Ha kihagyod ezt az étkezést, hízni fogsz!

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

Nem sikerül lefogynod? Kevesebbet eszel, mégis hízol? Lehetséges, hogy rosszul időzíted az étkezéseidet!

 

Egyáltalán nem mindegy, hogy a nap folyamán mikor, és mennyit eszünk. A módszernek tudományos neve is van: kronotáplálkozásnak hívják.

A kronotáplálkozás 3 fő szempontot tart szem előtt:

1. az étkezések időzítése

2. az evés sebessége

3. a tápanyagok elfogyasztásának sorrendje a napi étkezés során

Az étkezések időzítésében kiemelten fontos helyet foglal el a reggeli. Sajnos, ezt egyre többen kihagyják, felnőttek és gyerekek egyaránt. Több tanulmány bebizonyította, hogy a reggeli elhagyása károsan befolyásolja mind a szellemi, mind a fizikai teljesítményt, s erre csak ráadás, hogy ötször nagyobb az elhízás esélye a reggelit elhagyóknál, azokhoz képest, akik reggelivel indítják a napot.

 

De mi az oka a hízásnak a kevesebb kalóriabevitel ellenére?

- Először is csökken a reggeli fizikai aktivitás, és ezzel együtt az energiafelhasználás is.

- Másodszor: termográfiával kimutatták, hogy azoknak, akik kihagyják a reggelit, alacsonyabb a testhőmérsékletük, és az energia anyagcsere is csökkent működésű

- Harmadszor: csökken a vércukor-szint, ez maga után vonja az izomtömeg veszteséget is, és az anyagcsere aktivitása is lelassul

Életmódunk és étkezési szokásunk egész anyagcserénkre hatással van. Nem csupán a reggelit hagyjuk ki az életünkből, hanem mind többen vannak olyanok, akik este kilenc óra után vacsoráznak, és nagyon kevés energiát használnak fel testmozgással.

A rendszertelen étkezésnek a következménye az abnormális anyagcsere, és ez az elhízás egyik lehetséges oka. Súlyunkat egyaránt növeli, ha nem reggelizünk, és az is, ha lefekvés előtt kevesebb, mint három órával vacsorázunk meg. A vacsora helyes időpontjának megválasztásakor figyelembe kell vennünk az egyes tápanyagok emésztési idejét. A leggyorsabban a szénhidrátokat emésztjük meg, ezeknél több időt töltenek a gyomorban a fehérjék, a legtöbbet pedig a zsírok. Az ételek többsége három óra jut el a gyomorból a patkóbélbe. Ha nem sokkal lefekvés előtt étkezünk, és nem üres gyomorral fekszünk le, az elfogyasztott kalóriákat nem használja fel a test, hanem zsír formájában elraktározza.

De a hízásban a vacsora időzítésénél még nagyobb jelentőségű a reggeli elmaradása.

Ha a reggelit kihagyjuk, háromszor nagyobb az esélyünk a metabolikus szindróma kialakulására azokhoz képest, akik későn vacsoráznak, valamint azoknál is fokozott a rizikó, akik késő este nassolnak.

Ha összehasonlítjuk azokat az embereket, akik korán kelnek és korán fekszenek azokkal, akik későn kelnek és későn fekszenek, azt látjuk, hogy más élelmiszereket részesítenek előnyben. Míg előbbiek kedvencei közé tartoznak a rizs, a zöldségek, a gyümölcsök, a tojás, a tejtermékek és viszonylag sok szénhidrát, utóbbiak előnyben részesítik a tésztaféléket, snackeket, üdítőket, és emellett nagy mennyiségben fogyasztanak zsírt.

A kronotáplálkozás szerint az este az az időszak, amikor a legkönnyebb extra súlyokat felszedni. Ám annak érdekében, hogy visszaállítsuk szervezetünk biológiai óráját még a vacsora időzítésénél is fontosabb, hogy minden nap reggelizzünk. Ez az elhízás megelőzése szempontjából kiemelkedő jelentőségű. Ezért ne induljunk útnak korgó gyomorral reggelente!

Ezt olvasta már?

Állandóan éhes? Akkor ezt egye az ebéd mellé!

Fehérjével a legkönnyebb fogyni, de tilos túlzásba vinni!

5 dolog, amit soha ne tégy a könnyű fogyás érdekében!

 

Tejszínes mustáros csirkemell narancsszörppel

Hozzávalók: 2 kicsi csirkemell, 1 nagy csemege uborka, 1 evőkanál marinált paradicsompaprika, 1 evőkanál olajos paprikalé, 2 evőkanál narancsszörp, 1/2 dl tejszín,

Bővebben...

Juhtúrós sajtos rakott burgonya gazdagon

Hozzávalók: 1 kg burgonya, 10 dkg húsos császárszalonna, l szál lángolt kolbász, 5-5 dkg reszelt füstölt sajt, márványsajt és ementáli sajt, 3 dl tejföl, 2 nagy fej vöröshagyma, 10 dkg juhtúró, 2 gerezd fokhagyma, 1 fiola kapribogyó, 1 evőkanál olaj, 1 mokkáskanál törött fekete bors, olaj az edény kikenéséhez.

Bővebben...

Nyomorgott, amikor Oscarra jelölték

Minden kezdet nehéz, és erről Anna Kendrick sokat tudna mesélni. A most 31 éves színésznőt 7 éve Oscarra jelölték az Egek ura című filmben nyújtott alakításáért, de nem volt egy rendes cipője, amiben elmehetett volna a díjátadóra.

Bővebben...

Magával ragad Zséda Óceánja

Zséda 2016 októberében új albummal tér vissza, amely az énekesnőtől szokatlan, merészebb hangzással várja a rajongókat. Az új lemez előfutáraként jelent meg az első dal, az Óceán.

Bővebben...

A zsírszegény diéta nem jobb a többi fogyókúránál

Egy új áttekintésből az derült ki, hiába hirdetik, hogy a zsírszegény diéták a legjobbak a fogyáshoz, valójában azonban semmivel sem hatékonyabbak, mint a más típusú diéták.

Bővebben...

Ha kihagyod ezt az étkezést, hízni fogsz!

Nem sikerül lefogynod? Kevesebbet eszel, mégis hízol? Lehetséges, hogy rosszul időzíted az étkezéseidet!

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

A narancs és a citrom segít az elhízás káros hatásainak csökkentésében

Régóta tudjuk, hogy a narancs és más citrusos gyümölcsök jót tesznek a szervezetnek, hiszen rengeteg vitamint és antioxidánst tartalmaznak. Egy friss kutatásból most az is kiderült, hogy ezek a gyümölcsök abban is segítenek, hogy az elhízás káros hatásait elkerüljük: legalábbis ebbe az irányba mutatnak az egérkísérletek.

Bővebben...

Nem tud éjjel aludni? Íme a megoldás

Nehezen tudsz elaludni? Éjszaka gyakran felébredsz? Azt hiszed, csak a gyógyszerek segíthetnek? Keress inkább természetes megoldást az alvásproblémákra, különösen akkor, ha félsz a gyógyszerek mellékhatásaitól.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

Az A vitamin nem csak a szemre és a bőrre, de a szívre is hatással van

Egy friss kutatás szerint a szív reagál az A-vitaminra, illetve annak mennyiségére. Azt azonban egyelőre senki sem tudja, hogy a reakciók pozitívak vagy éppen negatívak-e…

Bővebben...

Ezért érdemes cinkben gazdag ételt fogyasztani!

Az Ohiói Egyetem munkatársai felfedték, hogy a cink miként akadályozza meg az immunrendszert, hogy végzetes spirálba kerüljön, és ezáltal a lokális fertőzés generalizálódjon.

Bővebben...

Fogyni szeretne? Itt az enzimdiéta

Gyányi Ditta dietetikus a manapság az egyik legnépszerűbb diétáról, az enzimdiétáról mondta el szakértői véleményét a Csak csajokban.

Bővebben...

Nagymama almás süteménye

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 1 cs. sütőpor, kevés só, 20 dkg cukor, 1 egész tojás, 15 dkg zsír (zsír helyett lehet 20 dkg margarin is) , 2 dl tejföl (tejföl helyett lehet tej is)+1 tojássárgája a tészta kenéséhez vagy tejföl.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!