vasárnap, 25 június 2017

A közösségi oldalak miatt eszünk egészségtelenül

Egy az American Journal of Public Health című lapban nemrégiben közzétett kutatás szerint a közösségi oldalak, mint amilyen például a Facebook, nagyban hozzájárulnak az egészségtelen ételek fogyasztásának terjedéséhez a tinik és a fiatalok körében.

Már gyermekkorban is fontos a koleszterinszint mérése

A National Lipid Association új egészségügyi irányelvei szerint gyermekeknél már 9 és 11 éves kor között el kell kezdeni a magas koleszterinszint szűrését.

Rengeteg betegség terjedését előzhetjük meg, ha lecsukjuk a WC fedelét

Számtalan baktérium és vírus terjedését előzhetjük meg, ha lehajtjuk a WC fedelét, de még azelőtt, hogy lehúznánk azt - állítják a kutatók.

5 tünet, mely a borderline személyiségzavarra utalhat

A borderline személyiségzavar okozta testi és tudati hanyatlás vetekszik a bipoláris zavar következményeivel – állítja Dr. Mark Zimmerman, az egyesült államokbeli Rhode Island Hospital munkatársa a British Journal of Psychiatry internetes kiadásában.

A fogyókúránál ne csak a kalóriákat számoljuk

Most, amikor ilyen sokan túlsúlyosak, mindenkit arra szólítanak fel, hogy az élelmiszerekben lévő kalóriákat számolják.

A többség azt hiszi, hogy a bevitt kalória mennyiségének csökkentésével szabályozhatjuk a testsúlyunkat. Pedig ez nem így van.

A kalóriaszámlálás önmagában nem csupán kis hatékonyságú eszköz a testsúlyszabályozásban, hanem a teljes figyelmünk összpontosításával a bevitt kalória mennyiségére az ételekben fellelhető többi anyagot, például a többlet zsírt és cukrot, valamint a szinte teljesen elfelejtett vegyi anyagokat is figyelmen kívül hagyjuk.

Az igazi, tartós fogyás nem csupán arról szól, hogy a kilókat minden lehetséges módon leadjuk. Inkább arról, hogy segítsünk a szervezetünknek a lehető legegészségesebbnek lenni; ezt pedig azzal érhetjük el, hogy diétával és egészséges életmódbeli választásokkal támogatjuk a testünk leghatékonyabb működését. Erre pedig az elfogyasztott élelmiszerek minősége óriási hatást gyakorol.

De tényleg olyan sok vegyi anyag van az élelmiszerekben? A válasz röviden, igen.

A feldolgozott élelmiszerek gyakran olyan vegyi anyagokkal vannak tele, amelyekről még azt sem tudjuk, hogy bennük vannak. Bár sokuk teljesen biztonságos, és azt a célt szolgálja, hogy az ételek ne romolhassanak meg, és ezáltal ne károsítsák az egészségünket (például ételmérgezés révén), mások egyéb okokból kerülnek az élelmiszerekbe. Ez utóbbiak közé tartoznak az ételszínezékek, ízfokozók és édesítőszerek, valamint az olyan tartósító szerek, amelyek sokkal hosszabb eltarthatóságot biztosítanak, mint ami valójában szükséges lenne.

A legijesztőbb dolog az, hogy nem igazán tudjuk, mit tesznek a szervezetünkkel ezek a szereke hosszú távon. Természetesen az köztudomású, hogy ha ezeknek a vegyi anyagoknak azonnali egészségügyi kockázata lenne, nem engedélyeznék az élelmiszerekben való felhasználásukat. A rendszeres, kis dózisú fogyasztásuk hosszú távú hatásaikat azonban egyelőre nem ismerjük.

