csütörtök, 22 június 2017

A közösségi oldalak miatt eszünk egészségtelenül

Egy az American Journal of Public Health című lapban nemrégiben közzétett kutatás szerint a közösségi oldalak, mint amilyen például a Facebook, nagyban hozzájárulnak az egészségtelen ételek fogyasztásának terjedéséhez a tinik és a fiatalok körében.

Már gyermekkorban is fontos a koleszterinszint mérése

A National Lipid Association új egészségügyi irányelvei szerint gyermekeknél már 9 és 11 éves kor között el kell kezdeni a magas koleszterinszint szűrését.

Rengeteg betegség terjedését előzhetjük meg, ha lecsukjuk a WC fedelét

Számtalan baktérium és vírus terjedését előzhetjük meg, ha lehajtjuk a WC fedelét, de még azelőtt, hogy lehúznánk azt - állítják a kutatók.

5 tünet, mely a borderline személyiségzavarra utalhat

A borderline személyiségzavar okozta testi és tudati hanyatlás vetekszik a bipoláris zavar következményeivel – állítja Dr. Mark Zimmerman, az egyesült államokbeli Rhode Island Hospital munkatársa a British Journal of Psychiatry internetes kiadásában.

Ezzel az étrenddel védekezz a magas vérnyomás ellen

Azt gondolhatnánk, hogy a sok hússal és a nagy darab sajtokkal valósággal csalogatjuk a szívrohamot.

Pedig a legújabb eredmények szerint a fehérjében gazdag étrendet követő emberekre a magas vérnyomás alacsonyabb kockázata leselkedik, mint a kevesebb fehérjét fogyasztókra.

Amerikai kutatók kimutatták, hogy azokra az emberekre, akik naponta átlagosan 102 gramm fehérjét fogyasztanak, a magas vérnyomás 40 százalékkal alacsonyabb kockázata leselkedik, mint azokra, akik fele ennyi proteint fogyasztanak. A 102 gramm átszámítva körülbelül öt csirkemellnek vagy tízdoboznyi csicseriborsónak felel meg. A rost is előnyökkel jár, tehát a rostban és fehérjében gazdag étrend követése a magas vérnyomás kockázatának 59 százalékos csökkenéséhez vezethet.

A magas vérnyomást, vagyis a hipertenziót, gyakran nevezik néma gyilkosnak, mert ritkán jár egyértelmű tünetekkel. Kezelés nélkül azonban jelentősen megnöveli a szívroham és az agyvérzés kockázatát. Csak úgy lehet megtudni, hogy baj van, ha a családorvos vagy más egészségügyi szakember megméri a vérnyomásunkat.

Az American Journal of Hypertension szakfolyóiratban megjelent új kutatásban 1361 egészséges személyt követtek nyomon átlagosan 11,3 évig, és azt figyelték, kialakul-e bennük magas vérnyomás. Az eredmények azt mutatták, hogy az állati és a növényi fehérjék egyaránt összefüggésben álltak az alacsonyabb vérnyomásértékekkel. Ráadásul mindkét típusú fehérje a magas vérnyomás kockázatának statisztikailag szignifikáns csökkenését okozta.

A fehérje jótékony hatása férfiak és nők, illetve minden testsúly-kategóriába tartozó személy esetében is nyilvánvalónak bizonyult.

A tanulmány szerzője, Justin Buendia, a Bostoni Egyetem orvosi karának szakértője elmondta, hogy a nagyobb mennyiségű fehérje fogyasztása következtében hamarabb eltelünk, ami azt eredményezi, hogy más több kalóriát tartalmazó élelmiszerekből kevesebbet fogyasztunk, ami javítja az általános étrendünket.

Halott Pénz live stream a VIVA-n

Halott Pénz live stream a VIVA-n

Halott Pénz live stream a VIVA-n

Nyolc hónap kihagyás után...

Tovább a cikkhez
Fehér Tibor az RTL Klub Reggeli műsorának új házigazdája

Fehér Tibor az RTL Klub Reggeli műsorának új házigazdája

Fehér Tibor az RTL Klub Reggeli műsorának új házigazdája

Peller Anna és Lukács Miki...

Tovább a cikkhez
Megújult a Szamos Csokoládémúzeum

Megújult a Szamos Csokoládémúzeum

Megújult a Szamos Csokoládémúzeum

Egyéves lett a budapesti...

Tovább a cikkhez
Hűsítsük magunkat a nyári forróságban tejjel!

Hűsítsük magunkat a nyári forróságban tejjel!

Hűsítsük magunkat a nyári forróságban tejjel!

Ezt várjuk egész évben,...

Tovább a cikkhez
Nyári tippek és tanácsok a kozmetikustól!

Nyári tippek és tanácsok a kozmetikustól!

Nyári tippek és tanácsok a kozmetikustól!

Nyáron több megpróbáltatás...

Tovább a cikkhez
Nem érezzük magunkat jobban a Facebook-lájkoktól

Nem érezzük magunkat jobban a Facebook-lájkoktól

Nem érezzük magunkat jobban a Facebook-lájkoktól

Hiába a sok lájk a Facebookon,...

Tovább a cikkhez

Tipikus nyári betegségek, veszélyforrások

A nyár legmelegebb időszakában sajnos nem mindig csak a fürdőzés és napozás jut osztályrészül. Ilyenkor sajnos a néha kánikulai meleg, a sajátos étrend, nyári szabadidős tevékenységek olyan veszélyeket rejthetnek magukban, amikre jó előre felkészülni, amiket jobb elkerülni.

Bővebben...:

Veszélyesek lehetnek nyáron a szúnyogriasztók?

A nyár elmaradhatatlan, de kevésbé kellemes kelléke a rovarirtó, amivel kapcsolatban óhatatlanul felmerül: ha a rovarok egészségére annyira káros, hogy elpusztulnak tőle, talán az embereknek sem kifejezetten előnyös, ha kapcsolatba kerülnek vele.Épp ezért a szúnyogriasztók is veszélyesek lehetnek.

Bővebben...:

Nyári nyavalya:Hasmenés!

Számtalan oka lehet annak, ha a kellemetlen hasmenéssel kell megküzdenünk. Mitől alakulhat ki, mit ajánlatos ilyenkor enni, inni, mikor kell orvoshoz fordulni?

Bővebben...:
Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Íme, a titok hogy gyönyörű virágzó muskátlink legyen nyáron

Mi a titok, hogy az erkélyen egész nyáron át gyönyörű, dúsan virágzó muskátliban gyönyörködjünk? Összeszedtünk néhány hasznos tippet, amelyeket betartva...

Tovább a cikkhez

7 súlyos hiba, amivel gátolod a fogyókúra sikerét

Ha fogyni szeretnénk, gyakran teszünk olyan logikusnak tűnő dolgokat, melyekről azt gondoljuk, segítik a súlycsökkenést, pedig valójában nem a fogyáshoz, hanem inkább súlyunk gyarapodásához járulnak hozzá.

Bővebben...:

Így ne rontsuk el a diétánkat

Előfordul, hogy az ember véletlenül több kalóriát vesz magához, mint szeretné, így egyes esetekben nem fogy, hanem inkább hízik, annak dacára, hogy fogyókúrát tart. Íme, néhány fontos dolog, ami segíthet a helyes ösvényen maradni.

Bővebben...:

Aki fogyni szeretne, egyen piros tányérból!

Egy spanyol kutatás szerint a tányér színe nagyban befolyásolhatja étvágyunkat, ezért nem mindegy, hogy miből eszünk, amennyiben fogyni, netán hízni szeretnénk.

Bővebben...: