Ez is befolyásolja gyermekünk étkezését!

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

A londoni Queen Mary Egyetem munkatársai által a Journal of Caries Research című folyóiratban megjelentetett kutatás eredményei szerint a táplálkozási szokásokat alapvetően az határozza meg, hogy a családi együttműködés mennyire hatékony.

 

 

Az East London Family (ELF) tanulmányban megállapították, hogy a 3-4 éves gyerekeknél a cukortartalmú ételek és italok fogyasztását jelentősen csökkenti, ha az anya úgy ítélte meg, hogy hatékony a családi együttműködésük. Ezzel szemben a kevésbé jól működő családokban a hasonló életkorú gyerekek lényegesen több cukros ételt és italt fogyasztanak otthon.

Akkor ítélték „hatékonynak” a család működését, ha jól tudták kezelni a mindennapi élet problémáit, és mindezt jó hangulatban, hatékonyan együttműködve és jól kommunikálva hajtották végre úgy, hogy a folyamatban mindenkinek megvolt a maga szerepe.

A kutatást vezető Wagner Marcenes professzor elmondta: „A vizsgálat során igen tág határok között értelmeztük a „család” fogalmát, így ide tartoztak azok az életközösségek is, ahol a szülők egyedülállók vagy elváltak voltak, élettársi kapcsolatban éltek vagy azonos neműek voltak.”

 

A vizsgálatban kimutatták, hogy a jól működő családokban 67%-kal kisebb eséllyel fogyasztottak több, mint napi négy alkalommal cukros ételt vagy italt a gyerekek, mint a kevésbé jól működő családokban.

„A hatékony családi együttműködés védelmet jelenthet az alacsony iskolázottsággal is összefüggésbe hozható túlzott cukorfogyasztással szemben.” – mondta Marcenes professzor. „Megfigyeltük, hogy azok a gyerekek, akiknek az édesanyja alacsonyabb képzettségű, de a családi együttműködés hatékony, lényegesen kevesebb cukrot fogyasztanak, mint azok a gyerekek, akik kevésbé jól működő családban élnek.”

A vizsgálatban 1174, 3-4 éves korú gyermek és a szüleik vettek részt, akiknél azt vizsgálták, hogy a családi együttműködés milyen hatással van a gyermekek egészségére.

Az ELF tanulmányt több, mint 50 kutató részvételével végezték, és ez az egyik legnagyobb, két generáció bevonásával készült vizsgálat. Úgy vélik, hogy ez az első olyan vizsgálat, amiben kimutatták, hogy a nagymennyiségű cukorfogyasztás összefüggésbe hozható a rossz családi háttérrel.

A vizsgálatban igazolták, hogy a hatékony családi együttműködés elősegíti az egészséges táplálkozást még akkor is, ha a szülők kevésbé iskolázottak, hátrányos helyzetűek vagy anyagi nehézségekkel küzdenek.

„Nagyon anyagias világban élünk, de az anyagi javak nem tudnak teljes egészében kielégíteni minket. A lelki szükségleteinkre is figyelmet kell szentelni. A jól működő családokban több az örömforrás, ami kényelmet és jóérzést is biztosít. Ezzel szemben a rosszul működő családokban sokkal több a frusztráció és a stressz, és az ilyen családokban a cukor „jóérzést keltő hatása” miatt magasabb a szénhidrátfogyasztás.” – magyarázta Marcenes professzor.

„A vizsgálat a családokat érintő hétköznapi dolgokról gyűjtött információt. Ez lehetőséget teremtett arra, hogy feltárjuk, mik azok a tényezők, amik arra ösztönözhetik a család tagjait, hogy egészségesebben éljenek.” – mondta Dr. Sucharita Nanjappa, a University of Dundee munkatársa, a közlemény egyik társszerzője.

A vizsgálat eredményeinek igen jelentős hatása lehet az egész lakosságot tekintve. A nagymennyiségű cukorfogyasztásnak számos kedvezőtlen egészségügyi hatása van, mint például a cukorbetegség, a szívbetegség, az elhízás és a fogszuvasodás.

Az utóbbi időben egy kutatókból álló bizottságnak az Egészségügyi Világszervezethez (WHO) és a kormányokhoz benyújtott javaslata szerint az ételek hozzáadott cukortartalmának nem kellene meghaladnia a napi kalóriafogyasztás 5%-át, ami körülbelül hét teáskanálnyi cukornak felel meg. Ez lényegesen kevesebb, mint a világszerte eddig tapasztalt cukorfogyasztás.

„Túl kellene lépni azon a naiv elképzelésen, hogy ha felhívjuk az emberek figyelmét bizonyos egészségügyi kockázatokra, az önmagában elegendő ahhoz, hogy az egész lakosság viselkedése megváltozzon. Ha ez így működne, akkor az orvosok és a nővérek nem dohányoznának, nem fogyasztanának a kelleténél több alkoholt és nem ennének édességet.” – mondta Wagner Marcenes professzor.

„Nagyon fontos, hogy megértsük, miért vágyakozunk annyira a cukorra, és megtaláljuk azokat a tényezőket, amik segíthetik az embereknek abban, hogy legyőzzék ezt a sóvárgást. Szélesebb körben kell az egészséges életmódot meghatározó tényezőkre, például a szociológiai és pszichológiai körülményekre tekintenünk.”

A kutatási programnak az a következő célja, hogy kidolgozzon olyan egyszerű és költséghatékony módszereket, amivel a családi együttműködés hatékonyabbá tehető.

Ezt olvasta már?

A gyerekek csupán húsz százaléka eszik mindennap zöldséget

A gyerekek szívesebben választják ezeket a gyerekmenüből

Az ekkor született gyerekek háromszor nagyobb eséllyel híznak el

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 

Almás-barackos sült metélt

 

Hozzávalók: 30 dkg széles metélt tészta, 50 dkg alma, 2 egész tojás, 6 dkg vaj, 3 evőkanál sárgabaracklekvár, 1 mokkáskanál őrölt fahéj, ízlés szerint porcukor.

Bővebben...

Gazdag csokoládépuding

Hozzávalók: 8 egész tojás, 14 dkg darált mandula, 14 dkg porcukor, 14 dkg vaj, 14 dkg főző- vagy étcsokoládé, 5 dkg mazsola, 2 evőkanál rum (vagy 1 teáskanál rumaroma), csipetnyi só, 2 dl tejszín, 2 dkg vaj és 2 evőkanál zsemlemorzsa a formához.

Bővebben...

Samuel L. Jackson és King Kong

Samuel L. Jackson egyszerű elveket követ. A Kong: Koponya-sziget (Kong: Skull Island, hazai bemutató: március 9.) premierjén mondta: olyan filmekben vállal szerepet, amilyeneket gyerekkorában szeretett nézni.

Bővebben...

T2 Trainspotting és Logan Berlinben

Február 9. és 19. között zajlik majd a világ egyik legfontosabb és legtekintélyesebb filmes eseménye, a Berlinale.

Bővebben...

Ezeket a köreteket edd a hús mellé, ha fogyni szeretnél!

Semmi sem szükségesebb a fogyáshoz, mint a szénhidrát kivonása étrendedből. De mivel laksz jól, ha nem elég a hús és a zöldség? Nyugodt lehetsz, hiszen van mit enned a tészta, krumpli és rizs helyett.

Bővebben...

7 tévhit a fogyásról, amely hátráltatja a kilók leadását

Tim Spector, a King’s College London professzora szerint az orvosok és a szakemberek egy sor egymásnak ellentmondó információval bombázzák a diétázókat, és ezért az emberekben több tévhit is él az egészséges étkezéssel kapcsolatban.

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

Így szoláriumozzunk egészségesen

Hamarosan itt a tél, amikor már nem élvezhetjük a napsütés kedvező hatásait. Nevezetesen nem barnulhatunk le, csupán azzal, hogy kifekszünk a Balaton partjára.

Bővebben...

8+1 tipp a komposztáláshoz kiskertben

Mit is jelent a komposztálás pontosan? Organikus eredetű háztartási és kerti hulladék felhasználásával és a természetes korhadási folyamat segítségével a föld számára tápláló humuszt készítünk. A biológiai folyamat során a hulladékok, melléktermékek szerves anyagai humuszszerű anyaggá alakul át.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

Vitaminok A.-Z.ig

A vitaminok és ásványi anyagok fogyasztása sokféle módon védi szervezetünket, és egészségünket. De nem mindegy hogy hogyan és mikor szedjük és főleg, hogy miből nyerjük a vitaminokat.

Bővebben...

Növeljük szellemi képességünket D vitaminnal!

A Journals of Gerontology Series A című lapban két új tanulmány is megjelent, melyek arra hívják fel a figyelmet, hogy a nők szellemi teljesítőképességén koruk előrehaladtával sokat segíthet a D-vitamin.

Bővebben...

Ezért fogyassz ősszel is zöldségleveket!

 

A hideg hónapokban hajlamosak vagyunk rá, hogy a folyadékfogyasztást és az egészséges, változatos táplálkozást is háttérbe szorítsuk. Erre a problémára egy csapásra megoldást kínálnak a zöldség-és gyümölcslevek.

Bővebben...

Az egészséges étrend fokozza a gyerekek olvasási készségét

Az egészséges étkezés az első három iskolai évben szoros összefüggésben áll a jobb olvasási készséggel a Kelet-Finnországi Egyetem illetve a Jyväskylä Egyetem kutatási eredményei szerint.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!