A Twitternek 200 millió aktív felhasználója van a a világ minden részéről, akik maximum 140 karakterben osztják meg véleményüket, érzésüket, állapotukat a platformon. De vajon mennyre ad megbízható képet mindarról, ahogyan a a világ egy adott napon vagy épp héten érzi magát? Nos, a kutatást vezető Dr. Eric Jensen szerint semennyire.
„Hiába örülünk a nagy mennyiségű rendelkezésünkre álló nyilvános adatnak, a valóságban sajnos mindez egyáltalán nem tükrözi a felhasználók valódi érzéseit. Ez alapján lehetetlen következtetni arra, hogy a valóságban, a képernyő másik oldalán hogyan érzik magukat az emberek” – fogalmaz Jensen.
További problémát okoz, hogy vannak felhasználók, akik naponta több tucatszor posztolnak, míg mások csak heti néhányszor, és a többség ilyenkor sem mond igazat: elsősorban szakmai jó hírneve érdekében inkább csak pozitív híreket, érzéseket és gondolatokat oszt meg. Éppen ezért nem érdemes közösségi médián megosztott tartalmakat komoly kutatások alapjául venni, az átgondolt módszertan itt is fontosabb, mint a csábító mennyiség és változatosság.