Mi lehet a megoldás? A feldolgozott, konzerv és dobozolt élelmiszerek és italok lehetőség szerinti mellőzésével kiegyensúlyozottabb étrendet biztosíthatunk magunknak. Ezzel nem csak a bevitt vegyszerek mennyiségét csökkenthetjük, hanem azt is biztosíthatjuk, hogy természetes étrendet követünk, amely közelebb áll természetes forrásához, mint az áruházak polcain lévő legtöbb feldolgozott élelmiszer.

Ezt olvasta már?

4 remek zsírégető élelmiszer,amelyek tényleg fogyasztanak!

A fogyás minden életkorban jót tesz a szívnek és az érrendszernek

Alacsony GI ételek fogyasztása hasznos a diétánál és a fogyókúrában!

Halott Pénz live stream a VIVA-n

Halott Pénz live stream a VIVA-n

Halott Pénz live stream a VIVA-n

Nyolc hónap kihagyás után...

Tovább a cikkhez
Fehér Tibor az RTL Klub Reggeli műsorának új házigazdája

Fehér Tibor az RTL Klub Reggeli műsorának új házigazdája

Fehér Tibor az RTL Klub Reggeli műsorának új házigazdája

Peller Anna és Lukács Miki...

Tovább a cikkhez
Megújult a Szamos Csokoládémúzeum

Megújult a Szamos Csokoládémúzeum

Megújult a Szamos Csokoládémúzeum

Egyéves lett a budapesti...

Tovább a cikkhez
A tudatos mosogatás ugyanis bizonyítottan oldja a stresszt

A tudatos mosogatás ugyanis bizonyítottan oldja a stresszt

A tudatos mosogatás ugyanis bizonyítottan oldja a stresszt

A „tudatos” mosogatás 27...

Tovább a cikkhez
Gyümölcsöstál a karcsúság titka

Gyümölcsöstál a karcsúság titka

Gyümölcsöstál a karcsúság titka

Azok a nők, akik teli gyümölcsöstálat...

Tovább a cikkhez
Ezért rontja a fogakat a túl sok edzés

Ezért rontja a fogakat a túl sok edzés

Ezért rontja a fogakat a túl sok edzés

Német kutatók kimutatták,...

Tovább a cikkhez

Teszt a bikini választáshoz

Ez a tesz, megmutatja, mennyire kell életmódunkon változtatni ahhoz, hogy fittek legyünk egy bikini viseléséhez.

Bővebben...:

Mit tegyünk nyáron a leégés ellen?

Ha leégtünk, nemcsak a bőrünk szorul ápolásra: belsőnket is segítenünk kell, hogy aktivizálhassa gyógyító erőit, és jóvátegye az okozott kárt.

Bővebben...:

Készítsünk limonádét nyáron! Limonádé receptekkel!

A jó limonádé ízletes, hideg és legalább 10% gyümölcsrészt kell, hogy  tartalmazzon, ez alól kivétel a szőlőből készült limonádé, ahol minimális gyümölcsrészre van szükségünk.

Bővebben...:
Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva...

Tovább a cikkhez

7 súlyos hiba, amivel gátolod a fogyókúra sikerét

Ha fogyni szeretnénk, gyakran teszünk olyan logikusnak tűnő dolgokat, melyekről azt gondoljuk, segítik a súlycsökkenést, pedig valójában nem a fogyáshoz, hanem inkább súlyunk gyarapodásához járulnak hozzá.

Bővebben...:

Így ne rontsuk el a diétánkat

Előfordul, hogy az ember véletlenül több kalóriát vesz magához, mint szeretné, így egyes esetekben nem fogy, hanem inkább hízik, annak dacára, hogy fogyókúrát tart. Íme, néhány fontos dolog, ami segíthet a helyes ösvényen maradni.

Bővebben...:

Aki fogyni szeretne, egyen piros tányérból!

Egy spanyol kutatás szerint a tányér színe nagyban befolyásolhatja étvágyunkat, ezért nem mindegy, hogy miből eszünk, amennyiben fogyni, netán hízni szeretnénk.

Bővebben...: