hétfő, 11 december 2017

A szakértők szerint ez a legfontosabb dolog, amit a rák ellen tehetünk

A szakértők szerint mindössze egyetlen dolgot tehetünk a rákos megbetegedések ellen: le kell fogynunk. A világot egyre jobban szorongatja az elhízás járvány. A derékbőség növekedésével nem csak a ruhaméretek válnak extra naggyá, hanem a potenciálisan halálos betegségek előfordulása is ugrásszerűen megnő.

Kockázatos, hogy a férfiak ilyen ritkán cserélnek fogkefét

A fogorvosi ajánlás szerint háromhavonta érdemes fogkefét váltani. Ehhez képest a nők átlagosan 92 naponta vesznek új fogkefét, míg ez a szám férfiak esetében a 185 napot is elérheti. Mindez nem csak fogaik, hanem ínyük egészségét is veszélyezteti.

A kamillatea használatának helyes útja

Nagymamáink gyakran emlegették a kamillatea jótékony hatásait különféle betegségek esetén, ám nem mindegy, hogyan készítjük el! A gyógyulás eléréséhez fontos a kamillatea használatának helyes útja.

Extraszűz olívaolajjal érdemes zöldséget sütni

Egészségesebb a zöldséget extraszűz olívaolajban megsütni, mint főzni, mivel így az ételben található antioxidánsok száma növekszik, ráadásul az olajban található fenolok a zöldségekre is átkerülnek. A fenolok és az antioxidánsok segítenek abban, hogy rákot és a diabéteszt elkerüljük.

Minden, amit az almáról tudni érdemes

Az alma az egyik legnagyobb mennyiségben termesztett gyümölcsök egyike, melynek számos fajtája létezik, és sokféleképpen felhasználhatjuk.

Nem hiányozhat a gyermek uzsonnástáskájából sem. Régen, azért kaptak a gyerekek almát a tízórai mellé, hogy ezzel a kemény, ropogós gyümölccsel erősítsék rágóizmaikat, és tisztítsák a fogaikat. Azonban, ha mindenki tudná, hogy ez az „egyszerű”, télen-nyáron elérhető gyümölcs ennél jóval többet tehet egészségünk megőrzéséért, biztosan nagyobb lenne az almafogyasztók tábora. Mindenkinek tanácsos lenne naponta legalább egy almát megenni, természetesen a héjával együtt!

Az almában számtalan értékes vegyületet találunk, olyan erős antioxidánsokat, mint a kvercetin, katekin, epikatekin és klorogénsav. Ezek a vegyületek a héjban és az almahúsban egyaránt megtalálhatók, de utóbbiban jóval kisebb mennyiségben.


Ez alól csak a klorogénsav a kivétel, melyből általában a gyümölcshúsban találunk többet. Sokan nem is tudjuk, hogy az alma milyen fontos antioxidáns forrást jelent számunkra. Ha összehasonlítjuk más, gyakran fogyasztott gyümölcsök antioxidáns kapacitásával, azt láthatjuk, hogy az alma a legmagasabb antioxidáns aktivitású gyümölcsök között foglal helyet. A tárolás során elenyésző káros hatás éri az értékes hatóanyagokat, az alma feldolgozása azonban már jelentősen befolyásolhatja az összetételt. Ezért a legjobb a nyers alma, vagy a frissen készített almalé fogyasztása. Természetesen almafajtától is függ, hogy mennyire erős az antioxidáns hatás, de általánosságban a fontos vegyületek mindegyik almában megtalálhatók.

Egy szem alma vagy egy pohár friss almalé elfogyasztása után jelentősen megnő a szervezet antioxidáns aktivitása. Száz gramm héjas alma antioxidáns aktivitása kb. 1500 mg C-vitamin antioxidáns aktivitásával egyenértékű. Bár az alma maga is tartalmaz C-vitamint, a gyümölcs magas antioxidáns kapacitása elsőssorban más összetevőinek köszönhető, hiszen a teljes antioxidáns aktivitáshoz a C-vitamin tartalom kevesebb, mint 0,5 százalékkal járul hozzá.

Az alma daganatellenes hatással is rendelkezik, képes csökkenteni bizonyos rákkeltő enzimek aktivitását, és nagymértékben képes gátolni a máj és a vastagbél rákos sejtjeit. A daganatellenes hatás a gyümölcsben található polifenoloknak és triterpéneknek köszönhető, melyek gátolják a rákos sejtek szaporodását, a héjában található antocianidinek pedig szintén rákellenes hatással bírnak.

Az alma ékes példája annak, hogy mennyivel értékesebb lehet egy gyümölcs elfogyasztása, mint egy multivitamin étrendkiegészítő bevétele. Ugyanis bármilyen vitamint is kívánunk pótolni tabletta formájában, egyetlen mesterséges étrendkiegészítő sem tartalmazza olyan komplexen az értékes növényi vegyületeket, mint egy élő zöldség vagy gyümölcs. De még az alma esetében is kimutatták, hogy a benne lévő fitokemikáliák külön-külön nem olyan hatásosak a rák ellen, mint együttesen.

De nem csak a rákos betegségek kockázatát csökkenthetjük almafogyasztással!

Nagyon jó hatással van a szív- és érrendszerre. Egyik legfontosabb vegyülete a pektin nevű poliszacharid, amiből igen nagy mennyiséget tartalmaz. A pektin, melyet zselésítő anyagként is használunk – csodás hatással van a szervezetre: támogatja az emésztőrendszer működését, csökkenti a káros koleszterinszintet és a vércukorszintet is. Az almában található C-vitaminnal együtt pedig még hatásosabban tisztítja meg az ereket a káros zsírsavaktól.

