szombat, 24 június 2017

4 „nemszeretem” zöldség, pedig egészségesek

Gyermekkorunk „nemszeretem” zöldségeit általában felnőtt fejjel sem kedveljük, pedig sokat tehetnek egészségünk megőrzéséért.

Gondoljuk át receptjeinket, mert egy kis odafigyeléssel finomabbá tehetjük őket, s akkor az egész család szeretni fogja ezeket a zöldségeket. Érdemes megtudni, milyen értékes tápanyagokat veszít szervezetünk azzal, ha nem fogyasztjuk rendszeresen a következő híresen „nemszeretem” zöldségeket!

1.Spenót

Fontos lutein, folsav és rostforrás. Káliumtartalma segíthet csökkenteni a magas vérnyomást, a zöld színét adó klorofill pedig sejtfiatalító hatással bír. Béta-karotin tartalma jobban hasznosul, ha nem nyersen, hanem párolva fogyasztjuk. Salátában párosítsuk édesebb gyümölccsel vagy zöldséggel, így ellensúlyozhatjuk kesernyésségét. A spenótra is igaz a szabály: nem szabad túlfőzni! Csak enyhén pároljuk, míg össze nem esik. Hagyományosan fokhagymával ízesítjük, de ha különlegesebb ízre vágyunk, fűszerezzük chilivel vagy borssal.


2.Brokkoli

A brokkoli, más néven spárgakel, bizonyítottan rákellenes zöldség, segítségével csökkenthetjük a daganatos betegségek kockázatát. Gazdag vitaminokban és folsavban, de szemvédő lutein és zeaxantin is található benne. Tíz percnél tovább sose főzzük, mert vitamintartalmának jelentős részét elveszíti! Nagy mennyiségben tartalmaz rostot, mely segít a koleszterinszint és a béldaganatok kockázatának csökkentésében, továbbá támogatja a méregtelenítést és a fogyókúra sikerét, mivel teltségérzetet okoz. Szeléntartalma segít az öregedés lassításában és rákellenes hatású.  A brokkoli sem nyersen, sem túlfőzve nem jó. Ne főzzük tovább 5-10 percnél, így roppanós marad, és megőrzi vitamintartalmát. Erős ízanyagai a főzőlébe távoznak, s egy nagyon kellemes ízvilágú zöldséget fogunk kapni.

3.Kelbimbó

Jelentős B1-, B6-vitamin, folsav, vas és káliumforrás, C-vitamin és K-vitamin tartalma pedig kiemelkedő! Gazdag élelmi rostokban, és akárcsak rokona, a brokkoli, ez a zöldség is rákellenes hatóanyagokat tartalmaz. A kelbimbót ne főzzük, inkább párolva készítsük el, vagy süssük. Csak kétfelé vágjuk a bimbókat, fűszerezzük fokhagymával és olívaolajjal. Gyömbérkarikákkal párolva is különlegesebbé varázsolható. Ne legyen teljesen puha, hagyjuk, hogy kissé roppanós maradjon!

4.Cékla

Földes íze miatt kevéssé kedvelt, pedig nagyon egészséges zöldség! Az egyik legerősebb vértisztító és antioxidáns hatású növény, mely támogatja a vérképzést is. A mélyvörös színét adó betain egy nagyon erős antioxidáns, mely daganatellenes hatással rendelkezik. Felfedezték, hogy egy pohárnyi céklalé akár 10 higanymilliméterrel is csökkentheti a magas vérnyomást, s vérnyomáscsökkentő hatása órákon át eltart.  Gazdag B vitaminokban, C-vitaminban és folsavban, de nagy mennyiségben tartalmaz kalciumot és foszfort is. Felhasználás előtt mindig hámozzuk meg, így a földes ízét adó vegyület nagy részét el is távolítjuk, s marad a kellemes, édeskés ízű zöldség. Változatosan elkészíthető sütve, párolva, főve, és nagyon sokféle étel készíthető belőle: saláta, püré, főzelék, leves, fasírt, de még fagylalt is!

A spenót, a brokkoli, a kelbimbó és a cékla: mindannyian gazdagok antioxidáns vegyületekben, melyek semlegesítik a káros szabad gyököket, s ezzel védik sejtjeink DNS-ét, lassítják az öregedési folyamatokat, és csökkentik a szív- és érrendszeri, valamint a daganatos betegségek kockázatát.

Ennyi jó tulajdonsággal, ugye nem nehéz megkedvelni őket?

Ha szeretne még többet megtudni az egészséges életmódról, ezeket a cikkeket is olvassa el:

4 koleszterincsökkentő étel

3 önbizalom növelő tipp nőknek

Ezeket a zöldségeket érdemes tavasszal fogyasztani

 

 

Halott Pénz live stream a VIVA-n

Halott Pénz live stream a VIVA-n

Halott Pénz live stream a VIVA-n

Nyolc hónap kihagyás után...

Tovább a cikkhez
Fehér Tibor az RTL Klub Reggeli műsorának új házigazdája

Fehér Tibor az RTL Klub Reggeli műsorának új házigazdája

Fehér Tibor az RTL Klub Reggeli műsorának új házigazdája

Peller Anna és Lukács Miki...

Tovább a cikkhez
Megújult a Szamos Csokoládémúzeum

Megújult a Szamos Csokoládémúzeum

Megújult a Szamos Csokoládémúzeum

Egyéves lett a budapesti...

Tovább a cikkhez
Ezért nem ismerték a kék színt őseink

Ezért nem ismerték a kék színt őseink

Ezért nem ismerték a kék színt őseink

Az őseink nem ismerték a...

Tovább a cikkhez
Ne számold a kalóriákat, inkább csökkentsd a cukorbevitelt

Ne számold a kalóriákat, inkább csökkentsd a cukorbevitelt

Ne számold a kalóriákat, inkább csökkentsd a cukorbevitelt

Sokan salátaevéssel és futópaddal...

Tovább a cikkhez
Létezik szerelem első szaglásra?

Létezik szerelem első szaglásra?

Létezik szerelem első szaglásra?

Az, hogy kit vagy épp mit...

Tovább a cikkhez

Nyári gyümölcs ABC

Ha nyár, akkor napfény, tenger, hőség. A bőr és a szervezet ki van téve a káros sugaraknak, fokozódik a vízveszteség, illetve májfoltok és anyajegyek jelenhetnek meg.

Bővebben...:

Az öt leghatásosabb nyári szépségkezelés

Nyáron felértékelődik a szép bőr és a makulátlan külső szerepe. Ilyenkor a nők a legjobb formájukat szeretnék hozni, legyen szó fesztiválokról, esküvőről, nyaralásról  vagy éppen strandolásról. Bemutatjuk azt az öt hatásos orvos-esztétikai kezelést, amit a legforróbb évszakban is biztonsággal és nagy eredménnyel vethetünk be a szépülés érdekében!

Bővebben...:

Hogyan legyünk szépek nyáron?

Tippek a felhőtlen szépségért Élvezzük a napfényt és szánjunk egy kicsivel több időt magunkra és szépségünk ápolására az elkövetkezendő időszakban.

Bővebben...:
Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva...

Tovább a cikkhez

7 súlyos hiba, amivel gátolod a fogyókúra sikerét

Ha fogyni szeretnénk, gyakran teszünk olyan logikusnak tűnő dolgokat, melyekről azt gondoljuk, segítik a súlycsökkenést, pedig valójában nem a fogyáshoz, hanem inkább súlyunk gyarapodásához járulnak hozzá.

Bővebben...:

Így ne rontsuk el a diétánkat

Előfordul, hogy az ember véletlenül több kalóriát vesz magához, mint szeretné, így egyes esetekben nem fogy, hanem inkább hízik, annak dacára, hogy fogyókúrát tart. Íme, néhány fontos dolog, ami segíthet a helyes ösvényen maradni.

Bővebben...:

Aki fogyni szeretne, egyen piros tányérból!

Egy spanyol kutatás szerint a tányér színe nagyban befolyásolhatja étvágyunkat, ezért nem mindegy, hogy miből eszünk, amennyiben fogyni, netán hízni szeretnénk.

Bővebben...: