Lehet, hogy egyszer, régebben jól össze lett állítva egy weboldal, sőt, még a szövegi tartalom is megfelelő volt a jó funkcionáláshoz, viszont a trendek folyamatosan változnak, és, aki azt nem követi, könnyen elmaradhat azoktól a versenytársaitól, amelyek időszakosan fejlesztik az oldalukat is. A weboldal elemzése révén leginkább azt lehet kiszűrni, hogy mi szükséges ahhoz, hogy a felület ismételten keresőbaráttá válhasson. Ahhoz, hogy erre fény derülhessen, piackutatást, konkurenciaelemzést illetve kulcsszó-kutatást is végre kell hajtani. Amint lezajlott a weboldal elemzése, meg lehet kezdeni az első lépést a marketingcélok elérése felé, azaz megindulhat a linképítés és az egyéb SEO-módszerek alkalmazása. A megrendelőnek tudnia kell, hogy bizony, időbe telik, amíg érezhető eredményt produkál az eljárás, viszont egy megbízható marketingcsapat felkérése szavatolja a beavatkozás sikerességét. A webshop ellenőrzés nem tér el sokkal a honlap elemzéstől, csak legfőképpen annyiban, hogy a webáruház esetében mindig konkrét termékekre kell koncentrálni, figyelembe véve a keresleti oldal elvárásait és igényeit. Ilyenkor ugyanis feltárhatóak azok a kulcsszavak, amelyekre a legtöbbször keresnek rá a potenciális vásárlók a böngészőjükben. Értelemszerűen a webshop ellenőrzés eredményeit alapul véve lehet aztán kezdeményezni a keresőoptimalizálást is, amely azokra a keresési szavakra fog fókuszálni, amelyeket sokszor begépeltek az internetes felhasználók. Amennyiben a linképítés ennek fényében zajlik le, úgy a siker szinte garantált lesz, a megrendelő cég előrébb fog kerülni a keresőben, így több látogató jut majd el az oldalára.
(X)