15 hasznos tipp jetlag ellen

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

A jetlag – az időzóna-betegség – annak köszönhető, hogy a föld huszonnégy időzónából áll, ami utazáskor több órás időeltolódást okozhat. A tünetek között egy sor alvászavar szerepel, sokan pedig napokig fáradtak és idegesek ilyenkor, a székrekedés és a hasmenés egyaránt a gyakori tünetek között szerepel. Létezik azonban néhány egyszerű trükk, amelynek segítségével a probléma kiküszöbölhető.

 

1.         Érdemes utazás előtt változtatni az alvásritmusunkon.

Ha nyugatra megyünk, néhány nappal utazás előtt nem árt később feküdni, ha délre utazunk, akkor pedig érdemes korábban nyugovóra térni.

2.         A napszemüveg hasznos segítség.

Segít a cirkadián ritmust kordában tartani az erős fények kiszűrésével.

3.         Hosszabb utazásnál érdemes beiktatni néhány állomást.

Így a szervezet fokozatosan alkalmazkodik az időeltolódáshoz.

 

4.         A nyugalom kulcsfontosságú.

A stressz ugyanis csak ront a jetlag tünetein.

5.         Utazás közben már az új úticél szerint étkezzünk, aludjunk.

Így könnyebb lesz megérkezéskor alkalmazkodni.

6.         Kerüljük a gyógyszereket.

Az altató csak megnehezíti a szervezet természetes átállását az új időzónára.

7.         Igyunk sok vizet.

A dehidratáció – különösen hosszú repülőutak alkalmával – a jetlagon csak ront.

8.         Muszáj előre felkészülni a kényelmes utazásra.

Lehetőség szerint szemfedővel és füldugóval, hogy nyugodtan pihenhessünk útközben.

9.         Az aktivitás hosszú repülőutaknál elengedhetetlen.

Érdemes időről időre nyújtózkodni, és sétálni egyet a fedélzeten.

10.   A célállomáson érdemes minél több időt a szabadban tölteni.

Így az átállás gyorsabb és zökkenőmentesebb.

11.   Muszáj eleget aludni.

Legalább négy óra éjszakai alvásra szükség van, méghozzá helyi idő szerint.

12.   Ha nyugatra megyünk, a reggeli fényt érdemes kiélvezni…

…míg a délutáni fényt elkerüljük, hogy cirkadián ritmusunk vegye az átállást.

13.   Ha keletre utazunk, a délutáni fényeket keressük…

…így gyorsabban megérti a szervezetünk az átállás szükségességét.

14.   Ha 4 napnál rövidebb az út, az otthoni idő szerint éljünk.

Egyszerűen nem érdemes átállni a helyi időre.

15.   Bár az éjszakai alvás fontos, kisebb pihenőkkel pótolható az elveszett idő.

Rövid szunyókálással bármikor pótolható a kiesett éjszakai alvás, jót fog tenni.

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 

Currys sajtos tarhonya

Hozzávalók: 30 dkg tarhonya, 10 dkg reszelt ementáli (Pannónia) sajt, 2 dl tejföl, 2 marhahúsleves-kocka, 3 evőkanál olaj, 1 mokkáskanál currypor, ízlés szerint só és törött fekete bors.

Bővebben...

Nincs még saját halászlé receptje? Mi segítünk

Ha még nem találta meg a saját jól bevált és kipróbált halászlé receptjét, mi segítünk. Három különböző halászlé receptet mutatunk, válassza ki azt amelyik az ön ízlésének megfelel, és készítse el konyhájában.

Bővebben...

Nők, akiknek nem jelent kifogást a koruk

Egyre több olyan embert ismerhetünk meg a nagyvilágból, akik korukat meghazudtolva élik mindennapjaikat. Olyan idős emberek ők, akik nem mondanak nemet az életre, és élvezik az újabbnál újabb lehetőségeket.

Bővebben...

James Franco a jolly joker

James Franco mindent tud. A harmincnyolc éves színész már egy hollywoodi veteránhoz méltó életrajzot gyűrt maga mögé: őrült vígjátékban és komoly drámában is megállta a helyét… és talán ő lesz Arnold Schwarzenegger utódja.

Bővebben...

Ha fogyni akarsz, egyél mandulát!

Naponta egy maréknyi mandula fogyasztása távol tartja az éhséget, és felváltja az egészségtelen ételekből származó üres kalóriákat. Sokunknak jelent nehézséget a kiegyensúlyozott étrend követése.

Bővebben...

Ne számold a kalóriákat, inkább csökkentsd a cukorbevitelt!

Sokan salátaevéssel és futópaddal próbálják megőrizni az egészségüket. A szakértők szerint azonban a cukorfogyasztás csökkentésével mérsékelhető a betegségek kockázata.

Bővebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

Bővebben...

Ültessünk hóbogyót a kertbe!

Ősszel egyre gyakrabban találkozunk egy fehér vagy rózsaszín bogyós díszcserjével ez a hóbogyó ( symphoricarpos albus) amely még télen is díszíti kertünket!

Bővebben...

Kecses kerti virágok a liliomok!

A liliomok régóta a kert legkecsesebb virágai, amelyek a szivárvány minden színében tündökölnek kertünkben!

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

A levéltetvek elleni védekezés kiskertben

Itt a nyár a jó idő, szépen virágzik a kert, ám támadnak a levéltetvek. Ismerjük meg a védekezést ezek ellen a kis kártékony rovarokkal szemben.

Bővebben...

Készítsünk csüngő virágos kertet!

Nincs is szebb látvány, mint az erkélyen csüngő virágzó függő kosár, amely tele van színes illatos virágokkal.

Bővebben...

Új étrendkiegészítő a glutén intolerancia ellen

Az Albertai Egyetem kutatása szerint a tojássárgájában lévő antitesteket fel lehet használni arra, hogy beburkoljuk velük a szervezetünkön áthaladó glutént, így megakadályozva a vékonybél irritációját.

Bővebben...

Miért érezzük, hogy soha semmire nincs elég időnk

A modern életritmus hírhedten kapkodós, ami miatt sokunk állandóan azt érzi, hogy semmire sincs elég ideje. A Journal of Marketing Research szaklapban megjelent cikk szerint azonban ennek az érzésnek nem feltétlenül van köze magához az időhöz.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!