A pektin erős rákellenes hatással is rendelkezik, melyet prosztatarák, tüdő- és vastagbélrák esetén is kimutattak. Pektin hatására ezeknek a daganatos sejteknek a növekedése lelassul. Bár ezeket egyelőre csak laboratóriumi körülmények között sikerült bizonyítani, a nyers gyümölcs fogyasztása valószínűleg szintén nagyon jótékony hatású. A magas rostfogyasztás mindenképpen hasznos, hiszen kiemelkedő jelentőséggel bír a bélrendszeri daganatok megelőzésében.

Az almafogyasztás savtúltengés esetén is ajánlott, mert mérsékli a savkiválasztást, ezáltal védi csontjainkat, és csökkenti a csontritkulás kockázatát. Akit a túlzott savtermelés kínoz, a természetes almasűrítményt is kipróbálhatja. Naponta egy mokkáskanálnyi megvédhet a gyomorfekélytől, és a gyomorrák rizikóját is csökkenti.

A rendszeres almafogyasztás olyan súlyos betegség kockázatát is mérsékli, mint az Alzheimer-kór. Késleltetheti a szellemi leépülés folyamatát, és a kettes-típusú cukorbetegség kialakulását is. Utóbbi a héjban található magas kvercetintartalommal áll összefüggésben.

Szintén a héjban található egy másik, igen értékes vegyülete: az urzolsav. Erről kimutatták, hogy egyfajta testépítő hatással rendelkezik, segíti az izomnövekedést, és erősíti az izmokat, miközben a zsírégetést serkenti.

Nem hiába ajánlott az alma a fogyókúrázóknak is, hiszen jelentősen segítheti a súlycsökkenés mértékét.

Az almafogyasztás a tüdő működésére és a légzőszervrendszerünk egészségére is pozitív hatással bír. Aki rendszeresen eszik almát, csökkentheti az asztma kialakulásának esélyét és a hörgők túlérzékenységének kialakulását.

Ennyi pozitív tulajdonság után nem véletlen, hogy a mai napig vizsgálják az almában rejlő egészségvédő vegyületeket, és úgy tűnik, hogy még sok minden felfedezésre vár.

 Szerző: Jáksó Nóra

Ezt olvasta már?

5 meglepő dolog, amit nem tudtunk az almáról

Almás fahéjas piskóta recept

A megfázás otthoni gyógyítása almaecettel!

Kövess minket Facebook oldalunkon is, ahol naponta friss cikkeket olvashatsz, és oszthatsz meg ismerőseiddel! >>>>>>>

 

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

Homonnay Zsolt miatt volt tanítási szünet fia iskolájában

A Budapesti Operettszínház...

Tovább a cikkhez
A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

A „szeretlek” az egyik legnépszerűbb tartalom a Viberen

Az emberek egyre inkább...

Tovább a cikkhez
Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Turkálóból öltöznek a Feleségek luxuskivitelben sztárjai!

Ezen a héten a Feleségek...

Tovább a cikkhez
11 ötletes és egészséges ajándéktipp Karácsonyra

11 ötletes és egészséges ajándéktipp Karácsonyra

11 ötletes és egészséges ajándéktipp Karácsonyra

A megfelelő ajándékok kiválasztása...

Tovább a cikkhez
Kockázatos, hogy a férfiak ilyen ritkán cserélnek fogkefét

Kockázatos, hogy a férfiak ilyen ritkán cserélnek fogkefét

Kockázatos, hogy a férfiak ilyen ritkán cserélnek fogkefét

A fogorvosi ajánlás szerint...

Tovább a cikkhez
Hogyan változtass az étrendeden, hogy megelőzd a migrénes fejfájást?

Hogyan változtass az étrendeden, hogy megelőzd a migrénes fejfájást?

Hogyan változtass az étrendeden, hogy megelőzd a migrénes fejfájást?

A reggeli kávé elhagyása,...

Tovább a cikkhez

Számolja a karácsonyi kalóriákat? Semmi ok a pánikra!

Bár a legtöbben aggódnak, hogy az ünnepi időszak alatt mennyit fognak hízni, a Birmingham Egyetem kutatói szerint azonban felesleges ez a pánik.

Bővebben...:

Mennyei áfonyás bögrés süti karácsonyra

Karácsonyi sütemény

Ez a bögrés áfonyás zöld citromos sütemény nagy sikert fog aratni a vendégek körében karácsonykor.

Bővebben...:

A karácsonyi menü fogainknak is ártalmas lehet

A közelgő ünnepek során nem csak plusz kilókat szedhetünk fel, ha nem vigyázunk, a fogainkon is megmutatkozhat a sok vörösbor és cukros étel hatása.

Bővebben...:

A napi öt étkezés a fogyás titka?

Előfordult már veled, hogy fogyókúraként szinte alig ettél és hízni kezdtél? Talán mégsem koplalásra van szükség, ha karcsúbb alakot szeretnél? Lehet, hogy a napi öt étkezés a fogyás titka?

Bővebben...:

Így szabadulj meg a kilóktól a citrom segítségével

Fogyókúra citrommal

A citrom olyan tápanyagokat és vitaminokat tartalmaz, amelyek segítenek többek között a felesleges zsír elégetésében. Lássuk hát, hogyan tudod a javadra fordítani ezeket a tulajdonságait, és elérni, hogy a citrom segítségével szabadulj meg a felesleges kilóktól.

Bővebben...:

Épp csak annyira laktunk jól, amennyire hisszük

Hiába kapunk ugyanannyit enni, mint mások, ha azt hisszük, kevesebbet ettünk, hamarabb leszünk éhesebbek – állítja egy friss kutatás.

Bővebben...: