: 6 db tojás, 150 g kristálycukor, 50 g étcsokoládé, 200 g liszt, 1 cs vaníliás cukor, 50 ml olaj.

Bővebben...

Így készül a vörösboros burgundi marharagu

Ezt az ételt, már nem először készítettem el, de most karácsonyra a kissé macerásabb változatát próbáltam ki, ahol is a húst egy éjszakán át pácoltam. Ha  valakinek erre nincs ideje, egyszerűbben is elkészítheti.

Bővebben...

Egyszerű és finom lencsefasírt recept

Hozzávalók 4 személyre: 20 dkg lencse, 10 dkg füstölt szalonna, 2 tojás, 20 dkg hagyma, 1 csomó petrezselyem, 10 dkg búzadara, só, bors, ecet, olaj.

Bővebben...

Kertvarázs Magazin

Ön beszélgetett ma már a növényeivel?

Hiába vesz minden hónapban új növényt, valamiért önnél egyik sem marad meg? >>>>>

Az orchideák ápolása hónapról hónapra

Bemutatjuk az egész éves orchideák ápolását hónapról, hónapra. Ismerje meg ön is hogy milyen teendők vannak, januártól decemberig ezekkel a különleges gyönyörű növényekkel. >>>>>

Az Érkezés óriási siker

A makacsság kifizetődő. Eric Heisserer forgatókönyvíró több mint 10 évvel ezelőtt látott neki, hogy egy különös hangulatú, alig tíz oldalas sci-fi novellából nagyjátékfilmet írjon.

Bővebben...

A 24. Sziget képekben

A 24. Sziget Fesztivál képekben. A Fesztivál látványvilága idén is lenyűgöző volt, de ez igazán annak élmény aki eljutott a helyszínekre.

Bővebben...

Amikor a piros rosszalkodásra késztet

A piros színt általában az engedelmes magatartással társítják, mint a stop táblák vagy a jelzőlámpák esetében. Mi van azonban akkor, ha ez a szín éppen ellenkező viselkedést vált ki bizonyos helyzetekben?

Bővebben...

Receptbarlang

Grillezett gomba és sárgarépa

Hozzávalók : 4db nagyobb sárgarépa,40dk erdei gomba,5 evőkanál olívaolaj,só, bors, majoránna,2 gerezd fokhagyma,1 csokor metélőhagyma. >>>>>

Csirkemell almával grillen sütve

Nagyon finom nyári grill étel, amely az almától lesz különleges és pikáns. >>>>>

7 súlyos hiba, amivel gátolod a fogyókúra sikerét

Ha fogyni szeretnénk, gyakran teszünk olyan logikusnak tűnő dolgokat, melyekről azt gondoljuk, segítik a súlycsökkenést, pedig valójában nem a fogyáshoz, hanem inkább súlyunk gyarapodásához járulnak hozzá.

Bővebben...

Ha kihagyod ezt az étkezést, hízni fogsz!

Nem sikerül lefogynod? Kevesebbet eszel, mégis hízol? Lehetséges, hogy rosszul időzíted az étkezéseidet!

Bővebben...

4 tipp, amivel garantáltan csökkentheted az étvágyad!

Választhatsz akármilyen divatos kúrát, ha nincs akaraterőd betartani, nem fogja siker koronázni az erőfeszítésed! És mi töri meg legkönnyebben az elszántságot? A korgó gyomor!

Bővebben...

Utazás Magazin

Spanyolország :Sagrada Família

A méretét és részletei a középkori katedrálisokhoz hasonlító „A Szent Család engesztelő templomán” nem lehet csak úgy végigrohanni. >>>>>

New York (USA) : Ground Zero

Többéves vitát követően végül felépülhetett az emlékmúzeum a Világkereskedelmi Központ romjainak helyén. >>>>>>

Így gondozd a lepkeorchideádat, hogy szép maradjon!

Szeretnéd tudni mi a titka, hogy a lepkeorchidea szép maradjon, és virágozzon? Mi segítünk neked! Íme néhány jó tanács az egyik legszebb orchidea gondozásához! Katt ide!

Mégsem hatásos az Atkins diéta?

A szigorú diétázók évek óta vonnak meg maguktól mindent, amiben szénhidrát található, mondván ez a legnagyobb ellensége a fogyni vágyóknak.

Bővebben...

Mi kerüljön az uzsonnás dobozba

A többi háztartási eszközhöz képest az iskolai uzsonnás doboz még egyszerűnek tűnik. De csak addig, míg a megtöltésére nem kerül a sor - állítja Kate Di Prima az Ausztrál Dietetikus Szövetség munkatársa.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

Így ápold a lepkeorchideád hogy szép legyen!

A lepkeorchidea hazánk egyik legkedveltebb orchidea fajtája, hiszen gondozása a többi orchidea fajtához mérten egyszerűbb, és különleges pillangó formájú virágával kiemelt díszévé válhat. >>>>>>>>>>

A B 12 vitamin megelőzi a hasfájást a babáknál!

Tudósok felfedezték, hogy ha a terhesség korai szakaszában a B12 vitamin szintje kellően magas az anyában, akkor háromszor nagyobb esélye van arra, hogy csendes, nyugodt gyermeke fog születni.

Bővebben...

A kalcium és D vitamin hatása csontjainkra!

Bár sokan szednek kalcium- és D-vitamin étrend-kiegészítőt az erősebb csontok reményében, az amerikai kormány megbízásából készült legfrissebb szakvélemények szerint az egészséges korosabb hölgyeknek nincs szükségük alacsony dózisú tablettákra.

Bővebben...

Miért van szükségünk a vitaminokra?

Amikor valaki meghallja a vitamin szót, sajnos manapság azonnal a vitamin tabletták jutnak az eszébe. Pedig a vitaminok nem azonosak a vitamin tartalmú készítményekkel.

Bővebben...

Szeretjük, de ritkán vásárolunk halat

Egészséges, könnyű, fehérjedús – a magyarok többségének ez jut először eszébe a halról, 32%-unk pedig kifejezetten szereti a halas ételeket.

Bővebben...

Alternatív gyógymód a krónikus orrmelléküreg-gyulladás ellen

A hagyományos nyugati gyógymódokkal kombinálva az akupunktúra, az akupresszúra és az étrendbeli változások rendkívül hatásosnak bizonyultak a szinuszitisz, azaz az orrmelléküreg-gyulladás kezelésében, derült ki egy új tanulmányból.

Bővebben...

A szív szempontjából az arany középút lenne az alvást illetően is a legjobb

A szív szempontjából az arany középút lenne az alvást illetően is a legjobb.

Bővebben...

Viselkedj férfiasan, ha karrierre vágysz

Az asszertivitás, a függetlenség és a céltudatosság többet ér, mint a melegség, a segítőkészség és a gondoskodó hajlam.

Bővebben...

Az igazi férfi nem mond olyat, hogy „cuki”?

A Twitteren feltűnő kulcskifejezéseket számos terület és tudományág képviselői kutatják és elemzik, legyen szó marketingről, szociológiáról vagy oktatásról.

Bővebben...

Mazsolás metélt jemeni módra

Unja már a megszokott tésztás ételeket? Akkor próbálja ki ezt a finom Jemeni mazsolás tésztát, amely a család kedvence lesz.

Bővebben...

A cukros, zsíros étrend növeli a mellrák kockázatát

Spanyol kutatók kimutatták, hogy azoknak a túlsúlyos és elhízott nőknek, akik nyugati típusú étrendet fogyasztanak, sűrűbb a mellszövetük, ezáltal megnő náluk a mellrák kialakulásának kockázata.

Bővebben...

Tovább él, aki élvezi az életet

A University College London munkatársai szerint a hosszú élet titka nem a csodatablettákban vagy különféle gyógyitalokban rejlik, hanem abban, ha valaki képes élvezni az életet.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!