15 hasznos tipp jetlag ellen

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

A jetlag – az időzóna-betegség – annak köszönhető, hogy a föld huszonnégy időzónából áll, ami utazáskor több órás időeltolódást okozhat. A tünetek között egy sor alvászavar szerepel, sokan pedig napokig fáradtak és idegesek ilyenkor, a székrekedés és a hasmenés egyaránt a gyakori tünetek között szerepel. Létezik azonban néhány egyszerű trükk, amelynek segítségével a probléma kiküszöbölhető.

 

1.         Érdemes utazás előtt változtatni az alvásritmusunkon.

Ha nyugatra megyünk, néhány nappal utazás előtt nem árt később feküdni, ha délre utazunk, akkor pedig érdemes korábban nyugovóra térni.

2.         A napszemüveg hasznos segítség.

Segít a cirkadián ritmust kordában tartani az erős fények kiszűrésével.

3.         Hosszabb utazásnál érdemes beiktatni néhány állomást.

Így a szervezet fokozatosan alkalmazkodik az időeltolódáshoz.

 

4.         A nyugalom kulcsfontosságú.

A stressz ugyanis csak ront a jetlag tünetein.

5.         Utazás közben már az új úticél szerint étkezzünk, aludjunk.

Így könnyebb lesz megérkezéskor alkalmazkodni.

6.         Kerüljük a gyógyszereket.

Az altató csak megnehezíti a szervezet természetes átállását az új időzónára.

7.         Igyunk sok vizet.

A dehidratáció – különösen hosszú repülőutak alkalmával – a jetlagon csak ront.

8.         Muszáj előre felkészülni a kényelmes utazásra.

Lehetőség szerint szemfedővel és füldugóval, hogy nyugodtan pihenhessünk útközben.

9.         Az aktivitás hosszú repülőutaknál elengedhetetlen.

Érdemes időről időre nyújtózkodni, és sétálni egyet a fedélzeten.

10.   A célállomáson érdemes minél több időt a szabadban tölteni.

Így az átállás gyorsabb és zökkenőmentesebb.

11.   Muszáj eleget aludni.

Legalább négy óra éjszakai alvásra szükség van, méghozzá helyi idő szerint.

12.   Ha nyugatra megyünk, a reggeli fényt érdemes kiélvezni…

…míg a délutáni fényt elkerüljük, hogy cirkadián ritmusunk vegye az átállást.

13.   Ha keletre utazunk, a délutáni fényeket keressük…

…így gyorsabban megérti a szervezetünk az átállás szükségességét.

14.   Ha 4 napnál rövidebb az út, az otthoni idő szerint éljünk.

Egyszerűen nem érdemes átállni a helyi időre.

15.   Bár az éjszakai alvás fontos, kisebb pihenőkkel pótolható az elveszett idő.

Rövid szunyókálással bármikor pótolható a kiesett éjszakai alvás, jót fog tenni.

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 

Ismerd meg a csokoládé eredetét

A csokoládé - ez a mára már hétköznapivá vált finomság, több volt egykoron: hatalmi eszköz! A csokoládét majszolva keveseknek jut eszébe, hogy vajon hogyan készül a csoki?

Bővebben...

A habcsók készítése nem is olyan nehéz

A habcsók régen a fenyőfák egyik legszebb dísze volt, és mára újra divatba jön karácsonykor. Próbálja ki ön is a habcsók készítését, mert nem is olyan nehéz.

Bővebben...

Robbie Williams augusztus 23-án Budapesten

Robbie Williams tegnap Londonban bejelentette régóta várt európai stadion turnéját. Jövő nyáron 18 országban összesen 29 showt ad, az első koncert 2017. június 2-án a manchesteri Etihad Stadionban kerül megrendezésre, Budapesten augusztus 23-án lép fel a Groupama Arénában.

Bővebben...

Rengeteg időbe telt megfagyasztani a Jégkirálynőt

A Vadász és a Jégkirálynő premierje 2016 egyik nagy durranása volt. Nem egy hétköznapi alkotásról van, hiszen egyszerre előzményfilmje és folytatása a 2012-es Hófehér és a Vadásznak. Így nem csoda, hogy már megjelenése előtt lázban tartotta a fantasy szerelmeseit.

Bővebben...

Itt az új alacsony glikémiás indexű burgonya!

Frank Mitolo, a dél-ausztráliai termelő új burgonyafajtát kísérletezett ki, amelynek fajtársaival ellentétben alacsony a glikémiás indexe, tehát fogyasztása nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet, valamint tovább nyújt teltségérzetet.

Bővebben...

Ha kihagyod ezt az étkezést, hízni fogsz!

Nem sikerül lefogynod? Kevesebbet eszel, mégis hízol? Lehetséges, hogy rosszul időzíted az étkezéseidet!

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

Tudta ön hogy létezik fagyi függőség?

Tényleg nagyon finom a mandulás Magnum – de vajon okozhat olyan függőséget, mint a nikotin?

Bővebben...

ilyen hatással van szervezetünkre a mákolaj

A kis fekete mákszemekből nyert mákolaj remek választás saláták ízesítéséhez. De akkor is bátran fogyasszuk, ha fontosnak tartjuk csontjaink egészségének megőrzését.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

A tél végére lemerülnek a D-vitamin-készleteink!

A D-vitamin nagy részét a szervezetünk saját maga állítja elő napfény hatására – az elmúlt hónapokat azonban inkább a szürkeség jellemezte. Ilyenkor különösen fontos a D-vitamin pótlása, amelynek már rövid távú hatásai is igazoltak.

Bővebben...

A szem vitaminja: A-vitamin

A megfelelő mennyiségű A-vitamin fogyasztása rendkívül fontos a szervezetünk számára, hiszen e vitamin legfontosabb feladata a szem egészségét hivatott megőrizni.

Bővebben...

Készítsünk házilag arcpakolást!

A házilag készített arcpakolások szinte fillérekből kihozhatók, és csak 100%-ban természetes hozzávalókat tartalmaznak.

Bővebben...

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend segítheti az anyagcserét

Egy újabb tanulmány szerint az alacsonyabb mennyiségű szénhidrátbevitel és a jól időzített testmozgás már rövidtávon egészséges változásokhoz vezet anyagcserénkben.  A tanulmány vezetője, Katarina Borer szerint vizsgálatuk a legjobb bizonyíték arra, hogy már aprócska változtatásokkal is eredményt lehet elérni, ha az egészségünkről van szó.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!