csütörtök, 21 szeptember 2017

Hírekben erősít a 103.9 Sláger FM

A 103.9 Sláger FM őszi megújulása tovább folytatódik, szeptember 11-től új, a hírterületért felelős szakemberrel bővül a rádió programcsapata. Hunyad Ákos hétfőtől Budapest leghallgatottabb adójánál folytatja (forrás: Kantar Hoffmann, 15+ célcsoport, Budapest, 2017. május-július, reach N), ezentúl minden hétköznap Magyarország fővárosának kedvenc csatornáján. 

A Viagra női megfelelője a fiatal nők libidóját tornázza fel

Létezik egy többnyire „női Viagraként” emlegetett termék azokra az esetekre, ha a nő szexuális vágya teljesen eltűnt, és ez már őt és párját is zavarja.

Így takarítsunk természetesen

Valóban lehet a takarítás, a tisztítás egyszerű? Lehet a tisztítószer is egyszerű, mégis hatásos?Lehet ez egy általános szer, ami minden felületre alkalmas, beleérve a csempét, a fémet, a fát, a műanyagot, a kerámiát vagy akár az üveget is?

Az áfonya az új szuperétel: íme, 9 jótékony hatása

Úgy néz ki, az áfonya a legújabb szuperétel: lassítja az öregedést, véd a szívbetegségek és az Alzheimer-kór ellen, ráadásul segítségével jobban látunk éjjel, és még a húgyúti fertőzések is jó eséllyel elkerülhetők. Íme, az áfonya jótékony hatásai a szervezetre.

Ilyen egyszerűen javítható 24 hét alatt a spermiumok minősége

Egy nemrégiben a Reproduction című kiadványban megjelent kutatásban a különböző testmozgások a spermiumok általános minőségére gyakorolt hatását vizsgálták. Az eredmények szerint csupán pár hónapnyi aktívabb életmód már szignifikáns javulást okoz.

A becslések alapján minden harmadik pár terméketlen a férfi rossz minőségű ondója miatt. Ezek a párok gyakran az úgy nevezett in vitro fertilizációhoz (IVF, mesterséges megtermékenyítés) folyamodnak gyermekvállalás során, mindamellett, hogy a rossz minőségű spermium növeli a vetélés, a fejlődési rendellenességek és a gyermekkori daganatok kockázatát. Az előzőkből következik, hogy a minőség természetes javítása fontos a jelenlegi és a jövő generációjának egészsége szempontjából.

A férfiak gyakran hallják a következő tanácsokat a spermiumok javításának érdekében: egyenek egészségesen, csökkentsék az alkohol bevitelt, hagyjanak fel a dohányzással és mozogjanak rendszeresen. A testmozgás spermiumokra gyakorolt hatásának megítélése azonban a mai napig ellentmondásos.

Az iráni Uremia University kutatói a különböző erősségű testmozgások a spermiumok paramétereire gyakorolt hatásának vizsgálatát tűzte ki célul. A kutatásban 261 egészséges, 25-40 év közötti férfi vett részt. A tanulmány elején a résztvevők közül senki nem mozgott rendszeresen. A férfiakat négy csoportba osztották: az első a ’mérsékelt intenzitású folyamatos edzés’ (MICT) csoport, akik a hét 3-4 napján 25-30 percet futottak egy futópadon. A második csoport a ’nagy intenzitású folyamatos edzés’ (HICT), itt a résztvevők hetente 3-4 nap 50-60 percet futottak futópadon. A harmadik csoport a ’nagy-intenzitású intervallum edzés’ (HIIT), mely során egy perces sprintet egy perces pihenés követett a futópadon, s ezt 10-15-ször ismételték az edzés során. A negyedik csoport volt a kontroll csoport, akik továbbra sem edzettek. A kísérlet 24 hétig tartott.

A spermium mintákat a kutatás előtt, alatt és után gyűjtötték be a kutatók. A vizsgált értékek a spermium szám, motilitás, morfológia, gyulladásos paraméterek és az oxidatív stresszre adott válasz.

A kontroll csoporthoz képest az összes rendszeres edzést folytató csoport spermium minősége javult. A legjobb eredményeket elérő csoport a MICT, a kontroll csoporthoz képest 8,3%-kal nőtt az ondó térfogata, 12,4%-kal nőtt a spermiumok motilitása, 17,1%-kal javult a spermiumok alakja és 21,8%-kal növekedett a spermiumok száma.

Az eredmények lenyűgözők, azonban nem hosszútávúak. A spermium szám, alak, koncentráció az edzés abbahagyása után 1 héttel visszasüllyedt a kutatás előtti szintre, míg a motilitás 30 nap múlva érte el a korábbi szintet.

„Az eredményeink bemutatják, hogy a testmozgás jelentősen javíthatja a spermiumok minőségét. Azonban fontos megjegyezni, hogy néhány férfinak nem az alacsony spermium szám miatt nem lehet gyereke. A férfi infertilitás ennél összetettebb, és az életmódváltás nem mindig oldja meg a problémát” – nyilatkozta a kutatás vezető szerzője, Behzad Hajizadeh Maleki.

Az iráni kutatócsoport a következőkben a termékenységre gyakorolt hatást szeretné vizsgálni. További kutatások szükségesek még az eredmények alátámasztására, és a jövőben talán spermium-specifikus edzéscsomagok is születhetnek.

Otthagyta az élő adást Gianni

Otthagyta az élő adást Gianni

Otthagyta az élő adást Gianni

Élő adás közben kisétált...

Tovább a cikkhez
Hírekben erősít a 103.9 Sláger FM

Hírekben erősít a 103.9 Sláger FM

Hírekben erősít a 103.9 Sláger FM

A 103.9 Sláger FM őszi megújulása...

Tovább a cikkhez
Bódi Gusztiék vendégül látták Mr. President-et

Bódi Gusztiék vendégül látták Mr. President-et

Bódi Gusztiék vendégül látták Mr. President-et

Most csütörtökön a Sláger...

Tovább a cikkhez
Hol sétálj, ha erősíteni akarod az immunrendszered?

Hol sétálj, ha erősíteni akarod az immunrendszered?

Hol sétálj, ha erősíteni akarod az immunrendszered?

Dr. Eeva Karjalainen, a...

Tovább a cikkhez
Ez a házi koszt meglepő előnye a konzerv bébiétellel szemben

Ez a házi koszt meglepő előnye a konzerv bébiétellel szemben

Ez a házi koszt meglepő előnye a konzerv bébiétellel szemben

Azok a kisgyerekek, akiket...

Tovább a cikkhez
A ropogós vagy a krémes ételekben van több kalória?

A ropogós vagy a krémes ételekben van több kalória?

A ropogós vagy a krémes ételekben van több kalória?

Krémes fagylalt, vagy ropogós...

Tovább a cikkhez

Kultúra ősszel is!

Rövidülő nappalok, hűvös esték és reggelek jelzik, hogy vége van a nyárnak. Nemsokára sárgulni kezdenek a falevek, melyeken átszűrődő napsütés is melankolikusabb, mint eddig volt.

Bővebben...:

Öt tipp az őszi depresszió ellen!

Az őszi hideg, esős és borús napok beköszöntével a hangulatunk is megváltozik, amely hatással van a mindennapi teljesítőképességünkre is.

Bővebben...:

Hogyan táplálkozzunk, hogy csökkentsük a depresszió kockázatát?

A depresszió a mai társadalmak egyik leggyakoribb betegsége. Nem csupán egy „hangulati rendellenességről” van szó, hiszen az élet minden területén hátráltathat bennünket, ráadásul olyan súlyos betegségek kockázatát is fokozza, mint a szív- és érrendszeri betegségek, a cukorbetegség és az Alzheimer-kór.

Bővebben...:
Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva...

Tovább a cikkhez

Így kell lecsökkenteni a szénhidrát mennyiséget

A szénhidrátot manapság divat ősellenségként beállítani, így gyakorlatilag teljes szénhidrátmegvonás mellett próbálnak sokan kimerítő, megerőltető munkát végezni, ami nem csak lehetetlen, de káros is az egészségre. Nem szabad túlzásokba esned neked sem – így kell lecsökkenteni a szénhidrát mennyiséget:

Bővebben...:

Szeretnék lefogyni, hogyan kezdjek bele?

fogyókúra, diéta

Mindenkinek más a motivációja, mikor megfogalmazódik benne a kérdés: Szeretnék lefogyni, hogyan kezdjek bele? Van aki, azért próbálkozik, mert kellemetlenül érzi magát a bőrében, vagy az egészsége érdekében kell tennie valamit, és persze olyanok is vannak, akik divatból fogyókúráznak.

Bővebben...:

Paleo diéta jelentése

Paleo diéta

A paleo diéta jelentése egy összetett probléma. Sokan csak egy új divatirányzatnak, esetleg a felső tízezer divathóbortjának tekintik, pedig nagyon hasznos lenne, ha minél többen megismerhetnék.

Bővebben...:

Így kell lecsökkenteni a szénhidrát mennyiséget

A szénhidrátot manapság divat ősellenségként beállítani, így gyakorlatilag teljes szénhidrátmegvonás mellett próbálnak sokan kimerítő, megerőltető munkát végezni, ami nem csak lehetetlen, de káros is az egészségre. Nem szabad túlzásokba esned neked sem – így kell lecsökkenteni a szénhidrát mennyiséget:

Bővebben...:

Hány percig kell a tojást főzni ha…

Ha esetleg nem vagy konyhatündér, valószínűleg akkor is tisztában vagy azzal, hogy a tojás állaga főzés után többfajta lehet. A szakértők már réges-régen kikísérletezték, hogy hány percig kell a tojást főzni, ha lágy vagy kemény tojást vagy a kettő közötti átmenet bármelyik fokozatát szeretnénk produkálni.

Bővebben...:

Ezt érdemes tudni a C-vitamin hatásáról

Tanulmányaidból te is tudod, hogy Szent-Györgyi Albert a paprikából vonta ki a C-vitamint. Egészséged megőrzése érdekében ezt érdemes tudni a C-vitamin hatásáról:

Bővebben...:

Így készíts házi citromlekvárt

A házi citromlekvár remekül illik a reggeli vajas kalácsra, de süteményekbe, és palacsintába is tölthető. Megmutatjuk, hogyan tudsz házilag citromlekvárt készíteni, tartósítószer nélkül.

Bővebben...:

Cukrozott zöld dió recept

A zöld dió egy remek csemege, megmutatjuk, hogyan kell elkészíteni a cukrozott zöld diót.

Bővebben...:

Végleges szőrmentesítés pro és kontra

Érdemes-e belevágni a végleges szőrtelenítésbe vagy maradjunk inkább a megszokott átmeneti megoldásoknál? Körüljártuk a témát!

Bővebben...: