Növeljük szellemi képességünket D vitaminnal!

Felhasználó értékelés
Nagyon rosszNagyon jó 

A Journals of Gerontology Series A című lapban két új tanulmány is megjelent, melyek arra hívják fel a figyelmet, hogy a nők szellemi teljesítőképességén koruk előrehaladtával sokat segíthet a D-vitamin.

 

A franciaországi Angers Egyetemi Kórház munkatársai Cedric Annweiler vezetésével megállapították, hogy a D-vitamin bevitellel nagyban csökkenthető az Alzheimer-kór kialakulásának esélye, míg ezzel párhuzamosan Yelean Slinin, a minneapolisi Veterán Orvosi Központ munkatársa arra a megfigyelésre jutott, hogy azoknál az idős nőknél, akiknek alacsony a D-vitamin szintje, nagyobb eséllyel indul meg a szellemi hanyatlás. Előbbi vizsgálatban 498, utóbbiban 6257 idős nő vett részt.

 

Slinin csapata megállapította, hogy a nagyon alacsony D-vitamin szint (10 nanogramm/mililiter) többnyire együtt járt a rosszabb szellemi teljesítőképességgel, de már a kevésbé alacsony szint (20 nanogramm/mililiter) is nagyobb kockázatot jelentett e téren. Annweiler csapata eközben arra a következtetésre jutott, hogy az Alzheimer-kórosaknál átlagosan alacsonyabb volt a D-vitaminszint, mint azoknál, akiknél valamilyen más hasonló kór, például demencia jelentkezett, illetve azoknál, akik teljesen ép szellemi állapotúak voltak.

Korábbi tanulmányok már arra is rámutattak, hogy idős férfiak esetében a nem elegendő D-vitamin megnövelheti a mozgásbeli korlátozottság, netán a teljes mozgásképtelenség esélyét.

Kövess minket a Facebookon is, ahol még több érdekes cikket olvashatsz naponta! Kattints most!

3 vendégváró sütemény recept

Bemutatunk három sütemény receptet, amelyek akár hétvégére akár vendégvárásra kiváló csemegék lesznek.

Bővebben...

Joghurtos málnás álom muffin

Hozzávalók: 3 csésze liszt, 1 evőkanál sütőpor, 1/2 teáskanál só, 10 evőkanál sótlan vaj, 1 csésze kristálycukor, 2 db tojás,

Bővebben...

Egyszerű diós gombóc könnyedén

Diós gombóc hozzávalók: 4 dl rétesliszt, 4 egész tojás, 4 dl tejföl, 10 dkg porcukor, 5 dkg nagyon finomra darált dió vagy mandula, 3 evőkanál margarin, 1 zacskó vaníliás cukor, csipetnyi só.

Bővebben...

Nászéjszaka egy tapasztalatlan férjjel

Nászéjszaka egy tapasztalatlan férjjel, női orgazmus és nemi erőszak– az Outlander – Az idegen című sorozat első évada nem szűkölködött a szexjelenetekben és a meghökkentésben. Ez persze sok más tévéműsorra is igaz lehetne, a Diana Glabadon azonos című regényéből készült sorozat azonban ebben és sok másban is különbözik a többitől.

Bővebben...

Kiderült, kiknek tart edzést Katus Attila Dombóvári István is vele tartott

Katus Attila, világ- és Európa bajnok sportoló és Dombóvári István, a hazai stand up comedy jeles képviselője, örömmel mondott igent arra a feladatra, melyben egy nemes célt szolgálnak: megmutatni mindenkinek, hogy mennyire fontos, főként az irodai munkát végzőknél, hogy odafigyeljenek a testmozgásra. Jöttek, edzést tartottak és a jó közérzet mellé jó kedvet is teremtettek.

Bővebben...

Nyomorgott, amikor Oscarra jelölték

Minden kezdet nehéz, és erről Anna Kendrick sokat tudna mesélni. A most 31 éves színésznőt 7 éve Oscarra jelölték az Egek ura című filmben nyújtott alakításáért, de nem volt egy rendes cipője, amiben elmehetett volna a díjátadóra.

Bővebben...

Lefogyhatunk az emlékeink segítségével

A memória ereje segíthet a fogyásban és a súlytartásban. Mindössze emlékeznünk kell a korábbi étkezésekre – állítják a szakemberek.

Bővebben...

Itt az új alacsony glikémiás indexű burgonya!

Frank Mitolo, a dél-ausztráliai termelő új burgonyafajtát kísérletezett ki, amelynek fajtársaival ellentétben alacsony a glikémiás indexe, tehát fogyasztása nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet, valamint tovább nyújt teltségérzetet.

Bővebben...

Fogyni szeretnél? Egyél szőlőt!

A szőlőfogyasztástól sok fogyókúrázó ódzkodik, mondván, túl sok cukrot tartalmaz, de a legújabb kutatások szerint napi egy marék szőlő akár a fogyást is elősegíti, és nem mellékesen a szexuális életünkre is pozitív hatással lehet.

Bővebben...

Nyerj páros belépőt az idei Konyhakiállításra!

Játssz velünk, és nyerj egy páros belépőjegyet az idei Konyhakiállításra! Ehhez mindössze három kérdésre kell helyesen válaszolnod!

Bővebben...

Cukros tea a stresszoldás tökéletes eszköze

A legújabb kutatás szerint a cukorfogyasztás elnyomhatja a stressz megtapasztalásakor felszabaduló kortizol hormont. Amerikai kutatók 19 tizennyolc és negyven év közötti nőben vizsgálták az édesített italok hatását.

Bővebben...

Télen inkább jógázzunk kerékpározás helyett

Azoknak, akiknek nem fűlik a foguk ahhoz, hogy a hideg, nedves időben a szabad ég alatt izzadjanak, jó hírünk van: a jóga ugyanolyan jó hatással van a szívre – és számos más szervre –, mint a kerékpározás.

Bővebben...

Hírlevél feliratkozás

E-mail cím:*
Név:

 

A tél végére lemerülnek a D-vitamin-készleteink!

A D-vitamin nagy részét a szervezetünk saját maga állítja elő napfény hatására – az elmúlt hónapokat azonban inkább a szürkeség jellemezte. Ilyenkor különösen fontos a D-vitamin pótlása, amelynek már rövid távú hatásai is igazoltak.

Bővebben...

A D vitamin védi a fogakat,és erősíti immunrendszerünket is!

Régóta ismeretes, hogy a kalcium mellett a D-vitaminnak is kiemelten fontos szerepe van a csontok és fogak megerősítésében, friss kutatások azonban arra is rávilágítottak,

Bővebben...

A kalcium vitamin fontossága!

A kalciummal kapcsolatban leginkább a csontok egészségére gondolunk, holott ez az ásványi anyag csontrendszerünk mellett számos egyéb szervünk működése szempontjából is létfontosságú.

Bővebben...

A császárral született babák hajlamosabbak az elhízásra?

Egy amerikai vizsgálat szerint a napjainkban egyre növekvő gyermekkori elhízásért többek között a gyermekek születési módja is felelőssé tehető. Az Amerikai Egyesült Államokban a gyermekkori elhízás mértéke az elmúlt 30 évben megduplázódott. A 6 és 11 éves kor közötti gyermekek körében az elhízás gyakorisága az 1980-ban mért 7%-ról napjainkra 18%-ra emelkedett.

Bővebben...

A szőnyeg otthonunk fontos dísze!

A szőnyeg minden otthon fontos dekorációs eleme ,így érdemes rendszeresen tisztítani, és takarítani. Íme, néhány tipp hogyan tartsuk rendben szőnyegeinket.

Bővebben...

A kávé segít elkerülni az edzés miatti szemfáradtságot

Nem feltétlenül csak a lábaink fáradnak el egy kiadós biciklizés után: van, hogy a szemeinket is megviseli az edzés. Szerencsére azonban ott a kávé, amely segít megakadályozni ezt a hatást.

Bővebben...

Redőnyakció!

Redőny Akció!

Ha ön 10 nm felett rendel tőlünk redőnyt most 10 % árengedményt adunk!

Redőnyklinika.hu: Megoldás meleg helyzetekre!