kedd, 22 augusztus 2017

Erre használd ki szülőként az iskolaszezont

Az iskolakezdés lehetővé teszi a szülők számára, hogy olyan edzéstervet állítsanak össze maguknak, ami belefér a családi időbeosztásba – hívja föl rá a figyelmet egy szakértő.

Íme a legegyszerűbb öregedés elleni recept

Úgy tűnik, a bölcsek kövét egy mindennapi apró döntésben kell keresni. Egy friss kutatás szerint ugyanis a hosszú élet titka, hogy sokat álljunk, ne üljünk huzamosabb ideig, mert az ülő életmód a kromoszómáinkat védő telomerek rövidüléséhez vezet.

Olcsó okoskesztyű fordítja le a jelnyelvet

Vezetek nélkül okoskesztyűt fejlesztett mérnökök egy csoportja, ami az amerikai jelnyelvet szöveggé formálja, és képes egy virtuális kéz kontrollálására, ami a konkrét gesztusokat utánozza. Az eszközt a szakemberek egyelőre „kesztyűnyelvnek” nevezik, és fő előnye, hogy költséghatékony eszköz.

Itt az első kutatás az étkezési zavarral küzdő nők szexuális életéről

Azok a nők, akik különböző étkezési zavarokkal küzdenek, hajlamosak érzelmileg zárni szex közben, vagy teljesen függetleníteni az aktust partnerüktől, mintha jelen sem lennének. A túlevésre hajlamos nők szervezetében szex közben több kortizol – stresszhormon – termelődik.

Minden, amit az almáról tudni érdemes

Az alma az egyik legnagyobb mennyiségben termesztett gyümölcsök egyike, melynek számos fajtája létezik, és sokféleképpen felhasználhatjuk.

Nem hiányozhat a gyermek uzsonnástáskájából sem. Régen, azért kaptak a gyerekek almát a tízórai mellé, hogy ezzel a kemény, ropogós gyümölccsel erősítsék rágóizmaikat, és tisztítsák a fogaikat. Azonban, ha mindenki tudná, hogy ez az „egyszerű”, télen-nyáron elérhető gyümölcs ennél jóval többet tehet egészségünk megőrzéséért, biztosan nagyobb lenne az almafogyasztók tábora. Mindenkinek tanácsos lenne naponta legalább egy almát megenni, természetesen a héjával együtt!

Az almában számtalan értékes vegyületet találunk, olyan erős antioxidánsokat, mint a kvercetin, katekin, epikatekin és klorogénsav. Ezek a vegyületek a héjban és az almahúsban egyaránt megtalálhatók, de utóbbiban jóval kisebb mennyiségben.


Ez alól csak a klorogénsav a kivétel, melyből általában a gyümölcshúsban találunk többet. Sokan nem is tudjuk, hogy az alma milyen fontos antioxidáns forrást jelent számunkra. Ha összehasonlítjuk más, gyakran fogyasztott gyümölcsök antioxidáns kapacitásával, azt láthatjuk, hogy az alma a legmagasabb antioxidáns aktivitású gyümölcsök között foglal helyet. A tárolás során elenyésző káros hatás éri az értékes hatóanyagokat, az alma feldolgozása azonban már jelentősen befolyásolhatja az összetételt. Ezért a legjobb a nyers alma, vagy a frissen készített almalé fogyasztása. Természetesen almafajtától is függ, hogy mennyire erős az antioxidáns hatás, de általánosságban a fontos vegyületek mindegyik almában megtalálhatók.

Egy szem alma vagy egy pohár friss almalé elfogyasztása után jelentősen megnő a szervezet antioxidáns aktivitása. Száz gramm héjas alma antioxidáns aktivitása kb. 1500 mg C-vitamin antioxidáns aktivitásával egyenértékű. Bár az alma maga is tartalmaz C-vitamint, a gyümölcs magas antioxidáns kapacitása elsőssorban más összetevőinek köszönhető, hiszen a teljes antioxidáns aktivitáshoz a C-vitamin tartalom kevesebb, mint 0,5 százalékkal járul hozzá.

Az alma daganatellenes hatással is rendelkezik, képes csökkenteni bizonyos rákkeltő enzimek aktivitását, és nagymértékben képes gátolni a máj és a vastagbél rákos sejtjeit. A daganatellenes hatás a gyümölcsben található polifenoloknak és triterpéneknek köszönhető, melyek gátolják a rákos sejtek szaporodását, a héjában található antocianidinek pedig szintén rákellenes hatással bírnak.

