Vitaminok A.-Z.ig

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jĂł 

A vitaminok és ásványi anyagok fogyasztása sokféle módon védi szervezetünket, és egészségünket. De nem mindegy hogy hogyan és mikor szedjük és főleg, hogy miből nyerjük a vitaminokat.

Ahhoz hogy szervezetünk jól működjön fontos, hogy a vitaminok és ásványi anyagok egyensúlyban legyenek szervezetünkben. Ha az egyikből túl kevés van, a másikból viszont túl sok van jelen, nem tudnak rendesen beépülni szervezetünkben, és hatásuk nem érvényesül.

Fontos hogy mindegyikből a kellő mennyiség jusson szervezetünkben, hiszen ezek a vitaminok és ásványi anyagok kapcsolatban állnak egymással. Az E vitamin pl. csak a szelénnel és a cinkkel együtt tud beépülni, míg a D vitamin, ami legtöbbször a napsütéssel kapunk meg, csak a kalciummal együtt fejti ki hatását. De fordítva is igaz, ha valaki csontritkulásban szenved, és kalciumot kap rá, érdemes mellé a D vitamint is bejuttatni, mert csak így lesz hatás pozitív, és látványos.

Sokszor  B vitamin család is egymásra van utalva, mert egyik a másik nélkül nem ér semmit. Az F vitamin külön figyelmet érdemel, mert ez egy telítetlen zsírsav, és ez fontos az összes többi vitaminhoz is, valamint a cink, a szelén, és a magnézium hasznosulásához.


Akik szeretik az epret, a halat, a tenger gyümölcsit, vagy a tejet, ők sok jódot visznek be szervezetükbe, ami sokszor pajzsmirigy megbetegedést okozhat, viszont akinek alulműködik a pajzsmirigye, nekik ezekből az élelmiszerekből érdemes többet fogyasztani.

A vegetáriánusoknak, akik sok gabonacsírát, és más gabonafélét fogyasztanak, érdemes krómot is bevinni mellé, ugyanis a króm csak kis mértékben épül be a szervezetbe, és a B3 és cinkkel együtt tud csak hatni. Ez segít a cukor anyagcseréjébe és a hasnyálmirigy működésébe. Ezért fontos odafigyelni a megfelelő és változatos étkezésre, de ha erre nincs lehetőségünk, akkor érdemes vitamin készítményeket szedni. A vitaminkészítményt sem érdemes állandóan szedni, de tavasszal és ősszel nem árt egy kúraszerű alkalmazás.


A daganatos megbetegedés száma egyre több lesz hazánkban is. Bár ma még a véletlennek gondoljuk ezt a betegséget, hiszen a mai napig nem tudják mi váltja ki ezt, kórt, de a tudósok már klinikailag igazolták, hogy a megfelelő mennyiségű rostfogyasztás, a sok zöldség és gyümölcs és a változatos táplálkozás mintegy 20% -al csökkenti a betegség kialakulását. Mivel környezetünket nem tudjuk megváltoztatni, a levegő és a vizek tisztaságát nem tudjuk befolyásolni nekünk magunknak, kell az étrendünk segítségével tenni egészségünkért.

 

Sajnos egyre több káros anyag ér minket, az autók kipufogó gáza, a napsugárzás, a levegő légszennyezettsége, mind egészségünket károsítja. A zöldségekben és a gyümölcsökben található antioxidáns vitaminok és ásványi anyagok, mint pl. az E vagy a C-vitamin nagyban segít ennek megelőzésében, úgy hogy megkötik a káros szabadgyököket.


A béta karotin pl. megtalálható a sárgarépába, a sárgadinnyébe, vagy a sütőtökben, a lipokint a piros gyümölcsök tartalmazzák, a lutein a sötétzöld színű zöldségekben fordul elő, így mindegyik zöldséggel és gyümölccsel egy másfajta vitamint, és ásványi anyagot viszünk be szervezetünkbe. Épp ezért fontos a megfelelő és bőséges zöldség és gyümölcsfogyasztás, mert sok betegséget, így a rákos betegséget is tudjuk vele csökkenteni, akár már 400-800 gramm is képes megelőzni a bajt.

Fő vitaminforrások:

A vitamin: Saláta, petrezselyem, paraj, sárgarépa.

C-vitamin: Zöldpaprika, citrom, narancs, karfiol, brokkoli, alma, káposzta.

B1 vitamin: HĂĽvelyesek.

B2 vitamin: Burgonya, kelkáposzta, kukorica.

B6 vitamin: zöldbab, zeller, borsó, petrezselyem.

Folsav. Spárga, paraj, cékla.

