Vitaminok A.-Z.ig

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

A vitaminok és ásványi anyagok fogyasztása sokféle módon védi szervezetünket, és egészségünket. De nem mindegy hogy hogyan és mikor szedjük és főleg, hogy miből nyerjük a vitaminokat.

Ahhoz hogy szervezetünk jól működjön fontos, hogy a vitaminok és ásványi anyagok egyensúlyban legyenek szervezetünkben. Ha az egyikből túl kevés van, a másikból viszont túl sok van jelen, nem tudnak rendesen beépülni szervezetünkben, és hatásuk nem érvényesül.

Fontos hogy mindegyikből a kellő mennyiség jusson szervezetünkben, hiszen ezek a vitaminok és ásványi anyagok kapcsolatban állnak egymással. Az E vitamin pl. csak a szelénnel és a cinkkel együtt tud beépülni, míg a D vitamin, ami legtöbbször a napsütéssel kapunk meg, csak a kalciummal együtt fejti ki hatását. De fordítva is igaz, ha valaki csontritkulásban szenved, és kalciumot kap rá, érdemes mellé a D vitamint is bejuttatni, mert csak így lesz hatás pozitív, és látványos.

Sokszor  B vitamin család is egymásra van utalva, mert egyik a másik nélkül nem ér semmit. Az F vitamin külön figyelmet érdemel, mert ez egy telítetlen zsírsav, és ez fontos az összes többi vitaminhoz is, valamint a cink, a szelén, és a magnézium hasznosulásához.


Akik szeretik az epret, a halat, a tenger gyümölcsit, vagy a tejet, ők sok jódot visznek be szervezetükbe, ami sokszor pajzsmirigy megbetegedést okozhat, viszont akinek alulműködik a pajzsmirigye, nekik ezekből az élelmiszerekből érdemes többet fogyasztani.

A vegetáriánusoknak, akik sok gabonacsírát, és más gabonafélét fogyasztanak, érdemes krómot is bevinni mellé, ugyanis a króm csak kis mértékben épül be a szervezetbe, és a B3 és cinkkel együtt tud csak hatni. Ez segít a cukor anyagcseréjébe és a hasnyálmirigy működésébe. Ezért fontos odafigyelni a megfelelő és változatos étkezésre, de ha erre nincs lehetőségünk, akkor érdemes vitamin készítményeket szedni. A vitaminkészítményt sem érdemes állandóan szedni, de tavasszal és ősszel nem árt egy kúraszerű alkalmazás.


A daganatos megbetegedés száma egyre több lesz hazánkban is. Bár ma még a véletlennek gondoljuk ezt a betegséget, hiszen a mai napig nem tudják mi váltja ki ezt, kórt, de a tudósok már klinikailag igazolták, hogy a megfelelő mennyiségű rostfogyasztás, a sok zöldség és gyümölcs és a változatos táplálkozás mintegy 20% -al csökkenti a betegség kialakulását. Mivel környezetünket nem tudjuk megváltoztatni, a levegő és a vizek tisztaságát nem tudjuk befolyásolni nekünk magunknak, kell az étrendünk segítségével tenni egészségünkért.

 

Sajnos egyre több káros anyag ér minket, az autók kipufogó gáza, a napsugárzás, a levegő légszennyezettsége, mind egészségünket károsítja. A zöldségekben és a gyümölcsökben található antioxidáns vitaminok és ásványi anyagok, mint pl. az E vagy a C-vitamin nagyban segít ennek megelőzésében, úgy hogy megkötik a káros szabadgyököket.


A béta karotin pl. megtalálható a sárgarépába, a sárgadinnyébe, vagy a sütőtökben, a lipokint a piros gyümölcsök tartalmazzák, a lutein a sötétzöld színű zöldségekben fordul elő, így mindegyik zöldséggel és gyümölccsel egy másfajta vitamint, és ásványi anyagot viszünk be szervezetünkbe. Épp ezért fontos a megfelelő és bőséges zöldség és gyümölcsfogyasztás, mert sok betegséget, így a rákos betegséget is tudjuk vele csökkenteni, akár már 400-800 gramm is képes megelőzni a bajt.

Fő vitaminforrások:

A vitamin: Saláta, petrezselyem, paraj, sárgarépa.

C-vitamin: Zöldpaprika, citrom, narancs, karfiol, brokkoli, alma, káposzta.

B1 vitamin: Hüvelyesek.

B2 vitamin: Burgonya, kelkáposzta, kukorica.

B6 vitamin: zöldbab, zeller, borsó, petrezselyem.

Folsav. Spárga, paraj, cékla.

E vitamin: zöldborsó, paraj, brokkoli.

F vitamin. dió, mandula, avokádó

K vitamin: Brokkoli, káposzta, fejes saláta, paraj.

Kövess minket a Facebookon is, ahol még több érdekes cikket olvashatsz naponta! Kattints most!


Juhtúrós sajtos rakott burgonya gazdagon

Hozzávalók: 1 kg burgonya, 10 dkg húsos császárszalonna, l szál lángolt kolbász, 5-5 dkg reszelt füstölt sajt, márványsajt és ementáli sajt, 3 dl tejföl, 2 nagy fej vöröshagyma, 10 dkg juhtúró, 2 gerezd fokhagyma, 1 fiola kapribogyó, 1 evőkanál olaj, 1 mokkáskanál törött fekete bors, olaj az edény kikenéséhez.

Bővebben...

Süssünk farsangra csöröge fánkot

Hozzávalók: 30 dkg liszt, 5 evőkanál vaj, 4 evőkanál porcukor, 5 tojássárgája, 3 dl tejföl, 0,5 dl rum, 1 mokkáskanál só.

Bővebben...

Vargabéles recept rétestésztával

Hozzávalók: 2 csomag réteslap, 20 dkg cérnametélt, 25 dkg félzsíros tehéntúró, 4 dl tejföl, 4 egész tojás, 10 dkg mazsola, 10 dkg vaj, 8-10 dkg porcukor, 2 teáskanál vaníliás cukor, fél citrom reszelt héja, csipetnyi só.

Bővebben...

Bochkor Gábor: Soha nem voltunk barátok Boros Lajossal

Kendőzetlenül beszélt Boros Lajoshoz fűződő viszonyáról Bochkor Gábor. A népszerű rádiós nem titkolja, hogy már három éve nem beszélt egykori műsorvezető társával, aki szerinte mindig odaszúr egyet, amikor róla kérdezik.

Bővebben...

Kiss Ádám tragédia után menekült a humorba

Kiskorában Fábry Sándor szeretett volna lenni, ma viszont már örül, hogy Kiss Ádám lett belőle. Az ország egyik legnépszerűbb humoristájának életében azonban volt egy időszak, amikor a humor a menekülést jelentette számára.

Bővebben...

Rekordot döntöttek az öngyilkosok

Az öngyilkos osztag tarolt. A világ leggonoszabb szuperhőseit összehozó, megdöbbentően látványos szuperhősfilm, a Suicide Squad – Öngyilkos osztag ezen a héten került a mozikba, és bebizonyította, milyen szexi a rosszaság: a premierjét követő első hétvégén az Egyesült Államokban több mint 135 millió dollárért vettek rá jegyet!

Bővebben...

Kiderült, miért nincs értelme sokszor a diétának

A legtöbb ember hiába diétázik, olykor-olykor azért enged a csábításnak: ezeket a kisebb-nagyon falatokat ugyanakkor említésre méltónak sem találja, ezért nem is listázza őket az elfogyasztott kalóriák között.

Bővebben...

3 zöld turmix, amely a fogyásban is segít

 

Sokféle diétás módszer közül választhatunk, ha fogyni szeretnénk. A méregtelenítésben és a súlyfelesleg eltüntetésében segítségül hívhatjuk a zöld turmixokat, amiket ma divatosan zöld ’smoothie’-nak is hívnak.

Bővebben...

Ha kihagyod ezt az étkezést, hízni fogsz!

Nem sikerül lefogynod? Kevesebbet eszel, mégis hízol? Lehetséges, hogy rosszul időzíted az étkezéseidet!

Bővebben...

Nyerj páros belépőt az idei Konyhakiállításra!

Játssz velünk, és nyerj egy páros belépőjegyet az idei Konyhakiállításra! Ehhez mindössze három kérdésre kell helyesen válaszolnod!

Bővebben...

Nem csinál házi feladatot a gyerek, ha túl sokat gépezik

A szülők többsége számára nyilván nem titok a tény: a gép előtt ülő gyerekek kisebb eséllyel készítik el a házi feladatukat. Összességében véve minél több időt tölt a gyerek az okostelefonnal, a tablettel, a videójátékkal és a tévével, annál kevésbé törődik iskolai kötelezettségeivel – derül ki egy friss kutatásból.

Bővebben...

A gyerekek a gyümölcslevek és a müzlik miatt lépik túl az ajánlott cukorbevitel szintjét

Miután egy brit jelentés arra hívta fel a figyelmet, hogy a családok túl sok cukrot fogyasztanak, a legújabb irányelvekben a szakértők azt javasolják, hogy napi egyetlen pohár gyümölcslénél senki se igyon többet.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

Az A vitamin nem csak a szemre és a bőrre, de a szívre is hatással van

Egy friss kutatás szerint a szív reagál az A-vitaminra, illetve annak mennyiségére. Azt azonban egyelőre senki sem tudja, hogy a reakciók pozitívak vagy éppen negatívak-e…

Bővebben...

Vérpezsdítő és fiatalító vitamin koktélok!

A vitamin bevitel télen, nyáron egyaránt fontos szervezetünknek. De nyáron a sok zöldség és gyümölcs miatt könnyen elkészíthető vitaminkoktélokkal a legegyszerűbb pótolni a fontos vitaminokat. Íme, 4 kiváló vitaminital.

Bővebben...

A kalcium vitamin fontossága!

A kalciummal kapcsolatban leginkább a csontok egészségére gondolunk, holott ez az ásványi anyag csontrendszerünk mellett számos egyéb szervünk működése szempontjából is létfontosságú.

Bővebben...

Csilis mandulás csirkemell curryvel

Hozzávalók: 2 kicsi (vagy 1 nagy) csirkemell, 2 nagy fej vöröshagyma, 8 szem érett sárgabarack, 5 dkg mandula (vagy 1 teáskanál mandulaaroma),

Bővebben...

Az olajos halak és az omega-3 kiegészítők kemoterápia-rezisztenciát okozhatnak

A szakemberek rájöttek arra, hogy az olajos halak – különösen a hering, a lazac, a szardínia és a makréla – és az omega-3 tartalmú étrend-kiegészítők a rákos betegeket rezisztenssé tehetik a kemoterápiás kezelésre – derül ki egy friss holland kutatásból, amely az JAMA Oncology című szaklapban került publikálásra.

Bővebben...

Autizmusra utaló jel lehet a szokatlanul kimagasló vizuális képesség

Brit kutatók szerint a kivételes mértékű vizuális érzékelés az autizmus egyik korai jele lehet, vizsgálatok ugyanis kimutatták, hogy azoknál a csecsemőknél, akik kilenc hónapos korukban szokatlanul gyorsan észrevettek egy a sorból kilógó jelet a képernyőn, kétéves korukra nagyobb eséllyel diagnosztizáltak autizmust.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!