Az alma ékes példája annak, hogy mennyivel értékesebb lehet egy gyümölcs elfogyasztása, mint egy multivitamin étrendkiegészítő bevétele. Ugyanis bármilyen vitamint is kívánunk pótolni tabletta formájában, egyetlen mesterséges étrendkiegészítő sem tartalmazza olyan komplexen az értékes növényi vegyületeket, mint egy élő zöldség vagy gyümölcs. De még az alma esetében is kimutatták, hogy a benne lévő fitokemikáliák külön-külön nem olyan hatásosak a rák ellen, mint együttesen.

De nem csak a rákos betegségek kockázatát csökkenthetjük almafogyasztással!

Nagyon jó hatással van a szív- és érrendszerre. Egyik legfontosabb vegyülete a pektin nevű poliszacharid, amiből igen nagy mennyiséget tartalmaz. A pektin, melyet zselésítő anyagként is használunk – csodás hatással van a szervezetre: támogatja az emésztőrendszer működését, csökkenti a káros koleszterinszintet és a vércukorszintet is. Az almában található C-vitaminnal együtt pedig még hatásosabban tisztítja meg az ereket a káros zsírsavaktól.

A pektin erős rákellenes hatással is rendelkezik, melyet prosztatarák, tüdő- és vastagbélrák esetén is kimutattak. Pektin hatására ezeknek a daganatos sejteknek a növekedése lelassul. Bár ezeket egyelőre csak laboratóriumi körülmények között sikerült bizonyítani, a nyers gyümölcs fogyasztása valószínűleg szintén nagyon jótékony hatású. A magas rostfogyasztás mindenképpen hasznos, hiszen kiemelkedő jelentőséggel bír a bélrendszeri daganatok megelőzésében.

Az almafogyasztás savtúltengés esetén is ajánlott, mert mérsékli a savkiválasztást, ezáltal védi csontjainkat, és csökkenti a csontritkulás kockázatát. Akit a túlzott savtermelés kínoz, a természetes almasűrítményt is kipróbálhatja. Naponta egy mokkáskanálnyi megvédhet a gyomorfekélytől, és a gyomorrák rizikóját is csökkenti.

A rendszeres almafogyasztás olyan súlyos betegség kockázatát is mérsékli, mint az Alzheimer-kór. Késleltetheti a szellemi leépülés folyamatát, és a kettes-típusú cukorbetegség kialakulását is. Utóbbi a héjban található magas kvercetintartalommal áll összefüggésben.

Szintén a héjban található egy másik, igen értékes vegyülete: az urzolsav. Erről kimutatták, hogy egyfajta testépítő hatással rendelkezik, segíti az izomnövekedést, és erősíti az izmokat, miközben a zsírégetést serkenti.

Nem hiába ajánlott az alma a fogyókúrázóknak is, hiszen jelentősen segítheti a súlycsökkenés mértékét.

Az almafogyasztás a tüdő működésére és a légzőszervrendszerünk egészségére is pozitív hatással bír. Aki rendszeresen eszik almát, csökkentheti az asztma kialakulásának esélyét és a hörgők túlérzékenységének kialakulását.

Ennyi pozitív tulajdonság után nem véletlen, hogy a mai napig vizsgálják az almában rejlő egészségvédő vegyületeket, és úgy tűnik, hogy még sok minden felfedezésre vár.

 Szerző: Jáksó Nóra

Ezt olvasta már?

5 meglepő dolog, amit nem tudtunk az almáról

Almás fahéjas piskóta recept

A megfázás otthoni gyógyítása almaecettel!

 

Sikeres a Pappa Pia

Sikeres a Pappa Pia

Sikeres a Pappa Pia

Erre való a nyár! Az augusztus...

Tovább a cikkhez
Tévépremierekkel indul az ősz az AXN csatornáin

Tévépremierekkel indul az ősz az AXN csatornáin

Tévépremierekkel indul az ősz az AXN csatornáin

A Sony prémium saját gyártású...

Tovább a cikkhez
Ismét jön a Cápák hete

Ismét jön a Cápák hete

Ismét jön a Cápák hete

Egy hét, ami csak róluk...

Tovább a cikkhez
Így lehet belőled is hétköznapi hős!

Így lehet belőled is hétköznapi hős!

Így lehet belőled is hétköznapi hős!

Egy több mint 50 hétköznapi...

Tovább a cikkhez
Multitasking: biztos út az agyzsugorodáshoz?

Multitasking: biztos út az agyzsugorodáshoz?