E vitamin: zöldborsó, paraj, brokkoli.

F vitamin. dió, mandula, avokádó

K vitamin: Brokkoli, káposzta, fejes saláta, paraj.

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön. >>>>>>>

 


Finom és egészséges káposztaleves

Hozzávalók: 40 dkg savanyú káposzta, 2-3 dl savanyúkáposzta-lé, 15 dkg kolbász vagy debreceni (esetleg virsli), 2 dl tejföl, 3 evőkanál olaj, 2 evőkanál liszt, 1 kis fej vöröshagyma, 1 csapott evőkanál só,

BĹ‘vebben...

Köménymag leves

A köménymag leves nem csak finom, de nagyon hatással van emésztésünkre, és még a diéta ideje alatt is elkészíthető, de ekkor a fehér liszt helyett használjunk más sűrítő anyagot. Bővebben...

Bebe nagykövet lett

Bebe a Magyar Afrika Társaság új jószolgálati nagykövete. Az énekes arra szeretné felhívni a lakosság figyelmét jószolgálati nagykövetként, hogy nem pusztán itthon vannak nehézségek, hanem világszerte sok helyen elkél a segítség.

BĹ‘vebben...

Soma: fénykoromban heti 5 pasim volt

Soma Mamagésa sosem a visszafogottságáról volt ismert, a Lakástalkshow ma esti adásában is őszintén kitárulkozik és tabuk nélkül mesél szexuális kalandjairól, kicsapongásairól. A VIASAT3-on futó műsorból továbbá az is kiderül, hogy költőnő barátnője, Karafiáth Orsi túlságosan is önző embernek tartja magát a családalapításhoz.

BĹ‘vebben...

Ezeket a zöldségeket kerülje ha fogyni szeretne!

A zöldborsó, a kukorica és a burgonya mind kerülendő – állítják a szakértők, akik inkább karfiolt, aszalt szilvát és áfonyát javasolnak.

BĹ‘vebben...

A fogyás minden életkorban jót tesz a szívnek és az érrendszernek

A fogyás a felnőttkor bármelyik szakaszában egészséges, hiszen hosszú távon előnyösen hat a szívre és az érrendszerre – olvasható egy friss tanulmányban, amely a The Lancet Diabetes & Endocrinology című szakfolyóiratban jelent meg.

BĹ‘vebben...

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva a legszebb muskátlival dicsekedhetünk lakóhelyünkön.

BĹ‘vebben...

11 tipp, hogy a tiéd legyen a környék legszebb orchideája!

Az orchideák a trópusok gyönyörű kincsei, színeik, formáik, illatuk mindenkit elbűvölnek. Az elmúlt században nemesítésüknek és laboratóriumokban történő szaporításuknak köszönhetően bárki számára elérhetővé vált ez a káprázatos növény.

BĹ‘vebben...

Azoknak is jót tesz a diéta, akik nem voltak elhízva

A diéta segít abban, hogy egészségesebbé váljunk, jobb legyen a hangulatunk, csökkenjen a stressz-szintünk, illetve a szexet is jobban kívánjuk. Mindez akkor is igaz, ha egyébként sem volt túlsúlyosak – derül ki egy friss amerikai kutatásból.

BĹ‘vebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cĂ­m:*
NĂ©v:

 

Adjunk gyermekeinknek több E vitamint!

Azoknál a gyerekeknél, akik sok E-vitamin tartalmú élelmiszert fogyasztanak, kisebb az esélye az ekcéma kialakulásának, állítja egy új, japán gyerekeket vizsgáló tanulmány.

BĹ‘vebben...

Így fedezték fel a C vitamint!

116 évvel ezelőtt, 1893-ban Budapesten megszületett Szent-Györgyi Albert, Nobel-díjas magyar orvos és kutató, a C-vitamin felfedezője. A paprikából hogyan sikerült felfedeznie a szervezet számára alapvető vitamint?

BĹ‘vebben...

Szorongás: van megoldás

A 29 éves Amy Shortt különös betegségtől szenved, melyet ő maga is annyira szégyellt, hogy sokáig orvoshoz sem mert fordulni problémájával. Amióta az eszét tudja, Amy egy állandó és megmagyarázhatatlan szorongásban élt, amit néha komoly pánikrohamok is kísértek.

BĹ‘vebben...

Hogyan szĂĽlettek meg az Euro bankjegyek?

Robert Kalina osztrák művész. A képek az európai művészettörténet hét korszakát jelenítik meg: az 5 eurós a klasszikus, a 10 eurós a román, a 20 eurós a gótikus, az 50 eurós a reneszánsz

BĹ‘vebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!