Multitasking: biztos út az agyzsugorodáshoz?

Ha most épp sms-ezik, tévét...

Tovább a cikkhez
A méh- és darázscsípés kezelése házilag

A méh- és darázscsípés kezelése házilag

A méh- és darázscsípés kezelése házilag

Életed során talán veled...

Tovább a cikkhez

Az öt leghatásosabb nyári szépségkezelés

Nyáron felértékelődik a szép bőr és a makulátlan külső szerepe. Ilyenkor a nők a legjobb formájukat szeretnék hozni, legyen szó fesztiválokról, esküvőről, nyaralásról  vagy éppen strandolásról. Bemutatjuk azt az öt hatásos orvos-esztétikai kezelést, amit a legforróbb évszakban is biztonsággal és nagy eredménnyel vethetünk be a szépülés érdekében!

Bővebben...:

Felkészülés a bikini szezonra

Tudta-e...? …, hogy a nem megfelelő táplálkozás, a túlsúly és az inaktivitás növeli a magas vérnyomás, szív- és érrendszeri betegségek, stroke, cukorbetegség és különböző rákfajták kialakulásának esélyét?

Bővebben...:

Mennyire divat a nyári barnaság?

Marcsi tavaly „szégyenkezve” jött haza a nyári szabadság után. Mit fognak szólni a kolléganők, milyen helyen nyaraltam. ahol még barnulni sem lehet?

Bővebben...:
Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva...

Tovább a cikkhez

Dukan diéta lényege

Dukan diéta

A súlyfelesleg sok probléma gyökere, és erre nyújt megoldást a Dukan diéta. Lényege, hogy egy hosszú távon tartható, fokozatos életmódváltás segítségével ér el tartós fogyást, koplalás és jojóeffektus nélkül. Négy szakaszra bontható, és a táplálkozás mellett a mozgás is szerepet kap benne.

Bővebben...:

Itt a „pegán diéta”, ami egyesíti a paleolit és a vegán étrend előnyeit

pegán diéta

A pegán, azaz a paleo-vegán diéta egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Hívei esznek húst és gabonát is, ám elkerülik a tejtermékeket és a glutént. Az étrendet Dr. Mark Hyman, az egyesült államokbeli Cleveland Orvosi Központ munkatársa nevezte el.

Bővebben...:

A fogyókúrás víz készítése otthon percek alatt

fogyókúrás víz

Készíts magadnak otthon fogyókúrás vizet percek alatt, amely nem csak finom, de a kilóktól is megszabadít téged. Ez a finom karcsúsító víz remek zsírégető, érdemes kipróbálnod!

Bővebben...:

Hogyan kell a napszúrást felismerni és kezelni?

Itt a nyár, sokat vagyunk a szabadban, mindenki próbálja a D-vitamin készleteit feltölteni és egy kis barnaságra szert tenni a napsugarak által. Eközben észre sem vesszük és már meg is történt a baj, a legjobb nyaralást is tönkreteheti egy napszúrás. De mégis hogyan kell a napszúrást felismerni és kezelni?

Bővebben...:

Dukan diéta lényege

A súlyfelesleg sok probléma gyökere, és erre nyújt megoldást a Dukan diéta. Lényege, hogy egy hosszú távon tartható, fokozatos életmódváltás segítségével ér el tartós fogyást, koplalás és jojóeffektus nélkül. Négy szakaszra bontható, és a táplálkozás mellett a mozgás is szerepet kap benne.

Bővebben...:

3 variációa rakott krumplira

A rakott krumpli, szinte minden családnál rendszeresen szerepel az étlapon. Ám ha néhány hozzávalót megváltoztatunk, máris egy különleges étel kerül az asztalra. Íme 3 egyedi rakott krumpli recept.

Bővebben...:

Almás fahéjas piskóta recept

Nem kell várni karácsonyig, hogy ünnepi hangulatod legyen, elég ha megsütöd ezt a finom almás fahéjas piskótát,amely máris az ünnep hangulatát adja vissza számodra.

Bővebben...:

Tejszínes csokoládés sütemény recept

Aki szereti a csokoládét, készítse el otthon, ezt a finom tejszínes csokoládés sütemény receptet, amely még a kezdőknek sem okoz gondot.

Bővebben...:

Vaníliás diós piskóta recept

Íme, egy finom mennyei piskóta, amely dióval és vanília pudinggal készül, és csoki darával díszítjük.Gyorsan elkészül, akár születésnapra is elkészíthető.

Bővebben...: